Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvordan blir førsteelleveren?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 des 06, 14:22
Endret: 12 des 06, 14:31
Troppen til nå i år:

Keepere

Shabaan

Staw

Stoppere/Backer

Berti

Tamas

Raio

Gerrbrandt

Shabani

Magnusen

Pål Andre

Midtbane

Kvisvik

Tarik

Fofana

Hansi

Stadheim

Berg

Kouadi

Elvestad

Multaharju

Spisser

Hoås

Toth

West

Vouroinen

 

Med disse spillerne +/- 3 spillere tenker jeg troppen er klar, en forsvarer, en keeper og en spiss til. Ellers mener jeg troppen her er bra nok for en topp 5 plassering.

SannhetensOrd

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 06
Innlegg: 5

Lagt til: 12 des 06, 23:00
Endret: 13 des 06, 15:21
Opprinnelig postet av Holters
Hele det lange innlegget til Holters på forrige side


Du vil jo skifte ut hele sentrallinja jo! Liker du ikke laget for du finne deg et annet lag å heie på davettu! Helt håpløst innlegg der du mener Kvisvik er rævva og lyser klart igjennom at du ikke liker spillerne på laget eller forstår fotball.
Jeg synes du er en altfor facistisk moderator som styrer med jernkjepp!

---------------------------

Om du ikke er enig/skjønner hva jeg akkurat skrev, så er det ikke min skyld


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 12 des 06, 23:22

Opprinnelig postet av SannhetensOrd
Du vil jo skifte ut hele sentrallinja jo! Liker du ikke laget for du finne deg et annet lag å heie på davettu! Helt håpløst innlegg der du mener Kvisvik er rævva og lyser klart igjennom at du ikke liker spillerne på laget eller forstår fotball.
Jeg synes du er en altfor facistisk moderator som styrer med jernkjepp!

 

Dette må vel være et av de bedre innleggene her på forumet, selv på en dag hvor sinnene er satt i kok på grunn av salget av Simen...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 des 06, 10:38
Opprinnelig postet av SannhetensOrd

Du vil jo skifte ut hele sentrallinja jo! Liker du ikke laget for du finne deg et annet lag å heie på davettu! Helt håpløst innlegg der du mener Kvisvik er rævva og lyser klart igjennom at du ikke liker spillerne på laget eller forstår fotball.
Jeg synes du er en altfor facistisk moderator som styrer med jernkjepp!


Årets innlegg! Gratulerer! 

Du forklarer med få, men velvalgte ord hvor dyktig du er til å forstå fotball. Dine evner som fotball-analytiker vil garantert gi deg plass på trenerbenken til et hvilket som helst lag i Norge.

Din dyptgående analyse og grundige gjennomgang av Holters kommentar om FFKs fjorårssesong, spillere og spillertyper beviser at du, om noen, fortjener utmerkelsen "Årets innlegg".

Faktisk er du så flink at du fortjener å gå og ta deg et stev:

Til lags åt alle kann ingjen gjera
det er no gamalt og vil so vera
eg tykkjer stødt at det høver best
å hjelpa den som det trengjer mest.
Jeg bøyer meg i støvet.  

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 13 des 06, 10:43
Opprinnelig postet av Pelle

Opprinnelig postet av SannhetensOrd
Du vil jo skifte ut hele sentrallinja jo! Liker du ikke laget for du finne deg et annet lag å heie på davettu! Helt håpløst innlegg der du mener Kvisvik er rævva og lyser klart igjennom at du ikke liker spillerne på laget eller forstår fotball.
Jeg synes du er en altfor facistisk moderator som styrer med jernkjepp!

 

Dette må vel være et av de bedre innleggene her på forumet, selv på en dag hvor sinnene er satt i kok på grunn av salget av Simen...

 

Støttes 100%. Gidder bare ikke å kommentere Holters. Blirbare for dumt.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 13 des 06, 15:31
Endret: 13 des 06, 15:32
Opprinnelig postet av oleberg
Støttes 100%. Gidder bare ikke å kommentere Holters. Blirbare for dumt.

Dette kan du vel i det minste svare på?

Opprinnelig postet av Holters
PS! Det som er aller, aller mest morsomt med alt du uttaler her, er at i en annen tråd er du 100% enig med meg, mens i denne tråden er de nøyaktig samme forsterkningene det dummeste du noen gang har lest her inne. Forstå det de som kan.

Du skriver i den tråden at er 100% enig med meg, og henviser til denne tråden, hvor du har skrevet følgende:

Opprinnelig postet av Oleberg
Jeg er av den oppfattning at klarer vi ikke å få tak i noen spillere som går inn og skyver ut noen av de som idag er etablert, så trenger man ikke å hente noen fler. Da kan man heller hente opp noen juniorer og utvikle disse, slik man har gjort med Tarik.

Jeg mener rekkefølgen bør være som følger, dersom man skal forsterke (Nr 1 = Pri 1 osv):

1. Ramberg/Berg (Defensiv Midtbane)

2. Czwartek (Høyre Back)

3. Gerrbrand (Midtstopper)

4. Toth/Vuorinen (Spiss)

5. Kvisvik (Venstre Flanke/Venstre Midtbane)

Dette skrev du for bare litt over en måned siden og etter at serien var over. Likevel når jeg nå skriver de nøyaktig samme forsterkningene, så er det plutselig det dummeste du har lest? Da klarer jeg ikke helt å følge tankegangen din...

PS! Jeg setter en rimelig høy sum på at Pelle var ironisk.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 13 des 06, 15:42
Er vel kanskje ikke enig i at vi trenger alle de forsterkningene, men å si at moderatorene her (på muligens internets frieste forum, på godt og vondt) styrer med jernkjepp(?) er vel å ta litt hardt i?

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 des 06, 15:57
kanskje han mente at han hadde en jernkjepp?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 13 des 06, 19:50
Endret: 13 des 06, 23:53

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Oleberg
Jeg er av den oppfattning at klarer vi ikke å få tak i noen spillere som går inn og skyver ut noen av de som idag er etablert, så trenger man ikke å hente noen fler. Da kan man heller hente opp noen juniorer og utvikle disse, slik man har gjort med Tarik.

Jeg mener rekkefølgen bør være som følger, dersom man skal forsterke (Nr 1 = Pri 1 osv):

1. Ramberg/Berg (Defensiv Midtbane)

2. Czwartek (Høyre Back)

3. Gerrbrand (Midtstopper)

4. Toth/Vuorinen (Spiss)

5. Kvisvik (Venstre Flanke/Venstre Midtbane)

Dette skrev du for bare litt over en måned siden og etter at serien var over. Likevel når jeg nå skriver de nøyaktig samme forsterkningene, så er det plutselig det dummeste du har lest? Da klarer jeg ikke helt å følge tankegangen din...

PS! Jeg setter en rimelig høy sum på at Pelle var ironisk.

 

Ja, og da ser du at jeg skrev - dersom man skal forsterke SKAL DET VÆRE SPILLERE SOM GÅR INN OG SKYVER UT DISSE I ORDNET REKKEFØLGE. 1. Defensiv Midtbane, 2 Høyre Back, 3, Midtstopper, 4. Spiss og 5. Venstre Flanke

Nå er vel dette blitt omprioritert etter Simens salg, slik at man trenger en Sentral Midtbane før evt. Midtstopper. Dette var rangeringen min dersom FFK skulle forsterke. Legg merke til at jeg har Venstre Flanke(Les Kvisvik) på plass 5. Dvs jeg rangerte Shabaan, Bertelsen, Piiroja, Tarik, Bjørkøy og Brenne foran han. Det betyr ikke nødvendigvis at man skal bytte ut Kvisvik.

 

Poenget var at dersom man kjøper en spiss før defansiv midtbane - så synes jeg de prioriterer feil. Jegstår fortsatt fast på denne rekkefølgen (med endring etter Simens salg). 1. Def Midtbane, 2, Høyre Back, 3. Sentral Midtbane, 4. Midtstopper, 5. Spiss, 6. Venstre Midtbane,  7. Venstre Back, 8. Sentral Midtbane, 9. Høyre Midtbane 10.Keeper 11. Midstopper 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 des 06, 19:58
Opprinnelig postet av oleberg

Poenget var at dersom man kjøper en spiss før defansiv midtbane - så synes jeg de prioriterer feil. Jegstår fortsatt fast på denne rekkefølgen (med endring etter Simens salg). 1. Def Midtbane, 2, Høyre Back, 3. Sentral Midtbane, 4. Midtstopper, 5. Spiss, 6. Venstre Midtbane,  7. Venstre Back, 8. Sentral Midtbane, 9. Høyre Midtbane 10.Keeper 11. Midstopper 



Kan ikke fatte at du mener det er viktigere med to midtbaneforsterkninger før vi skal ha en ny midtstopperforsterkning!??

Hva hvis vi får langtidssskade på f.eks. Raio eller Gerrbrand?  Hvem skal inn der da?  Tamas (forutsatt at Bertie er frisk...)? En av juniorene?

Det er fortsatt konkurranse om midtbaneplassene våre!

Det er ingen konkurranse om forsvarsplassene våre. Vår beste alternative forsvarsspiller (h/v beck) er midtbanespilleren Bjørkøy....

Hadde satt pris på dine tanker rundt dette.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 13 des 06, 20:15
Endret: 13 des 06, 20:21
Opprinnelig postet av oleberg
Ja, og da ser du at jeg skrev - dersom man skal forsterke SKAL DET VÆRE SPILLERE SOM GÅR INN OG SKYVER UT DISSE I ORDNET REKKEFØLGE. 1. Defensiv Midtbane, 2 Høyre Back, 3, Midtstopper, 4. Spiss og 5. Venstre Flanke

Jeg har da ikke skrevet at man skal hente inn spillere som ikke er bedre enn de vi har. Det er en selvfølge at de jeg ønsker at klubben skal hente inn er bedre enn dem vi har fra før av.

Opprinnelig postet av oleberg
Nå er vel dette blitt omprioritert etter Simens salg, slik at man trenger en Sentral Midtbane før evt. Midtstopper. Dette var rangeringen min dersom FFK skulle forsterke. Legg merke til at jeg har Venstre Flanke(Les Kvisvik) på plass 5. Dvs jeg rangerte Shabaan, Bertelsen, Piiroja, Tarik, Bjørkøy og Brenne foran han. Det betyr ikke nødvendigvis at man skal bytte ut Kvisvik.

Jeg skrev "ny spiller" i fire posisjoner, da jeg mener det er disse posisjonene som må forsterkes for at vi skulle kjempe om medaljer. Mine vurderinger var også gjort før salget av Simen Brenne, og din kommentar til mine vurderinger kom også før salget av Brenne.

Posisjonen til Kvisvik var ikke en av de de posisjonene jeg skrev at vi burde hente inn forsterkninger. Jeg ser - som jeg skrev - ingen grunn til å hente inn en ny vingspiller, da vi har god dekning på disse plassene. Kvisvik er da inkludert, men jeg håper at Tarik eller Fofana blir gode nok til å sette ut Kvisvik av laget, da dette er spillere med fremtiden foran seg. Ingenting er morsommere enn at fremadstormende unggutter tar tippeligaen med storm. Det er min drøm - at vi en dag kan ha en så god stall at en spiller som Kvisvik til tider må sitte på benken fordi ungguttene passerer ham ferdighetsmessig.

Opprinnelig postet av Oleberg
Jegstår fortsatt fast på denne rekkefølgen (med endring etter Simens salg). 1. Def Midtbane, 2, Høyre Back, 3. Sentral Midtbane, 4. Midtstopper, 5. Spiss, 6. Venstre Midtbane,  7. Venstre Back, 8. Sentral Midtbane, 9. Høyre Midtbane 10.Keeper 11. Midstopper

Du endrer nå rangeringen minimalt etter gårsdagens salg av Brenne. Likevel inneholder rangering de samme posisjonene som jeg skrev. Jeg hadde bare med fire posisjoner hvor jeg mente vi trengte forsterkninger (defensiv midtbane, midtstopper, høyreback og midtspiss). Du har med alle disse fire posisjonene blant dine topp fem - både i den gamle og den revurderte rangeringen over hvor vi trenger forsterkninger.

Likevel påstår du at det jeg skrev er det dummeste du noen gang har sett her inne.

Det er det jeg ikke forstår, da du i bunn og grunn ser ut til å mene det samme som meg?

Jeg har for øvrig tenkt litt videre på denne problemstillingen og vurdert troppen for 2007/2008 i denne tråden. Når jeg gikk systematisk gjennom troppen og de nye reglene, så ble jeg faktisk overrasket over hvor åpenbart det er at vi trenger forsterkninger i forsvaret. Det gjør at jeg er uenig i at vi trenger en ny sentral midtbanespiller før en midtstopper. Det er uansett en minimal prioriteringsforskjell, og ikke noe jeg skrev om i det opprinnelige innlegget i denne tråden. Jeg nevnte kun fire posisjoner, hvor jeg mente vi bør forsterke.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 13 des 06, 22:13
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av oleberg

Poenget var at dersom man kjøper en spiss før defansiv midtbane - så synes jeg de prioriterer feil. Jegstår fortsatt fast på denne rekkefølgen (med endring etter Simens salg). 1. Def Midtbane, 2, Høyre Back, 3. Sentral Midtbane, 4. Midtstopper, 5. Spiss, 6. Venstre Midtbane,  7. Venstre Back, 8. Sentral Midtbane, 9. Høyre Midtbane 10.Keeper 11. Midstopper 



Kan ikke fatte at du mener det er viktigere med to midtbaneforsterkninger før vi skal ha en ny midtstopperforsterkning!??

Hva hvis vi får langtidssskade på f.eks. Raio eller Gerrbrand?  Hvem skal inn der da?  Tamas (forutsatt at Bertie er frisk...)? En av juniorene?

Det er fortsatt konkurranse om midtbaneplassene våre!

Det er ingen konkurranse om forsvarsplassene våre. Vår beste alternative forsvarsspiller (h/v beck) er midtbanespilleren Bjørkøy....

Hadde satt pris på dine tanker rundt dette.

Det jeg mente var at dersom man skulle hente noen forsterkninger til FFK, så burde det være spillere som gikk inn og forsterket laget. Dvs. dyttet ut noen av de som mer eller mindre har spilt fast på siste høstkampene.  Sånn sett laget jeg en rangering utfra vår antatt 1 ellver: Shabaan, Czwartek, Bertelsen, Piiroja, Gerrbrand, Ramberg, Bjørkøy, Brenne, Tarik, Toth og Kvisvik.

 

Satt den opp i prioritert rekkefølge dersom laget skulle forsterkes: Ramberg, Czwartek, Gerrbrand, Toth, Kvisvik, Bertelsen, Brenne, Bjørkøy, Tarik, Shabaan, Piiroja.

 

Jeg vurderte da Ramberg som det svakeste, uten sammenligning med hvor på banen man spilte, deretter Czwartek osv.

 

Jeg er enig at man trenger en solid midtstopper til, men ikke nødvendigvis at den skal være bedre enn Gerrbrand. Da vil jeg heller forsterke den defensive midtbanen, høyreback eller sentral indreløper før dette.

 


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 13 des 06, 22:22

Holters - ok. Vi er vel ganske enig. Det jeg mener er dumt er at man skal streve etter å ha et lag hvor Gerrbrand og Kvisvik blir på benken, da det er flere plasser som bør prioriteres før dette. Jeg er selvfølgelig også enig i at dersom vi har Kvisvik på benken, så har vi et bra lag på papiret - men det er ikke nødvendigvis sikkert at det er bra for FFK som lag.

Kvisvik skal spille så sant han er skadefri og i form - thats it. Gerrbrand har vært her et halvt år, og gjort det slik jeg ser det forventet+. Derfor må han satses på neste år. Selvfølgelig sier man ikke nei takk til en spiller som er bedre dersom en slik dukker opp, men jeg synes det blir feil å ikke satse på Gerrbrand, når vi hentet han i sommer, og han tross alt bare er 25 år.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 13 des 06, 23:30

er enig i at vi må satse på gerrbrand.men jeg vil fortsatt ha inn en stopper som kan kjempe om plassen så vi både får kamp om plassene å har backup ved skade.kan aldri vite om vi får en skade eller 5 i laget å da må vi ha spillere på laget som kan gå inn å gjøre en bra jobb.

å at med en gang vi får en skade så skal klubben ut å hastekjøpe en erstatter som jeg mener vi bør ha i laget fra før.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 des 06, 08:03
Endret: 29 des 06, 03:19
Opprinnelig postet av oleberg

Jeg er enig at man trenger en solid midtstopper til, men ikke nødvendigvis at den skal være bedre enn Gerrbrand. Da vil jeg heller forsterke den defensive midtbanen, høyreback eller sentral indreløper før dette.

 



Er i og for seg enig i det. Men jeg håper tiden da vi kjøper inn reserver er over. Skal vi kjøpe en spiller for midtstopperposisjon nå bør det være en som (etter mitt syn) er bedre enn de vi har i dag.

Hvis vi ikke skal kjøpe forsterkninger men reserver - da forstår jeg hvorfor Eggen ser etter et potet. Men helst en potet som er god defensivt  og som har bevist det...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340