Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 09 des 06, 12:14
Endret: 09 des 06, 12:16
Opprinnelig postet av bateman
eggen ser potensialet i laget hva angår fart. en ekstremt hurtig spiller på topp kombinert med en target mann er ønskelig.

Det er ikke noe større potensialet i laget "hva angår fart" i 4-4-2 enn 4-3-3. Vi har heller ikke hentet noen spillere som tilsier at slikt bytte. Med 4-3-3, så har man 3 spisser på topp og hurtige vinger er meget ideelt. Dersom Eggen tenker slik du skisserer, så ville han ha spilt 4-4-2 i 2006-sesongen også.

Eggen ønsker å kopiere spillestilen til Rosenborg. Spillerne har uttalt at de føler seg tryggest i 4-3-3, så jeg ser det som veldig lite sannsynlig med nok en endring av formasjonen. Ei heller (som jeg skrev over) er det ønskelig å bytte formasjon så ofte. Det skaper bare utrygghet og setter samspillet flere hakk tilbake.

Når det er sagt, så har jeg i utgangspunktet veldig sansen for klassisk 4-4-2 med en targetman og en hurtig, bevegelig spiss på topp. Men jeg har også sansen for måten Rosenborg spiller på sitt beste. Det hele kommer an på spillermaterialet og når spillerne uttaler at de trives best i 4-3-3, så blir det nok det. I tillegg tror jeg at Eggen ønsker å hente inn spillere som passer i 4-3-3.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340