Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 14 aug 23, 19:12
Endret: 14 aug 23, 19:13
Endret av: madcow

Dette var en tung kamp. På så mange måter...

Laguttaket

Forstår ikke helt hva man tenker når man gjør såpass store endringer i troppen, både posisjoner og spillerbytter. Greit vi har en bred tropp men kontinuitet er vel så viktig som å gi spilletid. Aukland ga meg nesten hjerteinnfarkt utpå der. 

Det er tydelig at savnet av Magnusson var BETYDELIG større enn hva vi alle kunne tro i forkant. Forstår heller ikke hvorfor Aga ikke fikk starte, var bunnsolid i å skape forstyrrelser i forrige kamp men fikk ikke tillit fra start nå fordi han ikke nødvendigvis holder så lenge. 

Kampen

For en drittkamp. Skal være så ærlig å si at KFUM Oslo med den "jinxen" av en tweet de la ut satt lista selv før kampen. Jeg ville dermed ikke trodd at de skulle være så forstyrrende i spillet vårt som de var. Ingenting av det FFK har vært gode på gikk som det skulle. KFUM var forferdelig gode på å bryte opp spillet vårt og det så ut som vi gikk tom for idéer. Byttene våre hører jeg det snakkes varmt om at ga litt mer offensivt. Jeg (som var på ekebergsletta) opplevde vel egentlig ikke det, men det er litt vanskelig å vurdere det fra de fantastiske tribunefasilitetene der.

Vi MÅ sette opp farten i overgangene våre. I etableringsfasen av angrepet vårt så er det INGEN lag i OBOS-ligaen som ikke rekker å putte alle 11 tilbake innenfor 16-meteren. Det er ikke godt nok. Vi mangler hastighet i angrepsspilet vårt, det blir for treigt og klarer ikke å slite ut forsvarsspillerne til motstanderne våre. 

Forstår ikke helt hva som var tanken bak å sette ut på Kjelsrud uten å endre angrepet vårt ytterligere. Ble for mye trilling av ball langs bakken uten at det virket som om vi får bruk for Kjelsrud. Burde vi like greit bare la han gå i det overgangsvinduet her om vi ikke har planer om å matche han noe og benytte oss av han?

Tribunen

At Felix står opp mot Zoran og andre fra den eldre supporterskaren som (av alle ting; forlanger respekt på feltet for tidligere innsats) gjør meg kjempeglad. Det er greit man er frustrert over banespillet men det å forstyrre og klage til Felix over innsatsen til YngreBølgen for at de ikke forsøker (mer enn de allerede gjorde) på å få med seg hele feltet på synging (på tross av at de (YB/SLO) hadde annonsert i forkant av arrangementet hvor det var mulig å sitte for å SE kamp og hvor det var forventet synging). Biter meg merke i kommentaren fra Felix tilbake til maset fra Zoran som var; "Du styrte for 20 år siden, nå er det jeg som styrer dette." og jeg ER så enig. Felix (med resten av YB) står på i uttallige timer både før og etter kamp NÅ i dagens FFK, ikke for 15 år siden. Dersom det er noen som ønsker å "ta over" så får de legge ned minst samme antall timer som YB gjør, ikke bare komme på en kamp i ny og ne og forlange å kjøre skuta. Kom med idéer når det passer, ta nei for et nei og aksepter at Felix er Capo.

PS! også veldig bra at andre på feltet står opp og støtter Felix/YB.

Det positive

- Vi er ferdig med kamper på Ekeberg for i år (forhåpentligvis)
- Magnusson er tilbake neste kamp
- Overgangsvinduet er ikke stengt. Det er fortsatt mulig å hente spillere til å dekke opp mangler.

Ellers OBOS/KIL fra denne runden:

Det at KIL har bydd 4 millioner for Ruben Atle tyder på at de er seriøse i forsøket sitt i å rykke opp. Det er STORE summer for en OBOS-klubb altså.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340