Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jun 07, 02:35

Det er en bred, tåkete og uklar gråsone mellom dialekter, sjargonger og skrivefeil.

Egentlig synes jeg det er bare bra at folk engasjerer seg i debatter selv om de ikke behersker rettskrivningen 100%. Mange gode poenger har kommet fram til tross for åpenbare stavefeil.

Forøvrig har jeg mer enn nok med å unngå skrivefeil selv - mest fordi jeg har en tendens til å skrive litt fort - så jeg skal ikke være den første til å kritisere andre.

Men det er et godt ideal å strebe mot å skrive riktig. Det høres definitivt ut som et tegn på forfall om rettskrivning ikke regnes som viktig på skolene lenger. Man må liksom lære å gå før man kan lære å sparke ball. Språk er et verktøy, man har ingenting å vinne på å ikke beherske det.

Dessuten er norsk et rikt og bra språk med massevis av fine nyanser. Det er bare så utrolig få som behersker det. Synd, men igjen, jeg har nok med å se på meg selv. Olav Duun, noen? Solstad? Kom ikke å si at det norske språket ikke har potensiale! Nå, kjære medforumbruker, test deg selv; hvor er skrivefeilen i forrige setning? Og hvorfor var det feil? 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340