Husk meg
Brukernavn
Passord

Tidligere Lyn trener Espen Olafsen skal være tilbudt trener jobb i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 10:51
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av denialsander

En hvilken som helst trener uten betydelig bedre resultater enn Eggen vil bli spist levende i Fredrikstad. Være seg han heter Wenger eller Drillo.

 

Helt uenig!

 

En profilert trener ala Nils Arne Eggen, Ståle Solbakken eller Åge Hareide ville fått mye mer arbeidsro om resultatene uteblir utover vinteren og våren enn f.eks. Sokolowski eller Olafsen.



Tja... Kanskje. Men sannsynligvis ikke... Jeg går ut fra at du har hørt hylekoret på stadion etter to minutter spilt kamp og en ny spiller ikke har hverken scoret eller dratt et titalls tunneler. Supportere generellt, og folk i Fredrikstad er absolutt ikke noe unntak, er ekstremt utålmodige - av natur.

Jeg tror at med en dårligere sesongstart enn ifjor vil kritikken bli massiv uansett hvem som trener oss.

Vi fikk Drillo - som av mange er hyllet som norges beste trener.  Det tok ikke mange minuttene før mishagsytringene flommet over på forumet her - og hylekoret ble ikke akkurat mindre utover høsten når det skrantet på resultatene (til tross for en bra vårsesong).

Når det først er sagt, så vil dette hylekoret ikke ha like stor makt bak ulinga si dersom treneren hadde hett Nils Arne Eggen, Solbakken eller Hareide. Da hadde kanskje styret og de sportslige ansvarlige klart å holde hodet kaldt. Litt lenger.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 des 06, 11:05
Opprinnelig postet av Topscorer

Nå er det mange besservissere inne på sidene. Hva med å la FFK få lov til å vurdere navn uten at vi dreper alle forslag som kommer ut i avisa.

Jeg har ikke hørt makan til hylekor noen gang.

 

Fikk du intrykk av at jeg "drepte" noen forslag med mitt innlegg?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 19 des 06, 11:20

Jeg tror at det i utgangspunktet ville vært greit å få inn en trener som har solide resultater å vise til, har pondus og autoritet men samtidig er åpen og ydmyk på de rette punktene. En som spillergruppa kjenner litt til som en dyktig trener (selv om det naturligvis alltid vil være delte meninger også blandt spillerne). En som fra dagen han setter sin fot innenfor klubblokalene har glød og gnist og evner å gi de rundt seg trua på det de driver med.  Jeg innbiller meg at dette ville blitt til en viss grad lettere med en merittert trener. Hvertfall IKKE en som er helt grønn på dette nivået.

 

 

 

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 des 06, 11:29
Opprinnelig postet av Slabbedasken

Jeg tror at det i utgangspunktet ville vært greit å få inn en trener som har solide resultater å vise til, har pondus og autoritet men samtidig er åpen og ydmyk på de rette punktene. En som spillergruppa kjenner litt til som en dyktig trener (selv om det naturligvis alltid vil være delte meninger også blandt spillerne). En som fra dagen han setter sin fot innenfor klubblokalene har glød og gnist og evner å gi de rundt seg trua på det de driver med.  Jeg innbiller meg at dette ville blitt til en viss grad lettere med en merittert trener. Hvertfall IKKE en som er helt grønn på dette nivået.

 

 

 

 

Jeg forstår hva du mener. Med et slikt valg vil også klubbledelsen ha ryggdekning om resultatene uteblir. Jeg nevner et par eksempler på trenere i TL de siste sesongene med suksess og uten mye trenererfaring: Todesen, Roger Nilsen, Tørum, Henning Berg, Uwe Rösler, Rekdal, Sandstø, Solbakken, Mjelde, Espen Olafsen, Bjørneby.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 19 des 06, 11:53
Endret: 19 des 06, 12:07

Jepp. Var igrunn derfor jeg åpnet mitt innlegg med "i utgangspunktet".

 

Over tid vil naturligvis dette med meritter ISOLERT SETT bli mindre og mindre viktig og trenerens personlige egenskaper, dyktighet og kjemien med spillerne (og ledelse:) vil være gjeldende. Selvfølgelig.

En trener må jo også begynne et sted og en gang ta steget opp i eliten. Om han har de rette medfødte egenskapene i tillegg til relevant kunnskap og erfaring er han selvfølgelig velkommen i mine øyne. 

Litt skummelt bare 

 

 

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 des 06, 14:52
Endret: 19 des 06, 15:15

Håper ikke det stemmer at Olafsen er tilbudt trener jobben!

 

Vi bør skaffe oss en trener som vi veit hva står for! At vi veit at det blir offansiv og teknisk fotball!

Håper Morgan og co skjønner hva vi vil ha i Fredrikstad!


 



kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 des 06, 15:34
Opprinnelig postet av Slabbedasken

Jepp. Var igrunn derfor jeg åpnet mitt innlegg med "i utgangspunktet".

 

Over tid vil naturligvis dette med meritter ISOLERT SETT bli mindre og mindre viktig og trenerens personlige egenskaper, dyktighet og kjemien med spillerne (og ledelse:) vil være gjeldende. Selvfølgelig.

En trener må jo også begynne et sted og en gang ta steget opp i eliten. Om han har de rette medfødte egenskapene i tillegg til relevant kunnskap og erfaring er han selvfølgelig velkommen i mine øyne. 

Litt skummelt bare 

 

 

 

Medfødte treneregenskaper? Jeg ville ikke stolt noen som søkte jobb med referanse til medfødte egenskaper. Relevant kunnskap og erfaring er jeg veldig enig i.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 19 des 06, 15:44

leser i dagbladet at olafesen har takket nei til FFK. Om det stemmer lurer jeg på hvor mye ljug andersen og co farer med,som var "veldig overrasket" over at eggen trakk seg,men har da kandidat klar dagen etter ?

 

Om dette med tilbudet stemmer vel og merke..

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 19 des 06, 16:01
Opprinnelig postet av Vlad

leser i dagbladet at olafesen har takket nei til FFK. Om det stemmer lurer jeg på hvor mye ljug andersen og co farer med,som var "veldig overrasket" over at eggen trakk seg,men har da kandidat klar dagen etter ?

 

Om dette med tilbudet stemmer vel og merke..

 

Tror nok det er media (Fredrikstad Blad) som ordlegger seg litt feil her.

Olafesen har nok blitt kontaktet, som en av flere kandidater med spørsmål om han er en som kan være interessert i å være hovedtrener i FFK. Og da har han altså svart at han ikke ønsker å være en kandidat til denne jobben, pga at han ikke ønsker å flytte på seg.

 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 des 06, 17:02
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 19 des 06, 17:07
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Slabbedasken

Jepp. Var igrunn derfor jeg åpnet mitt innlegg med "i utgangspunktet".

 

Over tid vil naturligvis dette med meritter ISOLERT SETT bli mindre og mindre viktig og trenerens personlige egenskaper, dyktighet og kjemien med spillerne (og ledelse:) vil være gjeldende. Selvfølgelig.

En trener må jo også begynne et sted og en gang ta steget opp i eliten. Om han har de rette medfødte egenskapene i tillegg til relevant kunnskap og erfaring er han selvfølgelig velkommen i mine øyne. 

Litt skummelt bare 

 

 

 

Medfødte treneregenskaper? Jeg ville ikke stolt noen som søkte jobb med referanse til medfødte egenskaper. Relevant kunnskap og erfaring er jeg veldig enig i.

 

Medfødte egenskaper jo! Klart det! Har vel hørt utsagnet "Han er den fødte.......snekker , murer,leder, hvasomhelst" Ingen tom talemåte det der. Ikke alle egenskaper er resultat av påvirkning og miljø. Noe bor også i oss. Mysterium. 

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 19 des 06, 17:22
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 19 des 06, 17:25
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Vlad

leser i dagbladet at olafesen har takket nei til FFK. Om det stemmer lurer jeg på hvor mye ljug andersen og co farer med,som var "veldig overrasket" over at eggen trakk seg,men har da kandidat klar dagen etter ?

 

Om dette med tilbudet stemmer vel og merke..

 

Tror nok det er media (Fredrikstad Blad) som ordlegger seg litt feil her.

Olafesen har nok blitt kontaktet, som en av flere kandidater med spørsmål om han er en som kan være interessert i å være hovedtrener i FFK. Og da har han altså svart at han ikke ønsker å være en kandidat til denne jobben, pga at han ikke ønsker å flytte på seg.

 

 

takk for oppklaring.. stiller seg jo annerledes da ..

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 17:31

Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

 

Syntes det luktet lang vei! Tror kanskje f-b redaksjonen skal ha som nyttårsforsett å bli litt mindre tabloide og litt mere seriøse. Synes profilen dems har endret deg betydelig i feil retning i det siste.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 des 06, 17:51
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

 

Syntes det luktet lang vei! Tror kanskje f-b redaksjonen skal ha som nyttårsforsett å bli litt mindre tabloide og litt mere seriøse. Synes profilen dems har endret deg betydelig i feil retning i det siste.

FB er blitt en rykteavis og ikke en troverdig lenger.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 des 06, 17:55

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

 

Kanskje ledelsen i FFK heller vil bruke ffksupporter.net når de skal uttale seg heretter, her kommer i hvertfall sanheten fram i sakene til Øystein og Trond.

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 19 des 06, 17:56
Endret: 19 des 06, 17:57
Opprinnelig postet av Patrioten


Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

Kanskje ledelsen i FFK heller vil bruke ffksupporter.net når de skal uttale seg heretter, her kommer i hvertfall sanheten fram i sakene til Øystein og Trond.

Du får tipse dem.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 18:01

Kan jo tipse dem om ryktebørsen her på forumet. Ville være et mere egnet fora å publisere brorparten av sakene dem setter på trykk.

 

Eller er det kanskje nettopp her på ryktebørsen de henter brorparten av sakene sine


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 des 06, 18:05
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061219/FFK/112200018/1009

Ser ut som FB har tenkt på egenhånd igjen i denne saken, det går aldri bra!

Utrolig bra. Skulle tro at FB bevisst forsøkte å skape splid og splittelse rundt FFK, og hadde et nedskrevet mål om å fremstille personer i FFK-systemet på verst mulig tenkelig måte.

f-b skal ha for en ting da....

De prøvde i det minst å lage en (100%) egenprodusert sak...
:-)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 19 des 06, 21:31
Endret: 19 des 06, 21:32

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
 det virker som folk her inne tror at eggen er verdens beste fotball trener, på tide å våkne for de kanskje?? at han har 1 cupmesterskap på alle de årene han har trent fotball er imponerende gitt.......... og at han tok ffk fra 2- tl er greit nok, alle ser hvordan han har slitt med å holde laget i TL også...

 

Dette synes jeg var sleivete til deg å være. Hva jeg har lest er det ingen her som sier at Eggen er verdens beste trener. Men vi er en del som mener at han er en av de dyktigste i Norge, og de fleste andre topptrenere i Norge kan tas til inntekt for det synet. Eller du kan gjerne foreslå en trener som har en annen oppfatning?

 

Det Eggen har gjort med FFK er ganske enkelt imponerende, gitt det utgangspunktet han hadde da han overtok laget. I 20 år har FFK mislykkes med alt av betydning, som en annen amatørklubb. Eggen har gjort FFK til en vinnerklubb igjen. Med de begrensede ressurser og det spinkle støtteapparatet Eggen har hatt rundt seg er det enn mer imponerende. Hvor stor prestasjon var det til sammenligning å lede RBK til nok et seriegull i år? RBK er dobbelt så rik som noen annen norsk klubb, de har et dobbelt så godt lag, et enormt støtteapparat i alle bauger og kanter, nærmest bunnløs lommebok etc. Enhver B-trener burde ha klart å lede Norges suverent beste lag til sitt 14. serigull på 15 år (eller hva faen det er), men bare en virkelig god trener kunne klare å løfte FFK opp fra gjørma igjen.

 

Selvsagt har det vært et slit å holde en nyopprykket lag i TL, men Eggen har da lykkes, har han ikke? Først nå er FFK i ferd med å finne fotfeste for alvor. Det tar så lang tid når laget skal bygges opp nærmest fra grunnen, ny stadion skal bygges,  administrasjonen profesjonaliseres og budsjettene tidobles. Tror du alt dette er gjort i en håndvending?

Hvis du er en av dem som tror man har etablert seg i TL etter én sesong, hadde du passet bedre som HamKampatriot.  



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340