Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 aug 23, 13:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

For 2 år siden kom vi fra 2. div med en trener som var et ubeskrevet blad i norsk toppfotball. Vi spillte med veldig høyt press, ogt var laget som løp mest i divisjonen. Det tok de andre lagene ca en halv sesong å finne ut av det, og knekke koden. Så til tross for at Ismaeel blomstret utover høsten, ble poenghøsten langt dårligere.

Kan det være at, i alle fall de beste av, de andre lagene nå begynner å knekke koden på hvordan de skal spille mot oss? Kåffa var riktignok bare en kamp, men tenker vi burde vært mer "overlegne" mot Skeid og Bryne også.

Alle lag i Obos-ligaen kjenner hverandre veldig godt, men det er naturlig at de andre lagene kjenner oss enda bedre nå enn da vi hadde en helt ny trener helt i begynnelsen av sesongen. Men jeg tror ikke det spiller inn her. Inntrykket mitt er at det i større grad er FFK som gradvis har tatt litt mer risiko i eget spill, noe som naturligvis åpner litt mer opp bakover. Det antar jeg er helt kakulert fordi vi har ønsket å skape mer. Samtidig synes jeg spillet jevnt over fortsatt preges av å være veldig kontrollert og solid. Det er ingen lag som skaper mye på oss. Mot KFUM er vi klart best i ca. 25 minutter og tar ledelsen. Samtidig var det en kamp vi stilte med et svekket lag til. Mot Bryne og Skeid mener jeg vi er klart bedre, og vi kan ikke forvente så mye mer. Selv om det er stor forskjell på tabellen, er som oftest kampene i Obos likevel jevne og tette fordi alle lag - også de svakere - er godt trent og taktisk gode. Forskjellen i kvalitet er bredden i stallene, og at de beste lagene som regel finner veier til å avgjøre de jevne kampene til sin fordel. Det har vi vært gode på, og jeg tror ikke egentlig det snur utover høsten. Samtidig skulle jeg veldig gjerne sett at vi kunne være enda litt mer flytende eller uforutsigbare i det offensive spillet vårt, men det handler om Mikkjals kompromissløse systemspill og tro på sine ideer, noe som dessverre inneholder liten grad av "artisteri-spillere". Likevel, vi har ikke vært i like god posisjon med tanke på opprykk til høyeste nivå på veldig mange år enn vi er nå. FFK anno 2023 er rett og slett en veldig solid utgave, selv om vi (ikke uventet) tapte borte mot formsterke KFUM Oslo på Ekeberg. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340