Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 sep 23, 09:17

Ferdig med landslagspause, klar for Obos-ligaen igjen!

I går vant både Kåffa og Start. Det legger et visst press på både oss og Sogndal før dagens kamp. De fleste som har spilt mot Sogndal virker å enes om at Flo-laget har ligaens beste toppnivå, i hvert fall offensivt. Det kjente vi også på i bortekampen, der vi likevel vant 1-0. Men Sogndal har slitt med å hente nok poeng i toppkampene, og forhåpentligvis er det samme melodi vi hører på Fredrikstad Stadion i ettermiddag. Må også skyte inn at det virker å være et skuffende lavt billettsalg til denne kampen. Hvis noen hadde sagt til meg før sesongen at vi på høsten skulle ligge på tabelltopp og spille en toppkamp, så ville jeg tenkt at det er det sikkert 6000+ tilskuere på Stadion. Det kommer ikke i dag. En viss tidligere svorsk sportssjef i klubben vår pleide å gjenta at "fotball er ferskvare". Om Fredrikstad er en historisk fotballby, så er jeg mer usikker på om vi er det i dag. Interessen for norsk klubbfotball målt i tilskuertall er vel på vei opp i Eliteserien med utsolgte stadioner her og der. Men i Fredrikstad har vi fortsatt ikke våknet, til tross for at laget er bedre enn på mer enn ti år. 

Men til det sportslige. Hva blir laget? Foruten de langtidsskade, så rapporteres alle å være klare til kamp. Jeg tipper en stoppertrio med Aukland, Nielsen og Maxwell (her kunne vi også spilt med Björkström, Skaret og Kvile som kanskje ville vært ligaens nest beste stoppertrio). Har ellers på magefølelsen at danske Lassen starter på enten høyre eller venstre vingback. Det betyr enten Molde eller Metcalfe ut. Indreløperne tror jeg blir Sørløkk og Hendriksson, samt Aga/Bjartalid på topp.

Altså, en benk med Konté, Kjelsrud, Alba, Åsheim, Metcalfe/Molde...og tre av ligaens beste midstoppere (bare for sikkerhets skyld). Det ser bra ut på papiret nå - la det seg minst like bra ut på banen mellom 15 og 17 i dag :)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340