Husk meg
Brukernavn
Passord

Tidligere Lyn trener Espen Olafsen skal være tilbudt trener jobb i FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 des 06, 22:52
Endret: 19 sep 07, 05:53

Hva sier vi om det? Jeg mener dette må være en klart dårligere trener enn Eggen.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061218/FFK/112190057/1009/AKTUELT

 

Da stenger vi denne og fortsetter diskusjonen her.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 des 06, 23:04
Endret: 18 des 06, 23:15
Sjansen er vel helt klart store for at vi får en mindre erfaren, meritert og profilert trener som KTE. Kan vel hende det finns en eller annen svenske,men det er få ledige og interessante her i Norge akkurat nå. Det virker jo også som folk utenfor Fredrikstad stiller seg ganske hoderystende til det som har skjedd i FFK. Noe som også kan påvirke andre trenere. Da har vel forsåvidt Berg, Semb og Olafsen sagt ganske klart at dem er uaktuelle.......... Litt merkelig, vi som er verdens navle....... Ellers, så har Bjørkøy og Shaaban gått ut ganske klart og sagt dem vil savne sin gamle trener som dem hadde stor respekt for. Håper dem får den samme respekt for den nye. Hvis dem får oppleve en ny trener i FFK da......

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 23:19
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Hva sier vi om det? Jeg mener dette må være en klart dårligere trener enn Eggen.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061218/FFK/112190057/1009/AKTUELT

 

Etter mitt syn ligner ikke dette grisen, unskyld utrykket gutter (og jenter) men dersom dette er riktig og dette er nivået vi skal ligge på blir jeg skremt. Trodde vi skulle opp og frem jeg.......HERREGUD :-(

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 des 06, 23:20

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sjansen er vel helt klart store for at vi får en mindre erfaren, meritert og profilert trener som KTE. Kan vel hende det finns en eller annen svenske,men det er få ledige og interessante her i Norge akkurat nå. Det virker jo også som folk utenfor Fredrikstad stiller seg ganske hoderystende til det som har skjedd i FFK. Noe som også kan påvirke andre trenere. Da har vel forsåvidt Berg, Semb og Olafsen sagt ganske klart at dem er uaktuelle.......... Litt merkelig, vi som er verdens navle....... Ellers, så har Bjørkøy og Shaaban gått ut ganske klart og sagt dem vil savne sin gamle trener som dem hadde stor respekt for. Håper dem får den samme respekt for den nye. Hvis dem får oppleve en ny trener i FFK da......

 

hvilke meritter har eggen å vise til???

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 23:24

Det er mere aktuelt å vise Olafsens "meritter" :

Espen Olafsen
Trenererfaring og utdanning:
Hovedtrener for FC Lyn Oslo 2004-2005.
Hovedtrener for NTG IL og senere Lyn/NTG i 7 år.
C-trener NFF (Norges Fotballforbund).
Hovedfag i idrett/fotball ved Norges Idrettshøyskole.
Erfaring som aktiv: Tippeliga med Tromsø IL, 1. div med Mjølner
og 2, div. med TUIL.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 des 06, 23:27

To opprykk og cupmesterskap i FFK. Har du ikke fått med deg det du? Holdt Moss i toppserien når han var der, så åssen det gikk med dem når han forsvant......... Hvilke meritter forventer du av vår nye trener? Premier League og Champion League belter i lomma?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 des 06, 23:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren

To opprykk og cupmesterskap i FFK. Har du ikke fått med deg det du? Holdt Moss i toppserien når han var der, så åssen det gikk med dem når han forsvant......... Hvilke meritter forventer du av vår nye trener? Premier League og Champion League belter i lomma?

absolutt ikke, men det virker som folk her inne tror at eggen er verdens beste fotball trener, på tide å våkne for de kanskje?? at han har 1 cupmesterskap på alle de årene han har trent fotball er imponerende gitt.......... og at han tok ffk fra 2- tl er greit nok, alle ser hvordan han har slitt med å holde laget i TL også...

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 des 06, 23:34
Ja når du går fra breddefotball til toppfotball på kortest mulig tid, så er det rart man sliter litt med å etablere seg gett. Men i din verden så vokser vel trærne rett inn i himmelen? Nei, Eggen er ikke verdens beste trener. Men det er nemlig slik at vi heller ikke får verdens beste trener. Det er visst noen som også tror det!!

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 23:39

Vil heller si at det virker som folk tror at trenere av Eggens kalibre vokser på trær. Hvis ffk skal komme styrka ut av denne prosessen så skal de grave dypt i lommeboka......

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 19 des 06, 01:18
Nå skal det vel også sies at Eggen fikk hjelp av noen vesentlig summer fra Høili for å klare å opprykket fra 2. divisjon. Hadde andre trenere (Glenn Rostad f.eks) hatt de samme midlene, så skal de ikke se bort ifra at de kunne klart den samme brasen. Men Høili er businessmann og satser kun penger når han har trua. Høili hadde trua når Eggen kom til klubben. Nå har han trua på Morgan ved roret. Businessmenn kaster ikke penger ut av vinduet.

Vi får bare takke Eggen for jobben han har gjort og huske ham for den fantastiske veien til FFK under hans ledelse tilbake til toppfotballen. Samtidig må vi huske at nå er Eggen historie. Snøen som falt i fjor. Vi må nå se fremover og støtte opp rundt den nye treneren som blir ansatt i klubben.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 19 des 06, 01:54

Opprinnelig postet av Holters
Nå skal det vel også sies at Eggen fikk hjelp av noen vesentlig summer fra Høili for å klare å opprykket fra 2. divisjon. Hadde andre trenere (Glenn Rostad f.eks) hatt de samme midlene, så skal de ikke se bort ifra at de kunne klart den samme brasen. Men Høili er businessmann og satser kun penger når han har trua. Høili hadde trua når Eggen kom til klubben. Nå har han trua på Morgan ved roret. Businessmenn kaster ikke penger ut av vinduet.

Vi får bare takke Eggen for jobben han har gjort og huske ham for den fantastiske veien til FFK under hans ledelse tilbake til toppfotballen. Samtidig må vi huske at nå er Eggen historie. Snøen som falt i fjor. Vi må nå se fremover og støtte opp rundt den nye treneren som blir ansatt i klubben.

Joda, vi hadde det beste 2. div mannskapet, men vi hadde langt fra det nest beste 1. div mannskapet. Opprykket til TL tror jeg ikke så veldig mange kunne gjennomført med den spillerstallen Eggen hadde til rådighet i 03. Klart vi må se fremover nå, men dersom det satses på en "nikkedukke" av en trener uten den nødvendige fotballfaglige tyngden applauderer jeg ikke en slik ansettelse. Som nevnt tidligere er det et dårlig signal hvis f-b har rett i at Olafsen ble tilbydd jobben. Hvis det ikke siktes høyere (les: satses på ett tryggere kort)  frykter jeg fremtiden.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 19 des 06, 02:06

Jeg er ledig på markedet. Har 13 års erfarming med ymse europeiske storlag i Championship Manager. Har kommet godt overens med alle styrer og direktører jeg har samarbeidet med. Bryr meg lite om organisasjonsstruktur, og synes det er helt greit jobbe uten å ha ansvar. Bor for tiden i Trondheim, men er villig til å flytte på meg. Er ikke storforlangende på lønna, og kan tiltre stillingen når som helst.

 

- Cosmic

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 des 06, 08:11
Opprinnelig postet av Fjedjik
Hvis det ikke siktes høyere (les: satses på ett tryggere kort)  frykter jeg fremtiden.


Hva er ett trygt kort?
Viking satset vel på et meget trygt ort når de gikk for Prahl, uten at det ble noen stor suksess.
(Tenker da på Prahls CV)

Når det gjelder Olafsen så lurer jeg på om f-b kanskje har rotet litt. Burde ikke FFK sonderer markedet ved å sjekke hvilke trenere som kan tenke se å gå i samtaler med FFK? Kanskje det er nettopp dette de har gjort, og f-b da antar at han er tilbudt kontrakt direkte?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 08:35

Opprinnelig postet av JJunior

Når det gjelder Olafsen så lurer jeg på om f-b kanskje har rotet litt. Burde ikke FFK sonderer markedet ved å sjekke hvilke trenere som kan tenke se å gå i samtaler med FFK? Kanskje det er nettopp dette de har gjort, og f-b da antar at han er tilbudt kontrakt direkte?


Selvsagt ringer FFK rundt til de personene som de mener kan være aktuelle kandidater. Det er ikke det samme som å gi et tilbud - selv om FB tydeligvis tror det.

"Hei, Espen! Det er Terje fra FFK! Du kan få jobb som trener. 1,4 mill i året. Vil du ha?"

FFK må nå ta jobben som en hvilken som helst annen bedrift gjør når de skal skaffe en spesialist eller leder. De må finne ut hvem som er ledige (om noen) og hvem som har jobb, men som de kan tenke seg å kjøpe fri...

Jeg håper Høili kan ha lyst til å åpne lommeboka for å få den riktige treneren til oss.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 09:10

Opprinnelig postet av denialsander


Jeg håper Høili kan ha lyst til å åpne lommeboka for å få den riktige treneren til oss.

 

Det må han!

 

Det kommer til å bli oppstandelse blandt supporterene i byen om FFK systemet har skviset ut Eggen for å hente Olafson eller assistent treneren til Sandefjord som også har vært nevnt. De kan ikke skvise ut Eggen for å komme drassende med en trener av slik kaliber!

 

Hadde Olafson takket ja til jobben måtte han i såfall hatt baller på størrelse med Morgan sine da han ikke hadde ikke hadde "blitt godkjent" som Eggen sin erstatter av FFK supporterene før han eventuelt hadde trent FFK til et topplag.

 

En betydelig mindre profilert trener enn Eggen vil bli spist levende i byen. Eneste som kan redde en slik trener er å levere betydelig bedre resultater enn Eggen

 


adecco

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 des 06
Innlegg: 7

Lagt til: 19 des 06, 09:11

Espen som trener for mitt lag?!?

I natt har det blitt lite søvn. Mitt hjertes lag har ingen trener. Mitt lag er på desperat trenerjakt!

Og så dukker en gammel studentkompis opp som kandidat. For mitt hjertes lag!!

Hva skal jeg si da!? Blir synet mitt farget av alle diskusjonene på skolen, i kantina, på champions league-kampene vi så på Gudmund Pub sammen med resten av trener-studentene?!? 

Jo selvfølgelig blir man farget av dette.

Jeg har ikke så veldig peiling på hva som skal til for å bli "den rette" for en tippeligaklubb, men tenker jeg tilbake så var Espen Olafsen faktisk den av de andre studentene på NIH jeg hadde mest respekt for. Den som du alltid hørte litt mere på enn de andre. Den som jeg tok en ekstra runde med når jeg spurte fotballtrener-studentene om "hvorfor gjør Rosenborg det-og-det i den forrige Champions Leauge-kampen og ikke i den vi ser nå?!"

Ikke det at de andre fotballtrenerne fra skolen har slått så veldig igjennom etterpå (Rune Skarsfjord er den mest kjente - og ikke han til Fredrikstad - for Guds skyld!!!), men av dem så var Espen den av de jeg da tenkte kom til å bli god trener og som de oste naturlig autoritet av.

Så jeg tror faktisk jeg kan tenke meg at Espen kan bli trener for mitt hjertes lag.... 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 09:28
Opprinnelig postet av Kent

En betydelig mindre profilert trener enn Eggen vil bli spist levende i byen. Eneste som kan redde en slik trener er å levere betydelig bedre resultater enn Eggen

 



En hvilken som helst trener uten betydelig bedre resultater enn Eggen vil bli spist levende i Fredrikstad. Være seg han heter Wenger eller Drillo. Vi har gått fra å en bakgårdsklubb i 20 år og tatt steget til å bli en, foreløpig, permanent dumpekandidat i eliteserien som har slitt tre år på rad mot å rykke ned.

Nå skal vi få ny trener - og hvem er det vi forventer å få?  Gud?  Jeg må si realismens briller sitter løst i Fredrikstad...

PS! Og hva er det med deg og navnet til Espen Olafsen?  Han heter ikke Olafson - og kommer ikke til å hete det - uansett hvor mange ganger du skriver det.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 des 06, 10:05

Tror Espen Olafsen(fotballtreneren og ikke Willy Røret) kunne blitt en glimrende trener for FFK. Han er en coming man i norsk fotball og har erfaring som trener for NTG,(det har Sokolowski også) som er en institusjon jeg har stor respekt for.

 

Det er nok med fotballtrenere som med spillere. Det er ikke alltid at det er de mest meriterte som er de beste. Årets trener i TL var vel kanskje den minst meriterte?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 des 06, 10:36

Nå er det mange besservissere inne på sidene. Hva med å la FFK få lov til å vurdere navn uten at vi dreper alle forslag som kommer ut i avisa.

Jeg har ikke hørt makan til hylekor noen gang.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 10:38

Opprinnelig postet av denialsander

En hvilken som helst trener uten betydelig bedre resultater enn Eggen vil bli spist levende i Fredrikstad. Være seg han heter Wenger eller Drillo.

 

Helt uenig!

 

En profilert trener ala Nils Arne Eggen, Ståle Solbakken eller Åge Hareide ville fått mye mer arbeidsro om resultatene uteblir utover vinteren og våren enn f.eks. Sokolowski eller Olafsen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 10:51
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av denialsander

En hvilken som helst trener uten betydelig bedre resultater enn Eggen vil bli spist levende i Fredrikstad. Være seg han heter Wenger eller Drillo.

 

Helt uenig!

 

En profilert trener ala Nils Arne Eggen, Ståle Solbakken eller Åge Hareide ville fått mye mer arbeidsro om resultatene uteblir utover vinteren og våren enn f.eks. Sokolowski eller Olafsen.



Tja... Kanskje. Men sannsynligvis ikke... Jeg går ut fra at du har hørt hylekoret på stadion etter to minutter spilt kamp og en ny spiller ikke har hverken scoret eller dratt et titalls tunneler. Supportere generellt, og folk i Fredrikstad er absolutt ikke noe unntak, er ekstremt utålmodige - av natur.

Jeg tror at med en dårligere sesongstart enn ifjor vil kritikken bli massiv uansett hvem som trener oss.

Vi fikk Drillo - som av mange er hyllet som norges beste trener.  Det tok ikke mange minuttene før mishagsytringene flommet over på forumet her - og hylekoret ble ikke akkurat mindre utover høsten når det skrantet på resultatene (til tross for en bra vårsesong).

Når det først er sagt, så vil dette hylekoret ikke ha like stor makt bak ulinga si dersom treneren hadde hett Nils Arne Eggen, Solbakken eller Hareide. Da hadde kanskje styret og de sportslige ansvarlige klart å holde hodet kaldt. Litt lenger.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 des 06, 11:05
Opprinnelig postet av Topscorer

Nå er det mange besservissere inne på sidene. Hva med å la FFK få lov til å vurdere navn uten at vi dreper alle forslag som kommer ut i avisa.

Jeg har ikke hørt makan til hylekor noen gang.

 

Fikk du intrykk av at jeg "drepte" noen forslag med mitt innlegg?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 19 des 06, 11:20

Jeg tror at det i utgangspunktet ville vært greit å få inn en trener som har solide resultater å vise til, har pondus og autoritet men samtidig er åpen og ydmyk på de rette punktene. En som spillergruppa kjenner litt til som en dyktig trener (selv om det naturligvis alltid vil være delte meninger også blandt spillerne). En som fra dagen han setter sin fot innenfor klubblokalene har glød og gnist og evner å gi de rundt seg trua på det de driver med.  Jeg innbiller meg at dette ville blitt til en viss grad lettere med en merittert trener. Hvertfall IKKE en som er helt grønn på dette nivået.

 

 

 

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 des 06, 11:29
Opprinnelig postet av Slabbedasken

Jeg tror at det i utgangspunktet ville vært greit å få inn en trener som har solide resultater å vise til, har pondus og autoritet men samtidig er åpen og ydmyk på de rette punktene. En som spillergruppa kjenner litt til som en dyktig trener (selv om det naturligvis alltid vil være delte meninger også blandt spillerne). En som fra dagen han setter sin fot innenfor klubblokalene har glød og gnist og evner å gi de rundt seg trua på det de driver med.  Jeg innbiller meg at dette ville blitt til en viss grad lettere med en merittert trener. Hvertfall IKKE en som er helt grønn på dette nivået.

 

 

 

 

Jeg forstår hva du mener. Med et slikt valg vil også klubbledelsen ha ryggdekning om resultatene uteblir. Jeg nevner et par eksempler på trenere i TL de siste sesongene med suksess og uten mye trenererfaring: Todesen, Roger Nilsen, Tørum, Henning Berg, Uwe Rösler, Rekdal, Sandstø, Solbakken, Mjelde, Espen Olafsen, Bjørneby.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 19 des 06, 11:53
Endret: 19 des 06, 12:07

Jepp. Var igrunn derfor jeg åpnet mitt innlegg med "i utgangspunktet".

 

Over tid vil naturligvis dette med meritter ISOLERT SETT bli mindre og mindre viktig og trenerens personlige egenskaper, dyktighet og kjemien med spillerne (og ledelse:) vil være gjeldende. Selvfølgelig.

En trener må jo også begynne et sted og en gang ta steget opp i eliten. Om han har de rette medfødte egenskapene i tillegg til relevant kunnskap og erfaring er han selvfølgelig velkommen i mine øyne. 

Litt skummelt bare 

 

 

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 des 06, 14:52
Endret: 19 des 06, 15:15

Håper ikke det stemmer at Olafsen er tilbudt trener jobben!

 

Vi bør skaffe oss en trener som vi veit hva står for! At vi veit at det blir offansiv og teknisk fotball!

Håper Morgan og co skjønner hva vi vil ha i Fredrikstad!


 



kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 des 06, 15:34
Opprinnelig postet av Slabbedasken

Jepp. Var igrunn derfor jeg åpnet mitt innlegg med "i utgangspunktet".

 

Over tid vil naturligvis dette med meritter ISOLERT SETT bli mindre og mindre viktig og trenerens personlige egenskaper, dyktighet og kjemien med spillerne (og ledelse:) vil være gjeldende. Selvfølgelig.

En trener må jo også begynne et sted og en gang ta steget opp i eliten. Om han har de rette medfødte egenskapene i tillegg til relevant kunnskap og erfaring er han selvfølgelig velkommen i mine øyne. 

Litt skummelt bare 

 

 

 

Medfødte treneregenskaper? Jeg ville ikke stolt noen som søkte jobb med referanse til medfødte egenskaper. Relevant kunnskap og erfaring er jeg veldig enig i.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 19 des 06, 15:44

leser i dagbladet at olafesen har takket nei til FFK. Om det stemmer lurer jeg på hvor mye ljug andersen og co farer med,som var "veldig overrasket" over at eggen trakk seg,men har da kandidat klar dagen etter ?

 

Om dette med tilbudet stemmer vel og merke..

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 19 des 06, 16:01
Opprinnelig postet av Vlad

leser i dagbladet at olafesen har takket nei til FFK. Om det stemmer lurer jeg på hvor mye ljug andersen og co farer med,som var "veldig overrasket" over at eggen trakk seg,men har da kandidat klar dagen etter ?

 

Om dette med tilbudet stemmer vel og merke..

 

Tror nok det er media (Fredrikstad Blad) som ordlegger seg litt feil her.

Olafesen har nok blitt kontaktet, som en av flere kandidater med spørsmål om han er en som kan være interessert i å være hovedtrener i FFK. Og da har han altså svart at han ikke ønsker å være en kandidat til denne jobben, pga at han ikke ønsker å flytte på seg.

 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 des 06, 17:02
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 19 des 06, 17:07
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Slabbedasken

Jepp. Var igrunn derfor jeg åpnet mitt innlegg med "i utgangspunktet".

 

Over tid vil naturligvis dette med meritter ISOLERT SETT bli mindre og mindre viktig og trenerens personlige egenskaper, dyktighet og kjemien med spillerne (og ledelse:) vil være gjeldende. Selvfølgelig.

En trener må jo også begynne et sted og en gang ta steget opp i eliten. Om han har de rette medfødte egenskapene i tillegg til relevant kunnskap og erfaring er han selvfølgelig velkommen i mine øyne. 

Litt skummelt bare 

 

 

 

Medfødte treneregenskaper? Jeg ville ikke stolt noen som søkte jobb med referanse til medfødte egenskaper. Relevant kunnskap og erfaring er jeg veldig enig i.

 

Medfødte egenskaper jo! Klart det! Har vel hørt utsagnet "Han er den fødte.......snekker , murer,leder, hvasomhelst" Ingen tom talemåte det der. Ikke alle egenskaper er resultat av påvirkning og miljø. Noe bor også i oss. Mysterium. 

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 19 des 06, 17:22
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 19 des 06, 17:25
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Vlad

leser i dagbladet at olafesen har takket nei til FFK. Om det stemmer lurer jeg på hvor mye ljug andersen og co farer med,som var "veldig overrasket" over at eggen trakk seg,men har da kandidat klar dagen etter ?

 

Om dette med tilbudet stemmer vel og merke..

 

Tror nok det er media (Fredrikstad Blad) som ordlegger seg litt feil her.

Olafesen har nok blitt kontaktet, som en av flere kandidater med spørsmål om han er en som kan være interessert i å være hovedtrener i FFK. Og da har han altså svart at han ikke ønsker å være en kandidat til denne jobben, pga at han ikke ønsker å flytte på seg.

 

 

takk for oppklaring.. stiller seg jo annerledes da ..

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 17:31

Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

 

Syntes det luktet lang vei! Tror kanskje f-b redaksjonen skal ha som nyttårsforsett å bli litt mindre tabloide og litt mere seriøse. Synes profilen dems har endret deg betydelig i feil retning i det siste.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 des 06, 17:51
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

 

Syntes det luktet lang vei! Tror kanskje f-b redaksjonen skal ha som nyttårsforsett å bli litt mindre tabloide og litt mere seriøse. Synes profilen dems har endret deg betydelig i feil retning i det siste.

FB er blitt en rykteavis og ikke en troverdig lenger.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 des 06, 17:55

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

 

Kanskje ledelsen i FFK heller vil bruke ffksupporter.net når de skal uttale seg heretter, her kommer i hvertfall sanheten fram i sakene til Øystein og Trond.

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 19 des 06, 17:56
Endret: 19 des 06, 17:57
Opprinnelig postet av Patrioten


Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

Kanskje ledelsen i FFK heller vil bruke ffksupporter.net når de skal uttale seg heretter, her kommer i hvertfall sanheten fram i sakene til Øystein og Trond.

Du får tipse dem.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 18:01

Kan jo tipse dem om ryktebørsen her på forumet. Ville være et mere egnet fora å publisere brorparten av sakene dem setter på trykk.

 

Eller er det kanskje nettopp her på ryktebørsen de henter brorparten av sakene sine


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 des 06, 18:05
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

f-b skal ha for en ting da....

De prøvde i det minst å lage en (100%) egenprodusert sak...
:-)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 19 des 06, 21:31
Endret: 19 des 06, 21:32

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
 det virker som folk her inne tror at eggen er verdens beste fotball trener, på tide å våkne for de kanskje?? at han har 1 cupmesterskap på alle de årene han har trent fotball er imponerende gitt.......... og at han tok ffk fra 2- tl er greit nok, alle ser hvordan han har slitt med å holde laget i TL også...

 

Dette synes jeg var sleivete til deg å være. Hva jeg har lest er det ingen her som sier at Eggen er verdens beste trener. Men vi er en del som mener at han er en av de dyktigste i Norge, og de fleste andre topptrenere i Norge kan tas til inntekt for det synet. Eller du kan gjerne foreslå en trener som har en annen oppfatning?

 

Det Eggen har gjort med FFK er ganske enkelt imponerende, gitt det utgangspunktet han hadde da han overtok laget. I 20 år har FFK mislykkes med alt av betydning, som en annen amatørklubb. Eggen har gjort FFK til en vinnerklubb igjen. Med de begrensede ressurser og det spinkle støtteapparatet Eggen har hatt rundt seg er det enn mer imponerende. Hvor stor prestasjon var det til sammenligning å lede RBK til nok et seriegull i år? RBK er dobbelt så rik som noen annen norsk klubb, de har et dobbelt så godt lag, et enormt støtteapparat i alle bauger og kanter, nærmest bunnløs lommebok etc. Enhver B-trener burde ha klart å lede Norges suverent beste lag til sitt 14. serigull på 15 år (eller hva faen det er), men bare en virkelig god trener kunne klare å løfte FFK opp fra gjørma igjen.

 

Selvsagt har det vært et slit å holde en nyopprykket lag i TL, men Eggen har da lykkes, har han ikke? Først nå er FFK i ferd med å finne fotfeste for alvor. Det tar så lang tid når laget skal bygges opp nærmest fra grunnen, ny stadion skal bygges,  administrasjonen profesjonaliseres og budsjettene tidobles. Tror du alt dette er gjort i en håndvending?

Hvis du er en av dem som tror man har etablert seg i TL etter én sesong, hadde du passet bedre som HamKampatriot.  


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 20 des 06, 15:24

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

 

Det er nettopp det de gjør.

Det finnes krefter i systemet rundt Fredrikstad blad som bevisst går inn for å sverte og å sette Morgan Andersen i et dårlig lys.

Dersom ikke dette roer seg, så vil det nok snart bli en liten oppvask, tror jeg, selv om det beste for klubben sikkert vil være å legge denne saken død.

Selv om de fleste, meg iberegnet synes avskjeden til Eggen var lei, så tror jeg nok alikevel det vil komme ut opplysninger etterhvert, som vil gi de fleste en litt annen historie enn at Eggen er snill og Morgan er slem.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 des 06, 15:43
Endret: 20 des 06, 16:04
Er heller ikke imponert over fb, men dem har vel ikke akkurat holdt henda over Eggen heller... Synes dem her inne gjør en god jobb, men holters som er mest aktiv om dagen er vel litt vel pro morgan... Eller hva sier du holters?

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 20 des 06, 15:59

Nå melder NRK tekst tv det samme,og at Henning Berg og Nils J Semb også har takket nei.

Synes heller ikke Eggen ble behandlet med silkehansker føre cupfinalen,og før eliteserieplassen var trygg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 20 des 06, 17:32
Endret: 20 des 06, 17:54
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Er heller ikke imponert over fb, men dem har vel ikke akkurat holdt henda over Eggen heller... Synes dem her inne gjør en god jobb, men holters som er mest aktiv om dagen er vel litt vel pro morgan... Eller hva sier du holters?

Pro Morgan? Jeg er ikke noe mer pro Morgan enn det alle i Fredrikstad burde være. Jeg var også småskeptisk til Morgan når han ble klar for FFK. Selvfølgelig har jeg fått med meg all støyen som har vært rundt ham tidligere, men samtidig så visste jeg at vi fikk en mann med bein i nesa. Jeg har valgt å gi Morgan Andersen en sjanse. Rett og slett valgt å la ham starte med blanke ark i Fredrikstad, og hittil har han ikke gjort noe som tilsier at han fortjener all den dritten som blir kasta etter ham.

Andersen har vært hyggelig, imøtekommende og meget profesjonell de gangene jeg har snakket med ham. Klubben har åpnet seg mer etter hans inntreden og opptrer langt mer profesjonelt enn tidligere.

Hva har du opplevd som tilsier noe annet?

Er litt vel anti-Morgan?

Kanskje er det noen flere som burde la mannen starte med blanke ark?

PS! Jeg skrev ikke noe om at FB ikke hadde skrevet dritt om Eggen. Jeg skrev følgende: "Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte." Eggen har vært en del av dette, og helt klart gått sine runder med FB han også.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 des 06, 19:26
Endret: 20 des 06, 19:28
Tror ikke du finner ett innlegg hvor jeg går ut mot Morgan. Men jeg er bekymret for FFKs fremtid hvis pengemakta skal styre for mye av det sportslige. Noe av det første Eggen gjorde var å vippe Forsberg utover sidelinja, noe som var helt nødvendig. Har egentlig bare godord å si om den proffesjonaliseringa som skjer i klubben, hvis det blir gjordt på de rette premisser. Kunne klubben gjort mer for å tilfredstillt Eggen? Jeg tror ja.... Vi hadde en av norges beste trenere, hva får vi nå? Må si jeg er mye mer bekymret for om vi skal holde plassen nå enn jeg har vært de siste tre år..... Dessuten så har vi ett nådeløst puplikum, og å hoppe etter Wirkola nå tror jeg blir veldig vanskelig uansett hvem det måtte bli......

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 20 des 06, 19:42
Endret: 20 des 06, 19:42
Skal ikke påstå noe som helst om din holdning Holters, men akkurat dette:
Opprinnelig postet av Holters

Pro Morgan? Jeg er ikke noe mer pro Morgan enn det alle i Fredrikstad burde være.

Er et typisk Pro-Morgan utsagn. Enig?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 20 des 06, 20:05
Endret: 20 des 06, 20:16
Opprinnelig postet av djpete
Skal ikke påstå noe som helst om din holdning Holters, men akkurat dette:
Opprinnelig postet av Holters

Pro Morgan? Jeg er ikke noe mer pro Morgan enn det alle i Fredrikstad burde være.

Er et typisk Pro-Morgan utsagn. Enig?

Jadda, men nå opptrer du som en tabloid journalist gjør. Tar ut et enkeltsitat som frittstående gir en annen mening enn når det blir satt i riktig kontekst.

Det utsagnet var ment å være litt pro-Morgan!

Vi trenger litt motvekt til alle som gir ham skylda for absolutt alt.

Til bedreviteren: Vi virker egentlig i bunn og grunn å være enige. Har ikke noe å si på ditt innlegg. Vi går en spennende tid i møte.

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 20 des 06, 20:55
"Pro Morgan? Jeg er ikke noe mer pro Morgan enn det alle i Fredrikstad burde være. Jeg var også småskeptisk til Morgan når han ble klar for FFK. Selvfølgelig har jeg fått med meg all støyen som har vært rundt ham tidligere, men samtidig så visste jeg at vi fikk en mann med bein i nesa. Jeg har valgt å gi Morgan Andersen en sjanse. Rett og slett valgt å la ham starte med blanke ark i Fredrikstad, og hittil har han ikke gjort noe som tilsier at han fortjener all den dritten som blir kasta etter ham.

Andersen har vært hyggelig, imøtekommende og meget profesjonell de gangene jeg har snakket med ham. Klubben har åpnet seg mer etter hans inntreden og opptrer langt mer profesjonelt enn tidligere."

Nå har du det utgangspunktet at du mener Eggen er en trener så godt som blottet for positive egenskaper, da. (Hvis jeg ikke husker feil;) Dermed fortjener han ikke dritt for at han (direkte eller indirekte) er skyld i Eggens avgang.
Hvis man derimot har det samme utgangspunktet som lederen av trenerforeningen, så blir situasjonen en annen:

- - Norges kanskje aller beste trener, som har fått sitt lag opp fra 2. divisjon, ofres for at klubben skal strømlinjeforme et organisasjonskart og frata Eggen den kunstneriske friheten han hadde suksess med. Det blir helt feil, fortsetter Moen.

Nå sier han riktignok ingenting om hvorvidt Morgan Andersen har noe med saken å gjøre eller ei. Det skal jeg ikke ta stilling til. Men jeg tviler sterkt på at Eggen ville gått hvis Morgan ikke hadde kommet.

Når det er sagt: Jeg er ikke negativ til Morgan, jeg...lykke til!:)

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 des 06, 00:34


Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

Kanskje ledelsen i FFK heller vil bruke ffksupporter.net når de skal uttale seg heretter, her kommer i hvertfall sanheten fram i sakene til Øystein og Trond.[/quote]
Du får tipse dem.[/quote]

Og nå sier olafsen selv at FFK har vært i kontakt........


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 21 des 06, 00:46
Endret: 21 des 06, 00:55
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Og nå sier olafsen selv at FFK har vært i kontakt........

Jepp, dette blir en ond sirkel som de involverte partene sikkert aldri kommer til å komme ut av. Som flere har hevdet (blant annet SB#1 var det vel?), så har sikkert FB brukt feil ord. Klubben har sikkert forhørt seg med Olafsen og spurt om han kunne være aktuell for trenerjobben når de nå sonderer markedet. Det er ikke det samme som at han har blitt tilbudt jobben.

Dog er det litt merkelig at Morgan uttalte tidligere at ingen i FFK har kommet med noen henvendelse til Espen Olafsen, og nå viser det seg at Andersen selv har vært i kontakt med Olafsen. Uansett så er dette et avissitater, så vi vet ikke 100% hva som har blitt sagt. Enkeltsetninger kan ha blitt tatt ut av kontekst, og vi vet heller ikke hva det har blitt spurt om. Dette var noe blant annet Bjørkøy påpekte her på ffksupporter.net i hans forrige intervju.

For eksempel:

FB: "Har noen i FFK henvendt seg til Olafsen og tilbudt ham trenerjobben?"

Morgan: "Nei, Ingen i FFK har kommet med noen henvendelse til Espen Olafsen og tilbudt ham trenerjobben"

Her lyver ikke Morgan, men likevel så er dette en gråsone han bør holde seg unna.

Olafsen sier heller ikke at han har blitt tilbudt jobben, men at de spurte om han kunne være interessert:
– La meg si det slik, jeg fikk en sonderende henvendelse fra klubben om et mulig engasjement rundt klubben.

Dette kan ha vært slik:

"Halla Olafsen, takk for sist. Kunne du være en aktuell kandidat for trenerjobben i FFK?"

Sånn sett er det bare positivt at FFK sonderer markedet og forhører seg med flere aktuelle trenere.

Likevel spiller ikke Morgan Andersen og Fredriksstad Blad på samme lag for tiden.

Uansett om Morgan lyver bevisst eller om FB vrir om på sannheten, eller hva som har blitt sagt, så bør partene snart skvære opp. Dette er ikke sunt i lengden. Dersom FB bygger opp et dårlig forhold til Morgan, og omvendt, så vil det garantert få konsekvenser for begge parter. FB vil jakte Morgan ned og fremstille ham i et dårlig lys, mens Morgan vil nekte å uttale seg til lokalmedia. Det er ingen tjent med.

Det er ikke akkurat lett å bli klok på det som skjer for tiden.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 21 des 06, 00:55
...........og for noen måneder siden fikk fb påpakk for å ha for nære knyttninger til FFk, og å være forlite kritiske.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 des 06, 01:14

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Og nå sier olafsen selv at FFK har vært i kontakt........

Jepp, dette blir en ond sirkel som de involverte partene sikkert aldri kommer til å komme ut av. Som flere har hevdet (blant annet SB#1 var det vel?), så har sikkert FB brukt feil ord. Klubben har sikkert forhørt seg med Olafsen og spurt om han kunne være aktuell for trenerjobben når de nå sonderer markedet. Det er ikke det samme som at han har blitt tilbudt jobben.

Dog er det litt merkelig at Morgan uttalte tidligere at ingen i FFK har kommet med noen henvendelse til Espen Olafsen, og nå viser det seg at Andersen selv har vært i kontakt med Olafsen. Uansett så er dette et avissitater, så vi vet ikke 100% hva som har blitt sagt. Enkeltsetninger kan ha blitt tatt ut av kontekst, og vi vet heller ikke hva det har blitt spurt om. Dette var noe blant annet Bjørkøy påpekte her på ffksupporter.net i hans forrige intervju.

For eksempel:

FB: "Har noen i FFK henvendt seg til Olafsen og tilbudt ham trenerjobben?"

Morgan: "Nei, Ingen i FFK har kommet med noen henvendelse til Espen Olafsen og tilbudt ham trenerjobben"

Her lyver ikke Morgan, men likevel så er dette en gråsone han bør holde seg unna.

Olafsen sier heller ikke at han har blitt tilbudt jobben, men at de spurte om han kunne være interessert:
– La meg si det slik, jeg fikk en sonderende henvendelse fra klubben om et mulig engasjement rundt klubben.

Dette kan ha vært slik:

"Halla Olafsen, takk for sist. Kunne du være en aktuell kandidat for trenerjobben i FFK?"

Sånn sett er det bare positivt at FFK sonderer markedet og forhører seg med flere aktuelle trenere.

Likevel spiller ikke Morgan Andersen og Fredriksstad Blad på samme lag for tiden.

Uansett om Morgan lyver bevisst eller om FB vrir om på sannheten, eller hva som har blitt sagt, så bør partene snart skvære opp. Dette er ikke sunt i lengden. Dersom FB bygger opp et dårlig forhold til Morgan, og omvendt, så vil det garantert få konsekvenser for begge parter. FB vil jakte Morgan ned og fremstille ham i et dårlig lys, mens Morgan vil nekte å uttale seg til lokalmedia. Det er ingen tjent med.

Det er ikke akkurat lett å bli klok på det som skjer for tiden.

 

Som jeg tidligere har påpekt også, så tror jeg din fremstilling av det som har skjedd i Olafsen saken er helt korrekt, Holters.

Og etter min mening så har derfor ikke Morgan snakket usant i det hele tatt. Fredrikstad Blad er unøyaktig i sin fremstilling av saker som gjelder Morgan gang på gang, kun med den hensikt å prøve å sette ham i et dårlig lys blandt supporterne og leserne av bladet.

Jeg tror jeg skjønner hvorfor F B holder på som de gjør, men det tror jeg er best jeg holder for meg selv.

Men jeg tror ikke de klarer å knekke Morgan og jeg er helt overbevist om at det etterhvert vil komme fram ting som vil gi Morgan bort i mot full oppreisning i forhold til det meste av det han har blitt utsatt for av skikane og sverting siden han kom til klubben vår.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 21 des 06, 01:30
Endret: 21 des 06, 01:31

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Men jeg tror ikke de klarer å knekke Morgan og jeg er helt overbevist om at det etterhvert vil komme fram ting som vil gi Morgan bort i mot full oppreisning i forhold til det meste av det han har blitt utsatt for av skikane og sverting siden han kom til klubben vår.

 

Helt enig med deg, Snæbbussaristokrat 1.

Enkelte trenger bare litt lenger tid før "aha-opplevelsen" kommer...

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."

FFK and Wisla Krakow forever...


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 des 06, 01:35
Endret: 21 des 06, 01:40
Dette setter uansett Morgan, med sitt "negativt rulleblad" utad når det kommer til moral og etikk, i et MEGET dårlig lys for menigmann. Jeg heller til at Morgan har forsøkt å holde dette sjult, av frykt for å bli naglet på det påståtte hendelses-,og tidsforløpet, i Eggensaken. Nå er faktisk hele klubben i en kinkig situasjon hva gjelder troverdighet. ALLE fakta bør på bordet snarest. For mye blir holdt sjult for den store skare av supportere, og iallefall jeg føler at klubben forsøker å føre oss bak lyset, uvisst av hvilken grunn. Det hele bunner i at klubben har gjort et veivalg i forhold til trenerspørsmålet, uten at man står  for sannheten rundt det.

Lsk har hatt en liknende situasjon, men der taklet man 2-dagers støyten i media på en mye mer åpen og ærlig måte. Selv om ikke bakgrunnen for hendelsen var veldig beundringsverdig. Lsk, om ikke dens bakmenn, fremstår dermed fortsatt med en viss verdighet.

Det har blitt påstått at klubben har blitt mye mer åpen osv etter Morgan sin inntreden, men dersom åpenheten vi blir presentert kun inneholder løgn og fanteri så foretrekker jeg en lukket og ærlig klubb. Begynner man først å rote seg inn i en ond sirkel med halvsannheter, kommer man sjelden ut av det med hevet hode.

Ps, i utgangspunktet positiv til Morgan, men nå begynner ting og lukte alt annet enn markjordbær. Detta liker jeg ikke!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 des 06, 01:43

Opprinnelig postet av djpete
Dette setter uansett Morgan, som har et "negativt rulleblad" utad, når det kommer til moral og etikk, i et MEGET dårlig lys for menigmann. Jeg heller til at Morgan har forsøkt å holde sjult dette, av frykt for å bli naglet på det påståtte hendelses-, tidsforløpet, i Eggensaken. Nå er faktisk hele klubben i en kinkig situasjon hva gjelder troverdighet. ALLE fakta bør på bordet snarest. For mye blir holdt sjult for den store skare av supportere, og iallefall jeg føler at klubben forsøker å føre oss bak lyset, uvisst av hvilken grunn. Klubben har gjort et veivalg i forhold til trenerspørsmålet, uten at man forteller sannheten rundt det.

Lsk har hatt en liknende situasjon, men der taklet man 2-dagers støyten i media på en mye mer åpen og ærlig måte. Selv om ikke bakgrunnen for hendelsen var veldig beundringsverdig. Lsk, om ikke dens bakmenn, fremstår dermed fortsatt med en viss verdighet.

Det har blitt påstått at klubben har blitt mye mer åpen osv etter Morgan sin inntreden, men dersom åpenheten vi blir presentert kun inneholder løgn og fanteri så foretrekker jeg en lukket og ærlig klubb. Begynner man først å rote seg inn i en ond sirkel med halvsannheter, kommer man sjelden ut av det med hevet hode.

Ps, i utgangspunktet positiv til Morgan, men nå begynner ting og lukte alt annet enn markjordbær. Detta liker jeg ikke!

 

Husk Morgan har nesten ikke tatt til motmæle i det hele tatt når det gjelder Eggen saken. Det tror jeg utelukkende er av hensyn til klubben.

Men dersom ikke "kjøret" mot ham stopper snart, så tror jeg nok han vil slå fryktelig tilbake for å prøve å få satt en stopper for dette en gang for alle. Jeg tror som sagt han har meget gode kort på hånden til å gjøre nettopp det. 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 des 06, 01:47
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Opprinnelig postet av djpete
Dette setter uansett Morgan, som har et "negativt rulleblad" utad, når det kommer til moral og etikk, i et MEGET dårlig lys for menigmann. Jeg heller til at Morgan har forsøkt å holde sjult dette, av frykt for å bli naglet på det påståtte hendelses-, tidsforløpet, i Eggensaken. Nå er faktisk hele klubben i en kinkig situasjon hva gjelder troverdighet. ALLE fakta bør på bordet snarest. For mye blir holdt sjult for den store skare av supportere, og iallefall jeg føler at klubben forsøker å føre oss bak lyset, uvisst av hvilken grunn. Klubben har gjort et veivalg i forhold til trenerspørsmålet, uten at man forteller sannheten rundt det.

Lsk har hatt en liknende situasjon, men der taklet man 2-dagers støyten i media på en mye mer åpen og ærlig måte. Selv om ikke bakgrunnen for hendelsen var veldig beundringsverdig. Lsk, om ikke dens bakmenn, fremstår dermed fortsatt med en viss verdighet.

Det har blitt påstått at klubben har blitt mye mer åpen osv etter Morgan sin inntreden, men dersom åpenheten vi blir presentert kun inneholder løgn og fanteri så foretrekker jeg en lukket og ærlig klubb. Begynner man først å rote seg inn i en ond sirkel med halvsannheter, kommer man sjelden ut av det med hevet hode.

Ps, i utgangspunktet positiv til Morgan, men nå begynner ting og lukte alt annet enn markjordbær. Detta liker jeg ikke!

 

Husk Morgan har nesten ikke tatt til motmæle i det hele tatt når det gjelder Eggen saken. Det tror jeg utelukkende er av hensyn til klubben.

Men dersom ikke "kjøret" mot ham stopper snart, så tror jeg nok han vil slå fryktelig tilbake for å prøve å få satt en stopper for dette en gang for alle. Jeg tror som sagt han har meget gode kort på hånden til å gjøre nettopp det. 



Greit nok det Snæbbus, men triksing med virkeligheten er sjelden, eller aldri noe sjakktrekk.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 21 des 06, 01:49
Man er jo bare tro til sin arbeidsgiver, er jo ikke nødvendig med slike heksejakter. De ansatte i FFK forholder seg til styret og visst de bestemmer noe så ja, da får det være. Skal man påvirke styret til noe så får man bare melde seg inn og gå på møter.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 des 06, 01:50
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Man er jo bare tro til sin arbeidsgiver, er jo ikke nødvendig med slike heksejakter. De ansatte i FFK forholder seg til styret og visst de bestemmer noe så ja, da får det være. Skal man påvirke styret til noe så får man bare melde seg inn og gå på møter.


Ja like mye som man kan påvirke rotary ved å kjøpe lodd i lions julelotteri.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 21 des 06, 01:54

Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Man er jo bare tro til sin arbeidsgiver, er jo ikke nødvendig med slike heksejakter. De ansatte i FFK forholder seg til styret og visst de bestemmer noe så ja, da får det være. Skal man påvirke styret til noe så får man bare melde seg inn og gå på møter.


Ja like mye som man kan påvirke rotary ved å kjøpe lodd i lions julelotteri.

 

Jojo.. greit nok det men ett sted mån jo bynne.. er ikke bare og spre om seg med konspirasjons teorier i det vide og det brede..

 

 


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 des 06, 02:00

Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Man er jo bare tro til sin arbeidsgiver, er jo ikke nødvendig med slike heksejakter. De ansatte i FFK forholder seg til styret og visst de bestemmer noe så ja, da får det være. Skal man påvirke styret til noe så får man bare melde seg inn og gå på møter.


Ja like mye som man kan påvirke rotary ved å kjøpe lodd i lions julelotteri.

 

Det virker som du allerede har bestemt deg for at det Morgan sier er triksing og usant, djpete.

Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det er Fredrikstad Blad som er den parten som trikser her, for å få oss til å tro at det er Morgan som trikser og lyver.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 des 06, 02:03
God natt!

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 des 06, 07:55
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Opprinnelig postet av djpete
Dette setter uansett Morgan, som har et "negativt rulleblad" utad, når det kommer til moral og etikk, i et MEGET dårlig lys for menigmann. Jeg heller til at Morgan har forsøkt å holde sjult dette, av frykt for å bli naglet på det påståtte hendelses-, tidsforløpet, i Eggensaken. Nå er faktisk hele klubben i en kinkig situasjon hva gjelder troverdighet. ALLE fakta bør på bordet snarest. For mye blir holdt sjult for den store skare av supportere, og iallefall jeg føler at klubben forsøker å føre oss bak lyset, uvisst av hvilken grunn. Klubben har gjort et veivalg i forhold til trenerspørsmålet, uten at man forteller sannheten rundt det.

Lsk har hatt en liknende situasjon, men der taklet man 2-dagers støyten i media på en mye mer åpen og ærlig måte. Selv om ikke bakgrunnen for hendelsen var veldig beundringsverdig. Lsk, om ikke dens bakmenn, fremstår dermed fortsatt med en viss verdighet.

Det har blitt påstått at klubben har blitt mye mer åpen osv etter Morgan sin inntreden, men dersom åpenheten vi blir presentert kun inneholder løgn og fanteri så foretrekker jeg en lukket og ærlig klubb. Begynner man først å rote seg inn i en ond sirkel med halvsannheter, kommer man sjelden ut av det med hevet hode.

Ps, i utgangspunktet positiv til Morgan, men nå begynner ting og lukte alt annet enn markjordbær. Detta liker jeg ikke!

 

Husk Morgan har nesten ikke tatt til motmæle i det hele tatt når det gjelder Eggen saken. Det tror jeg utelukkende er av hensyn til klubben.

Men dersom ikke "kjøret" mot ham stopper snart, så tror jeg nok han vil slå fryktelig tilbake for å prøve å få satt en stopper for dette en gang for alle. Jeg tror som sagt han har meget gode kort på hånden til å gjøre nettopp det. 

Han trenger jo egentlig ikke ta til motmæle da Eggen ikke har gått til angrep på ham personlig......


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 des 06, 08:02
Og når vi først er i gang og spekulerer hva som har skjedd og ikke skjedd. La oss håpe det ikke er slik at treneransettelsen er noe one man show med pengemakta i ryggen. Hjelpetreneren til Sandefjord, dansken og Olafsen har alle tidligere mer eller mindre tette bånd til Morgan. Virker ikke som et nøye gjennomarbeidet profilvalg av treneren dette her...... Dessuten synes jeg det blir veldig unyansert når Morgan hevder alle dansker er interessante fordi vi spiller en teknisk fotball. FFK stilen er gjennombruddhissig. Danskene kan være vel ballbesittende.....

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 21 des 06, 11:42
Jeg syntes det lukter vond fisk av dette.

Lyn har tette bånd til Morgan ennå, og merkelig nok kommer det et treneforslag fra nettopp dette laget.

---------------------------

9. april gjenforenes vi!

Let`s go fucking mental!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 des 06, 14:27
Morgan Andersen redegjør bra for situasjonen i dette intervjuet.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 des 06, 22:42
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Man er jo bare tro til sin arbeidsgiver, er jo ikke nødvendig med slike heksejakter. De ansatte i FFK forholder seg til styret og visst de bestemmer noe så ja, da får det være. Skal man påvirke styret til noe så får man bare melde seg inn og gå på møter.


Ja like mye som man kan påvirke rotary ved å kjøpe lodd i lions julelotteri.

 

Det virker som du allerede har bestemt deg for at det Morgan sier er triksing og usant, djpete.

Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det er Fredrikstad Blad som er den parten som trikser her, for å få oss til å tro at det er Morgan som trikser og lyver.



Absolutt ikke Snæbb, som tidligere nevnt er jeg i utgangspositiv til Morgan. Han får ting gjort, det har han også vist i FFK allerede, med blandet hell. Uansett finnes det vel ikke tvil om at alle kort ikke er lagt på bordet, og at Morgan trikser med sannheten, eller i beste fall presterer en hvit løgn i sitt svar til Fb. Morgan er en slu rev/jævel (kommer an på øyet som ser). Ønskedrømmen ville vært en Morgan som ikke opererer like mye i gråsonen som Morgan virker til å gjøre.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 des 06, 23:34
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

 

Det virker som du allerede har bestemt deg for at det Morgan sier er triksing og usant, djpete.

Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det er Fredrikstad Blad som er den parten som trikser her, for å få oss til å tro at det er Morgan som trikser og lyver.



Absolutt ikke Snæbb, som tidligere nevnt er jeg i utgangspositiv til Morgan. Han får ting gjort, det har han også vist i FFK allerede, med blandet hell. Uansett finnes det vel ikke tvil om at alle kort ikke er lagt på bordet, og at Morgan trikser med sannheten, eller i beste fall presterer en hvit løgn i sitt svar til Fb. Morgan er en slu rev/jævel (kommer an på øyet som ser). Ønskedrømmen ville vært en Morgan som ikke opererer like mye i gråsonen som Morgan virker til å gjøre.

 

Jeg forstår ikke hvordan du så bombastisk kan påstå at det er Morgan som trikser med sannheten her, djpete.

Du må jo huske på at når en klubb jobber med å finne en ny trener, eller nye spillere for den saks skyld, så vil man fortelle minst mulig til pressen når de ringer og er sultne på nyheter. Derfor kan nok det være en vanskelig balanse å både svare helt korrekt og samtidig si minst mulig av det som egentlig ikke bør komme ut i pressen i det hele tatt.

 

Når det gjelder denne saken med Olafsen, så mener jeg den har foregått på følgende måte.

 

1. Først skriver Fredrikstad Blad at FFK har tilbudt Olafsen kontrakt.

 

2. Deretter spør de Morgan om det er riktig at FFK har tilbudt Olafsen en kontrakt, hvor Morgan da svarer at FFK ikke har tilbudt Olafsen en kontrakt.

 

3. Så skriver Fredrikstad Blad at Morgan sier at de ikke har hatt noen kontakt med Olafsen. Men spurte ikke Fredrikstad Blad om de hadde tilbudt ham en kontakt og det svarte Morgan på at det hadde de ikke.

 

4. Så skriver Fredrikstad Blad at Olafsen bekrefter at FFK har vært i kontakt med ham for å sondere om han var interessert i å være en av trener kandidatene. Men er det det samme som å ha tilbudt ham en kontrakt, slik de startet med å skrive og som var spørsmålet som Morgan svarte på

 

Dersom dette er sannheten, djpete, hvem mener du trikser og er unøyaktige med å skrive/snakke sant? er det Fredrikstad Blad eller er det Morgan.

 

Jeg var også meget skeptisk til Morgan før han startet i FFK, djpete, men jeg valgte og bedømme ham ut fra blanke ark, og har oppdaget en helt annen person enn det jeg var redd for at han var.

Men Morgan lider av at han har en historie som inneholder noen tvilsomme, men alikevel uklare episoder, og dette er nok Morgan veldig klar over selv og vil nok være veldig forsiktig med å trikse og komme med usannheter, slik du beskylder ham for.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 des 06, 02:57
Da stenger vi denne og fortsetter diskusjonen her.


Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340