Husk meg
Brukernavn
Passord

Spiller ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 18 5

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 07 nov 06, 14:42
Skulle være et ikke der. Vil ha både PCA og Simen med videre.

---------------------------

Cupfinale 2006, jeg er der


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 nov 06, 14:42
Endret: 07 nov 06, 14:44

En backrekke bestående av:

 

Rambekk - Piroja - Gerbrandt - Bertelsen

 

Hadde det luktet litt svidd av!!! 3 av 4 med internasjonal erfaring/fremtid!

 

Krysser fingrene for at FFK er inne her!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 07 nov 06, 14:45
har gerrbrandt imponert noe særlig ? syns ikke jeg.

SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 07 nov 06, 14:47
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av SpaceBob

Hvorfor nevner ingen Steffen Hagen fra Odd?

Han er vel og en lovende forsvarer?


Ja, men han er primært midtstopper og det er vel ikke der vi først trenger forsterkning. Dessuten bør vi hente spillere som går rett inn på laget. Hagen går ikke rett inn på FFK. Da er det bedre å gi tillit til vårt eget stoppertalant i Shabani. Helt feil signal til ham og hente inn et annet talent utenfra.

 

Vel nå har Hagen spilt endel på høyre for Odd i år. Ikke kverulering ,o`store mod, bare fakta


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 06, 14:51

Rambekk hadde vært konge!! Vi må jo prøve oss på han..

 

Når det gjelder Bernier så er han svært nærme en overgang til start!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 07 nov 06, 14:53

Opprinnelig postet av torkr
har gerrbrandt imponert noe særlig ? syns ikke jeg.

 

Synes han har vært bra jeg. Synes ikke han er noe dårligere enn Bora. Bora var vel bedre på organisering. Gerrbrandt har større fart enn Bora. Mens i duellspillet synes jeg de er på samme nivå. Mao synes jeg han er jevngod med Bora. Men har større fart som har vært manglevare i midtforsvaret til FFK.  

---------------------------

Fredd


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 nov 06, 14:54
Rambukk, som lskfansen kaller ham gjør en del taktiske posisjoneringsfeil syns jeg. Mister ofte markeingen sin, har i allefall gjort det i tippeligaen i år. På landslaget har han vært ok/bra, men han er på hell. Han er god nok for sandefjord, men ikke for lsk tydeligvis. Da skal han heller ikke være god nok for oss.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 nov 06, 14:57
Ser absolutt ikke behovet for rambekk. Treig, dårlige passninger, gammel ,ingen høyere back type, som midstopper kanskje, men trur ikke han vil sitte på benken i FFK, Bedre at FFK bruker pengene på å finne en upp and coming HB alla Ruud i Odd, som kan ta av for Pål Andre når han evt gir seg og som back up.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 nov 06, 15:06

Opprinnelig postet av Shadar
Rambukk, som lskfansen kaller ham gjør en del taktiske posisjoneringsfeil syns jeg. Mister ofte markeingen sin, har i allefall gjort det i tippeligaen i år. På landslaget har han vært ok/bra, men han er på hell. Han er god nok for sandefjord, men ikke for lsk tydeligvis. Da skal han heller ikke være god nok for oss.

 

Er han god nok for Åge Hareide burde han være god nok for FFK også!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 nov 06, 15:40

Opprinnelig postet av Kent

Er han god nok for Åge Hareide burde han være god nok for FFK også!

 

Så du ville bytta Brenne mot Solli?


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 07 nov 06, 15:43
Opprinnelig postet av Fredd

Opprinnelig postet av torkr
har gerrbrandt imponert noe særlig ? syns ikke jeg.

Synes han har vært bra jeg. Synes ikke han er noe dårligere enn Bora. Bora var vel bedre på organisering. Gerrbrandt har større fart enn Bora. Mens i duellspillet synes jeg de er på samme nivå. Mao synes jeg han er jevngod med Bora. Men har større fart som har vært manglevare i midtforsvaret til FFK.  

 

er enig i det du skriver fredd, men jeg er redd du ikke tar med at organisering også er mangelvare i midtforsvaret. raio ofrer alt og går i enhver duell. dessverre er ikke gerrbrand den ledertypen som bora var, slik at det ikke blir nok styring bak der.

 

mangel på hurtighet kan kompanseres noe med hurtige backer. det kan ikke organisering i samme grad.

 

skal det hentes én forsterkning i forsvar, burde vi hente inn en hoftun-type. da kan patrik og pål konkurrere om høyrebacken, samtidig som vi har backup på stopperplass.

---------------------------

med ffk til champions league!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 nov 06, 15:48
Opprinnelig postet av JJunior

Opprinnelig postet av Kent

Er han god nok for Åge Hareide burde han være god nok for FFK også!

 

Så du ville bytta Brenne mot Solli?

 

Det har jeg aldri sagt!

 

Men Solli er absolutt god nok for FFK hvis det var det du tenkte!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 nov 06, 16:20
Endret: 07 nov 06, 16:25
Jeg bare satt argumentet ditt litt på spissen, siden Solli har klippekort hos Hareide mens Brenne tydeligvis aldri får sjansen.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 07 nov 06, 16:25

Sitat Knut::

skal det hentes én forsterkning i forsvar, burde vi hente inn en hoftun-type. da kan patrik og pål konkurrere om høyrebacken, samtidig som vi har backup på stopperplass.

Der ble vel spikeren truffet på hodet dere?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 06, 16:40
Det eneste jeg egentlig savner av spillere er en spiss som scorer på hundreprosentssjansene. Det kan jeg ikke huske å ha sett i FFK på lang, lang tid. Selv Ringberg klarte jo å bomme på de mest fantastiske sjansene, men han scorer jevnt og trutt på mindre sjanser. Slik er det også med de spillerne som er her i dag. Det er utrolig mange hundreprosentssjanser som vi bommer på, vi hadde vel elleve sjanser mot RBK, mange av dem feite scoringsmuligheter, men mål ble det ikke. Hadde vi for eksempel hatt en spiller a la Nannskog som garantert scorer på slike, så hadde vi hadde enda flere mål i årets sesong og dermed også flere poeng.


Rotet i forsvaret bør til neste år også lukes bort, men her mener jeg Eggen, og ikke primært spillerne, har mye å gå på. Vi har gode nok spillere til å holde tett i flere kamper, men det er ofte slurvefeil som gjør at motstanderne scorer. Her må Eggen innføre bedre disiplin i forsvarsrekka, samt at vi trenger hjelp fra midtbanen. Her har Eggen definitvt en jobb foran seg til neste år. Vi slipper inn altfor mye mål, og det skal det gå an å gjøre noe med når vi ser på hvilke spillere vi har der bak.


En annen ting jeg savner er giftigheten på dødballer. Cornerne mot RBK var slappe og dårlige, og det har vel blitt lite med mål på dødballer slik jeg har sett det. Tenk om vi var like flinke på dødballer som for eksempel Hamkam, eller Start i fjor. Det i tillegg til den fine angrepsfotballen. Vi ville ha scoret mange flere mål om vi utnyttet dødballene bedre. Også her har Eggen mye å jobbe med frem til neste år.


Og med mindre vi kan få tak i spillere som vi vet går inn på førsteelleveren, så håper jeg at det blir mindre spillerkjøp i år. Får vi tak i en stjernespiller vi har brukt for, så kjøp han. Kan vi få tak i en spiller som har samme nivå som de ekstirende, la han finne seg en annen klubb. Og så håper jeg at vi får en skikkelig vårsesong hvor vi har lagt grunnlaget for en enda bedre høstsesong.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 07 nov 06, 16:50

Opprinnelig postet av FFK1903
  
Og med mindre vi kan få tak i spillere som vi vet går inn på førsteelleveren, så håper jeg at det blir mindre spillerkjøp i år. Får vi tak i en stjernespiller vi har brukt for, så kjøp han.   

 

I følge Romerikes Blad og TV2 tekst-tv mandag er Robert Korén på vei bort fra Lillestrøm, og vurderer tilbud fra andre norske klubber. Noen som aner om FFK er med i budrunden her?

 

Personlig mener jeg Korén var Tippeligaens beste spiller i 2006 (det er jeg neppe helt alene om å mene), og han ville være fantastisk forsterkning på midtbanen. Hvis han kan lokkes til FFK tror jeg det ville være tidenes kjøp!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 nov 06, 16:56

Savner litt nøkternhet når det gjelder Brenne og landslaget. Husk at Brenne satt noen kamper på benken for ikke lenge siden uten at veledig mange var uenig i den avgjørelsen da han ikke hadde prestert spesielt bra i en periode.

 

Så nå etter at Brenne har funnet formen og spilt noen bra kamper frykter plutselig "alle" at Brenne skal bli solgt til en storklubb i tillegg til at mange mener han burde vært landslagsspiller.

 

Det er nok slik at skal man være aktuell for landslaget eller utenlandske storklubber må man prestere over tid. Det har ikke Brenne gjort til nå. I tillegg vil nok Åge Hareide bygge opp et landslag bestående av en stamme av spillere og ikke ta inn nye før de har prestert på et meget høyt nivå over en lengre periode. I tillegg til at det selvfølgelig handler om å sy sammen et lag bestående av de rette typene.

 

Det jeg vil frem til er at Simen neppe vil forsvinne til en større klubb eller bli landslagsspiller før han presterer slik han har gjort i de siste kampene over en lang periode.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 07 nov 06, 17:04
Opprinnelig postet av Kent

Savner litt nøkternhet når det gjelder Brenne og landslaget. Husk at Brenne satt noen kamper på benken for ikke lenge siden uten at veledig mange var uenig i den avgjørelsen da han ikke hadde prestert spesielt bra i en periode.

 

Så nå etter at Brenne har funnet formen og spilt noen bra kamper frykter plutselig "alle" at Brenne skal bli solgt til en storklubb i tillegg til at mange mener han burde vært landslagsspiller.

 

Det er nok slik at skal man være aktuell for landslaget eller utenlandske storklubber må man prestere over tid. Det har ikke Brenne gjort til nå. I tillegg vil nok Åge Hareide bygge opp et landslag bestående av en stamme av spillere og ikke ta inn nye før de har prestert på et meget høyt nivå over en lengre periode. I tillegg til at det selvfølgelig handler om å sy sammen et lag bestående av de rette typene.

 

Det jeg vil frem til er at Simen neppe vil forsvinne til en større klubb eller bli landslagsspiller før han presterer slik han har gjort i de siste kampene over en lang periode.

 

sporer litt av men!

 

Brenne har da prestert i god tid han nå, var jo i sommer som han varma benken. Men greit nok at han ikke er med, men da skjønner jeg ikke hvorfor f.eks Solli som har fordundrande meg varma benk mere enn Brenne! Hvorfor i H.... er ikke Tettey med da f.eks?? Han har da vært nesten fast på RBK!!

 

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 07 nov 06, 18:11

Opprinnelig postet av FFK1903


Rotet i forsvaret bør til neste år også lukes bort, men her mener jeg Eggen, og ikke primært spillerne, har mye å gå på. Vi har gode nok spillere til å holde tett i flere kamper, men det er ofte slurvefeil som gjør at motstanderne scorer. Her må Eggen innføre bedre disiplin i forsvarsrekka, samt at vi trenger hjelp fra midtbanen. Her har Eggen definitvt en jobb foran seg til neste år. Vi slipper inn altfor mye mål, og det skal det gå an å gjøre noe med når vi ser på hvilke spillere vi har der bak.


Spillerne er ikke brikker som kan programmeres, slik det kan virke i innlegget ditt. Vi trenger EN sjef i forsvaret. Raijo er en sinnsykt god duellspiller, men han egner seg svært dårlig til å styre medspillerne. Gerrbrand virker resignert i fht å dirigere, og det samme gjelder Szekeres og PAC. Ergo har vi 4 spillere som virrer rundt uten koordinasjon. Eggen kan ikke dirigere dem i kampens hete. Vi trenger en makker til Raijo. En som kan dirigere, og holde Raijo i kort lenke mens han tar seg av alt som finnes av dueller :)

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 07 nov 06, 18:24

Enig her, vi trenger en ny midstopper. Som nevnt av andre her kan PAC og Geirbrand konkurere om høyre-back-plassen pluss at vi dermed vil fa den back-up-en på midstopperplass og høyre-back som vi savner i dag.

 

 



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 18 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340