Husk meg
Brukernavn
Passord

Spiller ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 18 2

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 nov 06, 12:08
ja så om vi ønsker bare 1 eller 2 hvor da ?

sånn som jeg ser det så vet vi ikke om Brian west holder seg. PAC gir seg (det tror jeg) om dem 2 som kommer på prøve viser seg å være så gode at FFK vil sikre seg dem har vi brukt opp 2 som dere mener vi bør legge oss på da ?

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 nov 06, 12:50

Har dårlig tid, må på jobb, men fant denne på fxt nå: Miller vekk fra brann! han må da være noe for FFK å titte nærmer på, var ikke han og raymond også ganske så gode venner? Ser gjerne miller i FFK drakt fra 2007!

 

En annen scotte som er på vei vekk er jo winters, men han vil vel gjerne hjem til scotland om jeg ikke husker helt feil...

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 01 nov 06, 12:52

Mine Ønsker om hvem som blir:

Shabaan, Staw, Gerrbrand, Czwartek, Piiroja, Bertelsen, Stadheim, Berg, Ramberg, Bjørkøy, Kvisvik, Brenne, West, Vuorinen, Toth, Elyounussi og MacDonald.

 

Talenter:

Shabani, Magnussen og Elvestad.

 

Ikke gode nok:

Szekeres, Røn, Multaharjo og Hoås.

 

Ønskes inn:

Myhre (om Shabaan forsvinner)

Øyvind Gjerde eller Toni Kallio fra Molde som backup for Bertelsen på venstreback. Alt Thomas Pereira fra Viking om de rykker ned.

Marcus Andreasson fra Molde eller Ragnvald Soma fra Viking om de rykker ned (som stopper).

Vidar Martinsen fra Moss som ny Høyreback om Pål gir seg, eller Jon Inge Høiland.

 

 

 


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 01 nov 06, 13:09

Eru spik spenna gæær`n ?   Kalio???? den svikeren der vil jeg ikke se i rødt & hvitt

Nei vi bør satse på Tippeliga spillere

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 01 nov 06, 13:14

helt enig i hvilke spillere som du ønsker værende,kanskje med unntak av mackie hvis de nye afrikanerne er talenter i mikel klassen...

de fire du vil ha ut er jeg også enig i. ved å hente vuorinen viste klubben tydelig at hoås ikke vl bli satset på...røn og multaharju har vi ikke plass til i en relativt stor stall. tamas er dessverre altfor svak for TL spill.

rindarøy fra molde ville vært et kupp,kallio er ingen spesielt god spiller, men vback er uansett ikke første pri i forsvarsrekka. andreasson fra molde ville passet glimrende.pereira og soma har jeg ikke sansen for. høiland ville vært et scoop,men urealistisk.

og vidar martinsen har til gode å virkelig imponere i adecco-ingen forutsetning at han vil bli en god spiller for FFK i TL. men for alt vi vet kan shabani ta et like stort steg som tarik gjorde ifjor og brått så har vi en stopper til!

 

---------------------------

FFK på øvre halvdel!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 02 nov 06, 09:36

Opprinnelig postet av Asgeir
Er denne tråden om det vi ønsker om troppen, eller det vi tror vil skje?

Det er jo egentlig mye mer interessant hvem vi ØNSKER å beholde framfor hvem vi TROR vi får beholde?

 

Tja... For all del, det kan jo være artig å drømme seg vekk, og prate litt om alle våre gode ønsker for klubben og framtida, men det er da virkelig mer interessant om det er noenlunde håndfaste - eller i hvert fall forsøksvis realistiske - antagelser vi diskuterer. IMHO.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 02 nov 06, 10:01
Opprinnelig postet av oleberg

Mine Ønsker om hvem som blir:

Shabaan, Staw, Gerrbrand, Czwartek, Piiroja, Bertelsen, Stadheim, Berg, Ramberg, Bjørkøy, Kvisvik, Brenne, West, Vuorinen, Toth, Elyounussi og MacDonald.

 

Talenter:

Shabani, Magnussen og Elvestad.

 

Ikke gode nok:

Szekeres, Røn, Multaharjo og Hoås.

 

Ønskes inn:

Myhre (om Shabaan forsvinner)

Øyvind Gjerde eller Toni Kallio fra Molde som backup for Bertelsen på venstreback. Alt Thomas Pereira fra Viking om de rykker ned.

Marcus Andreasson fra Molde eller Ragnvald Soma fra Viking om de rykker ned (som stopper).

Vidar Martinsen fra Moss som ny Høyreback om Pål gir seg, eller Jon Inge Høiland.

 

 

 

Det er lov å drømme. Gjerde og Kallio er nok ikke interressert i å sitte på benken i FFK. Det gjør nok ikke Andreasson og Soma heller.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 02 nov 06, 10:12
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av oleberg

Mine Ønsker om hvem som blir:

Shabaan, Staw, Gerrbrand, Czwartek, Piiroja, Bertelsen, Stadheim, Berg, Ramberg, Bjørkøy, Kvisvik, Brenne, West, Vuorinen, Toth, Elyounussi og MacDonald.

 

Talenter:

Shabani, Magnussen og Elvestad.

 

Ikke gode nok:

Szekeres, Røn, Multaharjo og Hoås.

 

Ønskes inn:

Myhre (om Shabaan forsvinner)

Øyvind Gjerde eller Toni Kallio fra Molde som backup for Bertelsen på venstreback. Alt Thomas Pereira fra Viking om de rykker ned.

Marcus Andreasson fra Molde eller Ragnvald Soma fra Viking om de rykker ned (som stopper).

Vidar Martinsen fra Moss som ny Høyreback om Pål gir seg, eller Jon Inge Høiland.

 

 

 

Det er lov å drømme. Gjerde og Kallio er nok ikke interressert i å sitte på benken i FFK. Det gjør nok ikke Andreasson og Soma heller.

Har vel ikke sagt at vi skulle hente alle disse, men 1 kanskje 2 avhengig av hvem som blir og slutter. Det optimale hadde jo vært å funnet en type alla Jamie Carragher i Liverpool. Stopper, venstre back, høyre back og midtbane og spiller alltid med hjerte utenpå skjorta.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 02 nov 06, 10:44
Jeg forstår hva du mener. Det er bare det at FFK er fortsatt en liten klubb i norsk TL. Derfor er det begrenset hvor gode spillere vi får til å komme hit for å sitte på benken. Til de som mener Tamas ikke holder mål så vil jeg si at man kanskje ikke får bedre spillere til å komme hit som backup løsning. Den dagen man henter forsvarsspillere som evt er bedre enn de vi har så vil nok sistnevnte også forsvinne. Bertelsen, Gerrbrand og Piroija er ikke her for å sitte på benken. PAC vil antageligvis heller gi seg en å samle flis.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 02 nov 06, 10:49

............ja skeptisk.

 

Ikke helt enig med deg. Mange spillere vil nok synes det er interresant å prøve å kjempe om en plass på et hardt satsende Fredrikstad lag, med ny stadion, mulig e-cup spill, 10000+ tilskuermasse, entusiastisk hjemmepublikum, voldsom fotballinterresse i byen, Norges 5-6 største by, 1 time fra Oslo, nær forknyttning til Europa ellers, merritert trener osv.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 02 nov 06, 10:52

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg ønsker 1-2 forsterkninger i backrekka. Thats it. De spillerene som forsvinner i løpet av vinteren bør også erstattes. Unntaket er at Staheim erstatter Brenne, så der er erstatningen på plass allerede. Ønsker i utgangspunktet ikke å kvitte meg med noen.

Her er jeg enig med kanogvetalt. Nå er det på tide at det satses litt på kontinuitet, vi kan ikke fortsette å skifte ut 4-5-6 mann fra sesong til sesong som vi har holdt på med. Og i tillegg 3-4 om sommerne. Et par forsterkninger er OK, men da skal det være virkelige forsterkninger og i de rette posisjonene.

Dette er også en grunn til at jeg ikke er så ivrig på trenerskifte, fordi det som regel også medfører store endringer i spillerstallen. Enda verre blir det om vi får en ny trener med veldig forskjell fotballfilosofi (f.eks. Arne Erlandsen). Han må potensielt skifte ut mange spillere for at laget skal beherske hans spillestil. Jeg ønsker ikke store endringer i vinter. Tror vi har et godt fundament som det isteden må bygges videre på, stein for stein, ikke bli overivrige og gjøre for mange endringer hele tiden. Man må ha tro på det man driver med. Et par virkelige forsterkninger i de rette posisjonene, så er jeg veldig godt fornøyd.

 

 Hør hør. Vi har 4 spillere blant de 18 beste i "poengligaen", så det er ingen vits å skifte ut spillere offensivt. Hadde vært koselig å beholde noen spillere i mer enn ett år for en gangs skyld. Når det er sagt ønsker jeg meg en ny back. Intet mer.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 02 nov 06, 10:54
hadde ikke gjort noe med noe skikkelig backup for kvisvik/tarik på kantene heller

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 02 nov 06, 10:56

Opprinnelig postet av JipJap
hadde ikke gjort noe med noe skikkelig backup for kvisvik/tarik på kantene heller

 

Multe og MacDonald?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 02 nov 06, 11:00
Opprinnelig postet av oleberg

............ja skeptisk.

 

Ikke helt enig med deg. Mange spillere vil nok synes det er interresant å prøve å kjempe om en plass på et hardt satsende Fredrikstad lag, med ny stadion, mulig e-cup spill, 10000+ tilskuermasse, entusiastisk hjemmepublikum, voldsom fotballinterresse i byen, Norges 5-6 største by, 1 time fra Oslo, nær forknyttning til Europa ellers, merritert trener osv.

 

Er ikke helt uenig og vil heller ikke drepe din optimisme på klubbens vegne. Forsøker bare å tilføre litt realisme. Det som ofte skjer er at man hauser opp forventningene, for så å rakke ned på den sportslige ledelsen når (de urealistiske) forventningene ikke innfris. Sikter ikke til deg eller noen andre spesielt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 06, 11:07
Endret: 02 nov 06, 11:16
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av JipJap
hadde ikke gjort noe med noe skikkelig backup for kvisvik/tarik på kantene heller

 

Multe og MacDonald?


Multuharju er et bomkjøp, bare innse det kanogvetalt. Mackie derimot kan være spennende. Eneste alternativet vi har til Tarik på høyre er å kjøre Kvisvik der, samt Mackie på venstre. Det går selvsagt an å flytte Bjørkøy rundt, sette Hoås på kant og lignende, men det er langt fra ideelt.

Jeg skrev dette innlegget på VGD og det passer greit her også:

Fredrikstad (4-3-3):


1. Defensiv midtbanespiller

En som kan rense foran midtstopperne våre. Gjerne med pondus, ballgjennvinning og ballfordelingsegenskaper. Såkalt Skammelsrud-type.

Kandidater: Kasey Wehrman

Tviler på at LSK vil slippe ham og han går på non-EU kvota. Med to non-EU spillere fra før av og flere afrikanere på vei inn, så blir det nok ikke aktuelt.

2. Høyreback

En med god fart som kan bidra offensivt og defensivt. Gjerne en som kommer ofte på overlapp og stormer ned mot dørlinja for å komme til innlegg.

Kandidater: Espen Ruud, Mikael Lustig.

Begge er meget gode og attraktive spillere. Ovenfor Ruud kan vi vise frem Bertelsen og hvordan han har storspilt for klubben. Ville vært stort med to U21-landslagsspillere på hver sin back. Kanskje Shabaan kan si noen smigrende ord om FFK til Lustig? ;)

3. Targetman

En real goalgetter, dvs en spiss som garanterer mål. Må være flink til å holde på ballen og involvere vingene i spillet. Gjerne god på hodet, sterk i kroppen og gode avslutningsegenskaper.

Kandidater: Ole Martin Årst (Hvis Tromsø rykker ned)
Scorer mye mål denne karen og blir vel neppe med Tromsø ned i 1. divisjon, hvis de skulle rykke ned. Ser gjerne at FFK prøver seg på denne mannen.

4. Midtstopper

En smart midtstopper som er god til å lese spillet. Vi har krigeren Piiroja, så trenger en som utfyller ham. Hurtighet og god med ball er nøkkelord.

Kandidater: Marcus Andreasson, Ragnvald Soma (Hvis Viking rykker ned)

Jeg tror ikke vi får se noen av disse spillerne i FFK til året, men dette viser i alle fall hva slags spillere jeg ønsker å se i klubben.

Da blir laget seende slik ut:

------------------------- Shabaan -------------------------
Høyreback - Piiroja - Midtstopper - Bertelsen
------------------------- Def. Midt ------------------------
----------- Bjørkøy ----------------- Brenne -----------
Elyounoussi ----------------------------------- Kvisvik
----------------------- Targetman ------------------------

Etter disse fire punktene trenger man backup til kantene, eventuelt en som kan skyve Kvisvik ut av laget. En hurtig ving med gode avslutningsegenskaper hadde vært ideelt. En spillere ala Espen Hoff.

raslebasle skrev:
"Ganske så enig her Holters men om vi henter inn en ny midtstopper så kan vel Gerrbrand spille høyreback? Mener å ha hørt/lest at han tidligere har spilt det.."

Gerrbrand spilte høyreback i leichester, og jeg synes hans styrker kanskje kommer bedre til sin rett på høyrebacken enn som midtstopper. Han største styrker er tross alt at han er god med ballen i beina og har grei hurtighet, og det passer nok bedre på høyrebacken. Hvordan innleggsfoten osv er aner jeg ingenting om. Ser aller helst at vi henter inn en fremadstormende og mer komplett høyreback, men Gerrbrand kan (og er nok realistisk) være et alternativ for høyrebacken.

"Men pr dags dato så holder Czwartek, men mannen blir ikke akkurat yngre.."

Czwartek holder nivået defensivt, men er en katastrofe offensivt med unntak av kampen mot Lyn. Han har trolig Tippeligaens verste innleggsfot. Det er egentlig ganske imponerende at vi har spilleren med den verste innleggsfoten og spilleren med den verste skuddfoten (Ramberg) på samme lag. Men Czwartek fortjener en heltidskontrakt videre av på bakgrunn av sin ansinitet i klubben, at han fortsatt holder et godt nivå, har hurtigheten i kroppen og vil være en god og rimelig backup for backplassen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 02 nov 06, 11:15

Jeg har mer tro på Multe enn MacDonald for neste sesong. Jeg mener også at de andre forsterkningene du nevner er: 1 unødvendige. 2 urealistiske.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 06, 11:35
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg har mer tro på Multe enn MacDonald for neste sesong. Jeg mener også at de andre forsterkningene du nevner er: 1 unødvendige. 2 urealistiske.



1. Unødvendige?! Dette er våre desidert svakeste posisjoner i laget og da sier det seg selv at dette ikke er unødvendig. Det er for øvrig skremmende at lista fortsatt er den samme som den har vært de siste tre årene. Hvis dette er posisjoner det er unødvendig å forsterke, så lurer jeg på hva du mener vi bør forsterke, for forsterkninger trenger vi med mindre du ønsker et nytt år nede i sumpa.

Dette er uansett en prioriteringsliste; Vi må ikke hente inn alle fire punktene, men det er disse punktene man bør se etter forsterkninger til. Kjenner jeg Eggen rett, så dukker det opp ren skjær stallfyll og backupspillere i stedet på helt uante posisjoner. Vi får håpe Morgan klarer å skaffe til veie noen kvalitetsspillere.

2. Du leste ikke alt nei, så da siterer jeg meg selv: "Jeg tror ikke vi får se noen av disse spillerne i FFK til året, men dette viser i alle fall hva slags spillere jeg ønsker å se i klubben."

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 nov 06, 11:38
Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Asgeir
Er denne tråden om det vi ønsker om troppen, eller det vi tror vil skje?

Det er jo egentlig mye mer interessant hvem vi ØNSKER å beholde framfor hvem vi TROR vi får beholde?

 

Tja... For all del, det kan jo være artig å drømme seg vekk, og prate litt om alle våre gode ønsker for klubben og framtida, men det er da virkelig mer interessant om det er noenlunde håndfaste - eller i hvert fall forsøksvis realistiske - antagelser vi diskuterer. IMHO.



Når vi tror at Brenne forsvinner, så bidrar ikke det til at han blir, for å si det sånn. Når vi sier at vi ønsker at Brenne fortsetter, så kan det være med å bidra til at han blir. Vi skal ikke overvurdere forumets effekt på miljøer, men det er mer enn sannsynlig at folk i styre og stell lurker her inne, både for å plukke opp tips, og for å følge med på hva folk mener om saker og ting. Om ikke systematisk, så i det minste sporadisk. Avisene (FB, Demokraten og VG hvertfall) er her systematisk, og plukker opp "pullitzer-saker" som perler på ei snor...

Mitt poeng var at det er mer POSITIVT å si hvem man ønsker skal fortsette enn å snakke om hvem man tror forsvinner. Det å si at man ønsker en spiller inneholder mye større kraft en en persons tro på hvem som fortsetter og ikke.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 nov 06, 11:48
slik jeg ser det behøver vi ingen ny Midtstopper PG har på ingen måte gjort seg bort...

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 06, 11:54
Opprinnelig postet av keiko99
slik jeg ser det behøver vi ingen ny Midtstopper PG har på ingen måte gjort seg bort...

Nei, Gerrbrand er bedre enn de vi hadde i stallen da han ble hentet inn, men jeg synes ikke Gerrbrand har overbevist skikkelig. Jeg sitter rett og slett ikke med den samme gode følelsen som jeg hadde når Bora kom til klubben. Dessuten er det ofte lettere å få tak i gode midtstoppere enn andre typer spillere. Jeg ser uansett på Gerrbrand som et svakere kort enn Kvisvik, Tarik, Bjørkøy, Brenne, Bertelsen, Piiroja og Shabaan og dermed blir en midtstopper det fjerde punktet på lista mi.

---------------------------

Ansvarlig redaktør



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 18 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340