Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 aug 23, 19:25

Veldig merkelig laguttak i dag, og prisen vi betaler er null poeng mot Kåffa borte mens vi sender dem rett opp bak oss. Ikke dermed sagt at vi hadde tatt poeng om vi stilte med vårt beste lag fra start, men sannsynligheten hadde nok vært større. Ideen bak å plassere Stray Molde og Åsheim sammen på venstresiden sliter jeg med å forstå, særlig offensivt. Og med Begby på høyresiden så har i hvert fall ikke laguttaket handlet om å få frem det beste i hver spiller, eller bruke spillernes fremste egenskaper. Bare valget om å plassere Konté på benk i en bortekamp mot KFUM Oslo, som er akkurat den type kamper der vi trenger hans styrker i tempo og passion i spillet sentralt i banen (fremfor Åsheim som knapt har andre minner fra KFUM-kamper enn å løpe mellom etter ball) er i min bok skivebom. Sånn kampen utviklet seg så hadde vi jo også et skrikende behov for mer kreativitet fremover på banen, men så har vi leid ut vår beste spiller i den fasen av spillet til Skeid (der han blant annet var den store arkitekten bak Skeids scoring). I dag ble det tungt, seigt og statisk mot et godt KFUM-lag som vi heller ikke klarte å nøytralisere med eget defensivt spill. Da holder det ikke til poeng på Ekeberg.

Det eneste positive etter dagens kamp er at vi er ferdig med KFUM Oslo for denne sesongen. Hvis vi da ikke møter dem i kvalik-spill, noe som ville vært ganske typisk. 

Nå blir det spennende å se hvordan gutta responderer på å tape en seriekamp for første gang under Mikkjal Thomassen. Kristiansund neste blir en tøff oppgave, men nå er vi i en situasjon der vi nesten vinne igjen, og hvor særlig et tap vil være kritisk. Vi har ikke råd til høye skuldre, ei heller feighet -- men derimot kontrollert passion, taktisk klokskap litt flyt, og det vil også hjelpe å stille med det beste laget fra start.  


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340