Husk meg
Brukernavn
Passord

For det det er verdt...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 25 okt 05, 23:03
Vanligvis er vi jo ikke så opptatt av andre lag. Eller andre lags supportere. Vi har nok med vårt eget. Vi er jo tross alt fra Norges vakreste by. Og synger høyt for Norges vakreste lag. Men noe har slått meg de siste ukene. Og det har bare blitt klarere siden søndagens kamp mot Lillestrøm. Vi er ikke alene. Som utflyttet plankegutt er jeg daglig omgitt av mennesker som har andre preferanser enn meg. Forstå det den som kan, men de har valgt å bruke både tid og penger på andre fotballag. De fleste av dem er Vålerenga-supportere. Noen av dem grenser til det fanatiske. Det er i hvert fall det de ønsker å gi inntrykk av. Men dem om det. Jeg har nemlig inntrykk av at de bak den mørkeblå drakta skjuler rød-hvite følelser. At de ser på oss med en blanding av beundring, sympati og overbærenhet. Som en streng men rettferdig far. Eller småkvisete storebror. Det er kanskje ikke så rart. Vi er jo lette å like. Entusiastiske og engasjerte. Høflige og husrene. Men ikke nok med det. Klubbene har vitterlig mange likhetstrekk. En lang, brokete og ærerik historie. Arbeiderklassebakgrunn. Publikumstekke. Sambafotball (ønsker man å tro). Tradisjon for pussige spillerkjøp. Og Drillo. Jo da, de ser på oss som bønder. De ler av dialekten vår. Halitrær og Freksta. Og takk får alt Markus. Men mobbingen er vennskapelig. Stort sett. Klanen hater Molde. Og Lillestrøm. Og Ham-Kam. Og Brann. Og Liin. Og visstnok Kongsvinger på grunn av noe gammelt grums. Men de liker oss. Det slo meg først da jeg ramlet innom Bohemen, Klanens stampub, en gang for to år siden. Jeg skulle møte en kollega og overvære en av Vålerengas siste kamper for sesongen. Motstander husker jeg ikke. Ei heller resultatet. Det jeg derimot husker er at da et resultat fra 1. divisjon tikket over skjermen, jublet så godt som samtlige i lokalet. Det klirret i halvfulle glass. Det ble sunget og jublet. Resultatet? Strømsgodset – FFK 2-3. Dette har jeg opplevd gjentatte ganger siden. Men aldri har det vært så intenst som de siste dagene. Kanskje ikke så rart. Vi kan hjelpe Vålerenga til deres første serietittel siden middelalderen. Men det er ikke bare det. ”Vi trenger FFK i Tippeligaen”, ”Send Molde-dritten ned i første”, ”Serien blir ikke det samme uten dere.”, ”Dere er for gode til å rykke ned.”, ”Fargeklatten FFK må bli.”. Jeg har fått meldinger. E-post. Folk jeg knapt kjenner har stoppet for å prate fotball. Oslo bryr seg. Så for det det er verdt har vi store deler av det fotballinteresserte Oslo i ryggen når vi spiller for overlevelse på lørdag. Og rykker vi ned er vi ikke de eneste som gråter. Klanen feller nok også en tåre. Det er jeg sikker på.

---------------------------

Ære være Plankebyen


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 25 okt 05, 23:12
jatakk til avnsitt

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 okt 05, 23:19
Endret: 25 okt 05, 23:22
samme er det overalt.. jeg jobber på strømmen.. ingen som har noe imot FFK..... verste er at jeg sitter her med en skikkelig godfølelse foran lørdag. nesten som om jeg vet at FFK og enga vinner..   aner ikke hvorfor... jeg ville ikke tatt det for god fisk, men det har hendt før at følelsen man har stemmer.. hehe

har også venninner i Ålesund og ingen der liker at det står mellom FFK og Ålesund...   tror det nesten bare er folk fra hamar som misliker oss.hehe

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 05, 23:23
På forblåste Jæderen er de litt mer hovne gitt.. Viking e best for alle penga, og FFK er liksom ikke noe klubb det, eller, ingen andre klubber er visst det her borte. Til lørdag for de fankern meg bevise det også, slå Aafk!

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 okt 05, 23:26
Endret: 25 okt 05, 23:26
og jeg som trodde det var Bryne for alle penga...

glemte forresten moss. de er vel ikke så glad i oss.hehe

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 05, 23:45
Joa, Brynefolket er vel litt delt. Noen syns Viking er topp, mens andre er hardbarka Brynefans og vil Viking alt vondt. Jeg er litt overalt, bor et sted, jobber et annet, så jeg får litt inntrykk fra begge "leirer".

Men men, fikk jo stoppe kjeften på en del av dem under vårkampen mellom FFK og Viking. "Pøh, FFK, Viking knuser FFK lett som bare det".

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 25 okt 05, 23:45
Det var da som pokker... Orginalteksten var full av avsnitt. Stort sett bare avsnitt. Og nesten ikke tekst. Må ha vært noen som har hacket seg inn. Noen fra Liin. Eller Kongsvinger.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 26 okt 05, 00:22
Opprinnelig postet av Husgutt
samme er det overalt.. jeg jobber på strømmen.. ingen som har noe imot FFK..... verste er at jeg sitter her med en skikkelig godfølelse foran lørdag. nesten som om jeg vet at FFK og enga vinner..   aner ikke hvorfor... jeg ville ikke tatt det for god fisk, men det har hendt før at følelsen man har stemmer.. hehe

har også venninner i Ålesund og ingen der liker at det står mellom FFK og Ålesund...   tror det nesten bare er folk fra hamar som misliker oss.hehe


Dersom både FFK, Aalesund og Molde vinner, mens Ham-Kam taper, så rykker jo Ham-Kam ned. Hadde ikke vært så dumt det?

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 26 okt 05, 00:45
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Dersom både FFK, Aalesund og Molde vinner, mens Ham-Kam taper, så rykker jo Ham-Kam ned. Hadde ikke vært så dumt det?


Det hadde vært så jææææææææævli` deilig. Et lite skår i gleden der er Markus da...!

Under stavanger-turen i fjor møtte jeg en fyr fra Bryne. Han hadde Fredrikstad-drakt, og kom for å heie, fordi han hata Viking, og hadde vært et par ganger i fredrikstad :)

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 26 okt 05, 00:52
Endret: 26 okt 05, 00:53
Du bruker nok en browser som ikke helt liker vår editor.. Eller omvendt..

Det du gjør for å få avsnitt er da å legge inn `<br><br>` der du ønsker at det skal være slik at den lage to linjeskift. og dermed lage et avsnitt.. (Du kan også bruke andre html tag`er.. men trur dette vil bli enklest..)

---------------------------

Sjefskodærn


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 okt 05, 03:31
Pleier å funke med Enter, Space, Enter og. Funker i hvert fall på IE som jeg bruker på jobben i skrivende stund.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 okt 05, 08:25
Takk for tips. Jeg skal ta en alvorsprat med PC-en så den kommer på bedre tanker.

Nå skal jeg sette meg i en mørk krok og telle ned til lørdag.

---------------------------

Ære være Plankebyen


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 26 okt 05, 09:40
Jeg får ikke linjeskift dersom jeg bruker Opera på ffksupporter.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Superenga

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 okt 05
Innlegg: 1

Lagt til: 26 okt 05, 09:56
Endret: 26 okt 05, 09:57
Jeg tror ikke mine egne øyne..... Skal klanen ha applaudert og skålt for FFK på Bohemen?!
Finnes det flere enn en pub med samme navn?! 
Selvsagt hater vi FFK akkurat som vi hater de partyhattkledde tullingene i plankehaugen. 
Du har tydligvis inngående kjennskap til klanen og våre sympatier... 
jeg har jo bare vært med i klanen i 9 år så hva vet vel jeg?
Lykke til i Adecco!

---------------------------

Superenga


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 26 okt 05, 10:07
Opprinnelig postet av Superenga
Selvsagt hater vi FFK akkurat som vi hater de partyhattkledde tullingene i plankehaugen. 
Du har tydligvis inngående kjennskap til klanen og våre sympatier... 
jeg har jo bare vært med i klanen i 9 år så hva vet vel jeg?
Lykke til i Adecco!

Du har vært medlem i Klanen i 9 år. Hva så? Det er over 13000 medlemmer i Klanen, og du kjenner neppe alle. Jeg tviler på at det du kommer med i posten din er den gjennomsnittlige klansmanns mening.
Jeg fikk iallefall ikke dette inntrykket da jeg var med kameraten min på VIF-RBK i Royal League i vinter. De fleste jeg snakka med der var glade for at vi berget plassen og håpa vi kom til å gjøre det bra i år. Et par engasupportere her jeg jobber også, og fra dem har jeg hørt bare godord om FFK.

---------------------------

Que Sera Sera! Vi Elsker Fredrikstad!
Vi Elsker Fredrikstad! Que Sera Sera!


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 26 okt 05, 10:16
Endret: 26 okt 05, 10:16
Opprinnelig postet av Superenga
Jeg tror ikke mine egne øyne..... Skal klanen ha applaudert og skålt for FFK på Bohemen?!
Finnes det flere enn en pub med samme navn?! 
Selvsagt hater vi FFK akkurat som vi hater de partyhattkledde tullingene i plankehaugen. 
Du har tydligvis inngående kjennskap til klanen og våre sympatier... 
jeg har jo bare vært med i klanen i 9 år så hva vet vel jeg?
Lykke til i Adecco!



FFK i addeco= Klanen som sølvguttene....  snakk om å skyte seg selv i foten...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 26 okt 05, 10:17
Opprinnelig postet av Superenga
Jeg tror ikke mine egne øyne..... Skal klanen ha applaudert og skålt for FFK på Bohemen?!
Finnes det flere enn en pub med samme navn?! 
Selvsagt hater vi FFK akkurat som vi hater de partyhattkledde tullingene i plankehaugen. 
Du har tydligvis inngående kjennskap til klanen og våre sympatier... 
jeg har jo bare vært med i klanen i 9 år så hva vet vel jeg?
Lykke til i Adecco!



øy !
du kan åpne kjeften den dagen dere har egen stadio.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 okt 05, 11:52
Jeg trodde også Klanen (dere skriver vel navnet deres med stor K?) hatet alt og alle da jeg som livredd andunge flyttet til storbyen.

Men som sagt får jeg stadig bekreftelser på at VIF-supportere faktisk er positivt innstilt til klubben vår. Om jeg ikke har inngående kjennskap til deres interne liv og levnet, har jeg etter noen år i Oslo fått et brukbart inntrykk av deres sympatier. Og bortsett fra den uunngåelige harseleringen om pælær og tjukke l-er har jeg aldri hørt et vondt ord om FFK fra noen av dere.

Så du får kanskje ta et oppgjør med dine Klans-frender. Ellers melder vi deg inn i Plankehaugen.

---------------------------

Ære være Plankebyen


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 26 okt 05, 11:57

Denne bor også på Jæren, men jeg opplever at mange i min omgangskrets har "sansen" for FFK. Dette kan selvsagt være ren høflighet ovenfor meg, men jeg har en følelse av at mange helst ser at vi holder oss.

Brynefolk som syns at Viking er topp har jeg lite til overs for, det blir som Fredrikstad-folk som syns Moss er flotte ting. Det skurrer liksom litt. Jeg er på ingen måte noen hardbarka Brynefan, men jeg ønsker så absolutt Viking alt vondt (med unntak av nå på Lørdag da selvsagt)..


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 26 okt 05, 15:21
Endret: 26 okt 05, 15:23

Alle fra fredrikstad går rundt og snakker om at de holder på og bli nervevrak av det derre nedrykksspøkelset. Det synes jeg er forbanna rart. For når jeg var på stadion om søndan, så jublet svært mange når Rosenborg ledet over enga. De ville jo at Start skulle vinne serien, og det skjønner ikke jeg helt.

For det første. Rosenborg var jo et av de laga vi kjempet om å unngå nedrykk med. Men når jeg stilte det spørsmålet til folk som sto rundt meg på stadion, fikk jeg bare til svar at det var ikke de som skulle rykke ned i stedenfor oss!
Vi er altså såpass kjepphøye at vi mener vi skal kunne velge hvem det er vi skal slå også? I den situasjonen vi er i nå! Nesten rart folk ikke jubla når Tromsø tok ledelsen mot Viking også

For det andre: Vi har jo start i den siste kampen. Og om start skal vinne serien så må de antageligvis slå oss i siste runden. Vi holder altså med motstanderen i siste kamp?
Dessuten så kunne vålerenga avgjort serien med seier over Rosenborg om Start hadde tapt, noe de lenge lå ann til å gjøre. Dermed hadde vi kanskje fått en mye enklere kamp i siste runden, en kamp vi da kanskje hadde vunnet greit og sikret plassen SELV. Men neida, vi i fredrikstad skal gjøre det på den vanskelige måten. Vi skal helst klare det med minst mulig margin og er vi riktig heldige, så skal vi helst gjennom kvalikk også. Start skal jo vinne serien, så de må jo slå oss i siste kampen.

Vi får håpe at Aålesund taper da, så vi slipper unna dette nedrykkspøkelset som vi er så redde for, men som vi egentlig liker at er der

Jeg for min del hadde satt pris på en skikkelig kjedelig sesongavslutning midt på tabellen, uten noenting å spille om! Så heia Vålerenga! Håper de kruser inn til en klar to poengs seier, og vinner det seriegullet de hadde fortjent ifjor!

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340