Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillertroppen 2024

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 okt 23, 09:40

Åsheim og Alba er ferdige etter denne sesongen. 

Jeg synes det er vemodig at spesielt førstnevnte ikke kan få en plass i stallen, allsidig som han er. At Alba vurderes som for lett i eliteserien, kan jeg forstå, men han er vår mestscorende (om vi ikke tar med straffer) denne sesongen, så hva da med de øvrige angrepsspillerne i stallen?

Hvilke spillere i dagens stall tror vi holder mål neste sesong?

Jeg tenker Maxwell, Magnusson, Aukland og Jenssen har det som skal til. Ville normalt tatt med Åsheim og Alba på denne listen pga deres fysikk og intensitet i spillet.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 okt 23, 10:15

De jeg tenker at man ikke trenger å diskutere, men som blir med videre (fordi de er under kontrakt og blir vurdert som gode nok til å være i troppen):

Brage Skaret
Simen Rafn
Philip Aukland
Maxwell Woledzi
Mads Nielsen
Brandur Hendriksson
Patrick Metcalfe
Joannes Bjartalid
Julius Magnusson
Sondre Sørløkk
Henrik Kjelsrud Johansen

De som er under kontrakt, men som av ulike årsaker er usikre:

Tim Björkström - fantastisk type, men får neppe spille og opptar en plass på utenlandskvota. Klubben må derfor jobbe for å løse ham ut av kontrakten.
Imre Bech Hermansen - nettopp tegnet ny kontrakt og en spiller klubben vil satse på, men jeg tenker at utlån er veldig sannsynlig.
Ludvig Begby - er fortsatt under kontrakt, og er neppe tiltenkt noen startplass i Eliteserien. Han får helt sikkert spørsmål fra klubben om å vurdere klubbskifte, men tipper at Begby tar sjansen på å bli værende for å kjempe seg til noen minutter i Eliteserien med FFK. Jeg tror ikke det er en sjanse han får igjen og som han vil gå glipp av. Kan også reddes av at FFK trenger å ha minst to egenutviklede spillere i 25-mannstroppen (Jenssen og Rafn går inn i kategorien)
Mikail Maden - fortsatt under kontrakt, men langt unna laget. Overrasket over at de ikke ble enig om en sluttavtale og klubbytte i sommer, men det bør ordnes i vinter.
Lucas Lima - en spiller jeg har stor tro på, men som dessverre neppe blir satse på nå. Det er heller ikke til hans fordel at han går på utenlandskvota. Tror han kunne fått en plass i stallen om han hadde norsk pass.
Noa Williams - mye av det samme som for Lima. Passer som kjent heller ikke i Mikkjals system, og her jobber nok klubben febrilsk for å finne en klubb som de kan hente ut i hvert fall litt penger fra for en overgang.
Bouba Konté - muligens den mest usikre, men når det kommer til utenlandskvota så må sannsynligvis noen ut for å frigjøre plass til forsterkninger, og da ryker trolig Konté på salg eller lån. Tror ikke han pr. nå er klar for å spille tilnærmet fast i Eliteserien, dessverre.

Spillere på utgående kontrakt(Åsheim og Alba allerede bekreftet ute):
- Ole Langbråten. Får muligens være med videre om han aksepterer en posisjon som tredjevalg. Det kommer til å bli hentet inn en ny utfordrer til Jenssen.
- Håvar Jenssen. Får naturligvis tilbud om forlengelse så her er det snakk om kontraktsforhandlinger. Vil tro det løser seg.
- Stian Stray Molde. Blir overrasket om det blir forlengelse, men litt håp for Stray Molde må det jo være når det ikke offentliggjøres noen avskjed samtidig som med Alba og Åsheim. Men tror heller ikke Molde blir med videre.
- Tage Johansen. Ganske sikker på at det ikke blir noen forlengelse her. Kan selvsagt skrive en rimelig kontrakt og leie ut, men vil tro det beste for Tage selv er å finne en permanent klubb som er riktig for hans utvikling.
- Oscar Jansson. Det samme som for Tage.
- Filip Stensland. Se Tage og Oscar.
- Innocent Kingsley. Får selvasgt ikke ny kontrakt.

Spillere på lån:
- Mikael Lassen. Blir neppe kjøpt når han blir vurdert bak Metcalfe i køen i Obos-ligaen. Virker som en spennende type, men det kreves mer når man opptar en plass i stallen på utenlandskvota.
- Sigurd Kvile. Håper og tror at han signeres, forutsatt at prislappen ikke er for høy.
- Oscar Aga. Veldig i tvil. Har sans for Aga og tror han kan ta nivået, men her er det mye usikkerhet. Har ikke vist noe særlig på høyeste nivå ennå. Er redd at RBK vil prise ham høyere enn jeg tenker FFK bør ta seg råd til. Må selvsagt veies opp mot hvilke andre alternativer FFK kan gå til og hva som er kostnadene for dem.





kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 okt 23, 12:33

Du skriver at det ikke er noe vits å diskutere 11 førts espillerne du nevner, fordi de er under kontrakt, og så trekker du frem 7 andre som va kan diskutere, selv om de er under kontrakt. Wink

Alle diskusjoner rundt dette er av interesse nå frem mot sesongstart, men jeg tenkte mer på hvem vi tror er gode nok for en startelver i eliteserien, og deretter kan vi begynne å fable om hvilke plasser vi trenger å forsterke. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 27 okt 23, 13:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Du skriver at det ikke er noe vits å diskutere 11 førts espillerne du nevner, fordi de er under kontrakt, og så trekker du frem 7 andre som va kan diskutere, selv om de er under kontrakt. Wink

Nå skrev han vel " under kontrakt OG blir vurdert som gode nok"

Ellers var det vel som forventet at hverken Alba eller Åsheim fikk bli med videre. Synd at Åsheim ikke fikk bli med, men forstålig. Burde vel kunne være en billig squad-player å ha, men hvis man har gode planer for å erstatninger så er det greit.

Det jeg er mest spent på er hva som skjer med Björkström. Som nevnt har han tydligvis vært enorm å ha i garderoben og det kunne han sikkert vært neste sesong også hvis det ikke var for at han gikk på utlendingskvota. Hadde han vært norsk er jeg helt sikker på at han hadde blitt med videre... nå er jeg veldig usikker.

Jeg tror ikke Konte blir med videre. Spennende spiller, men det begynner å bli en del klubber som har prøvd å få noe stabilt ut av han og feilet. Det er en grunn til at S08 lot han gå. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 okt 23, 13:20

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Du skriver at det ikke er noe vits å diskutere 11 førts espillerne du nevner, fordi de er under kontrakt, og så trekker du frem 7 andre som va kan diskutere, selv om de er under kontrakt. Wink

Alle diskusjoner rundt dette er av interesse nå frem mot sesongstart, men jeg tenkte mer på hvem vi tror er gode nok for en startelver i eliteserien, og deretter kan vi begynne å fable om hvilke plasser vi trenger å forsterke. 

Jeg skriver at det ikke er noe poeng i å diskutere de øverste spillernavnene fordi de er under kontrakt OG det er helt åpenbart at klubben ikke vil prioritere å kvitte seg med. Det blir uansett store omveltninger i stallen, men om noe totalt uventet ikke skulle skje så er det etter mitt syn helt urealisatisk at noen av de navnene forsvinner. Så har jeg etterpå satt opp en liste over spillere som er under kontrakt, men hvor det er mer diskutabelt om det er spillere klubben ønsker å ha med seg opp. 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 okt 23, 13:43

Ok,

 

Men hvem tror vi kan være gode nok for eliteserien?

Jeg foreslo Maxwell, Magnusson, Aukland og Jenssen. Er man uenig i det, og har man eventuelt andre kandidater? De fleste andre, kanskje bortsett fra Hendriksson er ubeskrevne blad på dette niveået. Sørløk falt igejnnom for Ranheim, men har oevasket positivt for oss, og kan kanskje ta steget.

Er bekymret for at vi har forsterket med veldig mange Obos spillere for å sikre opprykket, og at vi dermed ikke har plass til, eller råd til, å hente spillere som kan holde oss i eliteserien.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 okt 23, 21:25

Hvem som er gode nok for Eliteserien finner vi først ut når de har spilt der. De fleste har ikke det. Sørløkk er en annen spiller enn da han fikk prøve seg litt for Ranheim for mange sesonger. 

Samtidig tenker jeg at styrken til FFK er det kollektive. Fotball er ikke individuell idrett, det er lagidrett. Og jeg tror Thomassen er i stand til å organisere og sette opp et slagkraftig lag for Eliteserien. Men selvsagt må vi også ha enkeltspillere med ferdigheter til å kunne dominere på nivået. Maxwell har det potensialet. Jeg mener også at Bjartalid kan ha det. Jeg tror Bjartalid har et høyere toppnivå enn Hendriksson, men sistnevnte bør også være god nok for Eliteserien. Aukland og Nielsen bak kan fort også være det, mens Brage Skaret kan bli det. Kvile, om han kjøpes, er trolig også "god nok" og kan bare bli bedre. Rafn, når han blir frisk, vet vi har nivået inne. Magnusson er jeg overbevist om vil kunne bli en solid spiller i Eliteserien, og kanskje reise videre til større og bedre ligaer senere. Er også enig i at Håvar Jenssen antagelig er god nok for Eliteserien. Så er det også en del i stallen som har potensial til å bli det, men hvem som "tar nivået" før de har spilt er jo aldri helt sikkert. At FFK har forsterket laget med "Obos-spillere" handler jo om at man som Obos-klubb naturlig ikke har vært i posisjon verken økonomisk eller sportslig til å hente etablerte Eliteserie-spillere. Derfor var det også strategisk lurt at man i sommer hentet tre spillere på lån (Lassen, Kvile, Aga) i håp om at det skulle være gode nok forsterkninger for opprykk, men uten å binde seg til noe permanent i tilfelle man klarte nettopp opprykk. Nå blir det uansett en del endringer i stallen, og basert på hva Heier/Thomassen har rekruttert det siste året, mener jeg det er all grunn til å ha tilro til komponeringen deres av stallen for 2024-sesongen også. I de to siste vinduene har FFK lyktes med mer enn man kunne forvente. Det tyder på at det gjøres en god og grundig jobb med kartlegging og identifisere de riktige typene. Det blir noen interessante neste måneder nå.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 09 nov 23, 14:34

Sigurd Kvile har nå skrevet 3 års kontrakt med FFK. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 nov 23, 19:32

Jeg synes det er vanskelig å forstå hvorfor de prioriterer Kvile. Vi har jo MANGE gode stoppere fra før.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 nov 23, 08:38

Framtiden.

Det er vel ganske usikkert hvor lenge vi kan beholde Maxwell. Björkström er også et usikkert kort etteresom han går på utlendingskvoten. I tillegg har vi Skaret, Nielsen og Aukland. De bak der igjen er ikke gode nok. En fornuftig signering tenker jeg. En spiller med potensiale som ikke er god nok for Glimt akkurat nå. Utvikling og videresalg

Som forventet blir forresten ikke Lassen med videre

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 nov 23, 13:48

Jeg tenker at stallen skriker etter profiler som får spilletid. Klubben markedsfører hjemmekamper med Begby og Kjeldsrud Johansen fordi disse er publkumsfavoritter, men de får jo ikke spilletid. En god, men grå, spillestall tar poeng, men profiler trekker publikum, og det siste trenger vi om vi skal ha økonomi til å holde oss


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 nov 23, 13:52

Jeg er enig i det og da hadde det vært en god plan å prioritere en ny spiss som også hadde vært en profil. At man velger å bruke ressursene på ennnå en midstopper som langt fra er noe profil synes jeg er rart. Hvis Maxvel blir solgt nå kan dette snu men så langt jeg forstår er vel planen at han fortsetter?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 nov 23, 13:53

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg synes det er vanskelig å forstå hvorfor de prioriterer Kvile. Vi har jo MANGE gode stoppere fra før.

Ifølge Glimt.no har vi betalt overgangssum ref overskriften "Sigurd Kvile selges til plankebyen".


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 nov 23, 14:18

Jeg har også forstått det slik at vi betaler og at Aasane har fått andel av dette (som moderklubb). Han blir vel et 5. eller 6. valg valg slik det står nå? 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 11 nov 23, 10:39

Jeg tipper de ser et stort potensiale i Kvile og at med en god oppkjøring til neste sesong kan han nok bli en avde som starter de fleste kampene.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 17 nov 23, 16:42

Opprinnelig postet av Costanza

- Stian Stray Molde. Blir overrasket om det blir forlengelse, men litt håp for Stray Molde må det jo være når det ikke offentliggjøres noen avskjed samtidig som med Alba og Åsheim. Men tror heller ikke Molde blir med videre.

Litt overraskende for en del, men nå har Molde skrevet under en ny toårskontrakt. 

Jenssen har også skrevet ny kontrakt, men verdt å merke seg at dette bare er fram til sommeren 2025. Tenker han satser på en overgang til en høst/vår liga og derfor bare skriver fram til sommeren.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 nov 23, 18:27

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Costanza

- Stian Stray Molde. Blir overrasket om det blir forlengelse, men litt håp for Stray Molde må det jo være når det ikke offentliggjøres noen avskjed samtidig som med Alba og Åsheim. Men tror heller ikke Molde blir med videre.

Litt overraskende for en del, men nå har Molde skrevet under en ny toårskontrakt. 

Jenssen har også skrevet ny kontrakt, men verdt å merke seg at dette bare er fram til sommeren 2025. Tenker han satser på en overgang til en høst/vår liga og derfor bare skriver fram til sommeren.

Jeg er av de som nok er litt - men ikke veldig - overrasket over at de forlenger med Stray Molde. Jeg regner uansett med at de henter inn et klart førstevalg på venstreback med Molde som backup. Og da blir veien frem til a-lagsspill enda lenger for Ludde Begby som jo er under kontrakt...

Om Jenssen gjør en god sesong i Eliteserien, så tror jeg også han sikkert er lysten på å prøve noe nytt etter kommende sesong eller halvveis ut i 2025. Jeg vil tro at kontraktslengden og det utypiske i at den går ut midt i en sesong på sommeren er grunnen til at forhandlingene har dratt ut i tid, og at FFK neppe har ønsket den løsningen. Jenssen har jo flere ganger ymtet frempå at han "drømmer om spill i Danmark". Om han skal videre dit, så vel det kanskje et naturlig tidspunkt. Blir uansett spennende å se om han faktisk blir førstevalg mellom stengene i Eliteserien. FFK skal garantert hente inn minst én keeper, og han blir antagelig minst like god som Jenssen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 18 nov 23, 23:33

Jeg var også en av dem som ikke hadde den minste tro på at Molde kom til å bli med videre. Jeg liker fyren og føler han har vært undervurdert hele veien, for han er ikke typen til å stikke seg fram. Han er ingen publikumsspiller slik Begby er, men han står med fire mål og det er bra fra hans posisjon. 

 

Per nå har vi 22 spillere under kontrakt neste år. Regner med at vi jobber hardt for å bli kvitt alle lånespillerne samt Maden og Konté.

Williams er utvilsomt spennende, men han har strengt tatt ikke utviklet seg på de årene han har vært hos oss og slet med det samme i Skeid som hos oss. Han produserer alt for lite. Drar fint av en spiller eller to, men så vet han ikke hva han skal gjøre og går seg fast. Det så vi i Fredrikstad og det samme så vi i Skeid.

Lima har jeg aldri helt klart å se det store i, men det sier nok mer om meg enn han. Han kjemper og sliter, men det er det. Tror bare det var en kamp han var virkelig god i for oss i år. Men det virker som Helsingborgfansen er fornøyd med han, så håper han drar dit. Både Williams og Lima blir tapsprosjekter dessverre.

Maden hadde jeg tro på etter første kampen hans i fjor og etter sesongstarten for FFK2, men han faller dessverre helt igjennom.

Tage og Oscar er det dessverre bare å kvitte seg med. De er for langt bak i køen. Begge avsluttet sesongen positivt for sine lag, men ikke godt nok til å rykke fram i køen.

Konté var positiv i starten av sesongen, men har falt helt sammen på slutten. Nå er det såpass mange klubber som ikke har klart å utvikle han ordentlig, så det er vel snart å innse at han nok ikke kommer til å bli det helt store. Men han har noe spennende ved seg.

Den mest usikre kortet for meg er Björkström. Det er ikke noe tvil om at han er bra å ha i klubben men kan vi bruke en utlendingsplass på en som ikke er i nærheten av å spille?

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 des 23, 14:54

Hva tenker dere om en eventuell retur for Tarik? 

Jeg tror han vil styrke oss vesentlig og trekke minst tusen ekstra tilskuere til hver hjemmekamp, i tillegg til at han er en profil, og en flott ambassadør.

Forutsatt at han får spille da


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 des 23, 15:14

Jeg tenker at det mulignes er flere som husker hvordan han pisset å drakta sist han var her og tenker på han som en totalt uønsket person i klubben. Hvis man legger dette bort har han nå blitt 35 år og er mye skadet slik jeg forstår det. Hvor mye det koster vet jeg heller ikke men har mine anelser. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 des 23, 16:00

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tenker at det mulignes er flere som husker hvordan han pisset å drakta sist han var her og tenker på han som en totalt uønsket person i klubben.

 

Hæ?

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Ikke i det hele tatt.

Han har levert sportslig, og vi har solgt han 2 ganger. Har aldri hørt han si et negativt ord om klubben, i motsetning til de fleste andre som har dratt herfra.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 des 23, 16:49

Solgt to ganger? Han var lagets kaptein og stakk midt i sesongen til Rosenborg og vi endte opp med å rykke ned. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 05 des 23, 19:13
Endret: 05 des 23, 19:20
Endret av: Rey

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i det. Har ingen vonde følelser for Tarik og skjønner godt at han ble solgt. Både han og Etzaz var store tap men vi blødde penger og hadde gått konk hvis vi ikke fikk penger for de. Og det første salget kan man vel ikke akkurat klage over?

Men selv om jeg ikke har noen vonde følelser for hvordan han forlot oss forrige gang, er jeg veldig usikker på om jeg er for å signere han. Hvordan det sportslige nivået er på han aner jeg heller ikke, men vi trenger indreløpere og det er vel det han har spilt i Japan slik jeg har forstått det? Så er han anvendelig og kan brukes andre steder også. Han på topp sammen med Kjelsrud hadde vært artig å se.

Men han er blitt 35, snart 36 år og virker ikke veldig motivert til å spille for oss og da kan det være det samme.

Tage Johansen er forresten ferdig i klubben. Kontrakten forlenges ikke. Langbråtens kontrakt derimot forlenges

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 06 des 23, 09:32

Hvordan kan du si at han ikke virker motivert for å spille for FFK? Vet du noe som ikke fremkom i intervjuet?

Han er byens fotballhelt nr 1 i moderne tid, og er den profilen stallen skriker etter. Han er helt sikkert i stand, fysisk, til å bidra noen sesonger til på eliteserienivå.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 des 23, 12:03

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvordan kan du si at han ikke virker motivert for å spille for FFK? Vet du noe som ikke fremkom i intervjuet?

Det er bare det inntrykket jeg sitter igjen med etter både dette intervjuet og tidligere uttalelser til F-B. Derfor jeg skriver at det virker ikke som han er motivert.

Er det noe han har sagt som gjør at han faktisk virker motivert? Og vet du noe om fysikken hans som vi ikke vet? Har vært litt skadet og måtte stå over avslutningen i Japan på grunn av skade. Vet du hvordan han har vært de siste tre årene eller er det bare et ønske om at han fortsatt skal være god nok?

Ingen tvil om at han vil være en profil hvis han signerer, men om han er god nok aner jeg ikke. Og jeg aner ikke på hvordan Japansk liga er i forhold til den norske. Jeg synes det er ganske mange spørsmålstegn her.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 06 des 23, 16:51

Jeg er nok litt skeptisk,og frykter desverre at han ikke har nivået inne lengre. Han har ikke akkurat briljert i japan og han er vel også ganske skadeutsatt. Men jeg hadde gjerne sett ham i en annen rolle i klubben.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 06 des 23, 17:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva tenker dere om en eventuell retur for Tarik? 

Jeg tror han vil styrke oss vesentlig og trekke minst tusen ekstra tilskuere til hver hjemmekamp, i tillegg til at han er en profil, og en flott ambassadør.

Forutsatt at han får spille da

Han vil utvilsomt trekke tilskuere. Helt klart en enormt populær lokal profil.

Tror også at hans fysikk, teknikk, taktikk og overblikk er rikelig til å styrke FFK i Eliteserien. Han har spilt på høyere nivå enn dette siden han forlot Norge. 

Spørsmålet er selvsagt skader, det vil det være for enhver spiller i den alder. Men jeg har ikke inntrykk av at den usikkerheten er veldig akutt. Alle er småskadet i blant, en liten strekk mot slutten av denne sesongen skal vi ikke legge for mye i. Men det er vel ikke grunn til å forvente at Tarik har så veldig mange år igjen heller, tross alt. 

Alt i alt tror jeg det er all grunn til å glede seg over det hvis Tarik er frisk på en retur til FFK. Noe langvarig eventyr tror jeg ikke riktig på. En god sesong, kanskje to hvis alt går godt. Men også det vil gjøre en stor forskjell. Viktig for FFK å ha en sterk lokal profil på laget. Ingen annen kan fylle den rollen bedre akkurat nå enn "hele byens Tarik". 

Og skulle han lykkes som man bare kan drømme om rent sportslig, altså bidra til å løfte FFK tilbake til toppen av norsk fotball, så trekker han ikke tusen tilskuere pr kamp. Da fyller han stadion. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 07 des 23, 16:54

Frode Johnsen var 37 da han kom hjem fra Japan, og fortsatte karrieren i Odd. Fikk 5 sesonger, 121 kamper og 40 mål. Ble vel toppscorer i ligaen et år også.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 08 des 23, 13:41

Frode Johnsen ble toppscorer ja. 

Hvis klubben mener Tarik er god nok, så er jeg helt sikker på at han er det. Jeg tror nok ikke Thomassen firer så mye der.

Men tror nok grunnen til at ganske mange er negative er at man ikke har noen som helst snøring på hvilken form han er i og hvor motivert han er.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 des 23, 18:01

Opprinnelig postet av Rey

Men tror nok grunnen til at ganske mange er negative er at man ikke har noen som helst snøring på hvilken form han er i og hvor motivert han er.

Opplever han som dønn seriøs, og tror ikke han ville tatt jobben om han ikke var motivert. 

Formen og nivået vet jeg ikke, bortsett fra at han nok ville forsterket de fleste eliteserielag, og i alle fall oss.

Han er et stort navn i byen, men kanskje for stor for noen i klubben


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 08 des 23, 21:34

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Han er et stort navn i byen, men kanskje for stor for noen i klubben

 

Hva mener du med dette ?

Jeg tror alle vil ha en Tarik i toppslag tilbake i FFK.  Usikkerhetsmomentet er hvor god er han nå ? Men det har nok de som styrer god kontroll på. Tipper at Tarik også takker nei hvis han føler at han ikke kan heve laget. Uansett,en god Tarik tilbake i FFK hadde vært en fantastisk gave til oss supportere.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 10 des 23, 15:34

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Frode Johnsen var 37 da han kom hjem fra Japan, og fortsatte karrieren i Odd. Fikk 5 sesonger, 121 kamper og 40 mål. Ble vel toppscorer i ligaen et år også.

Henrik Larsson hadde vel også to-tre fine sesonger etter at han vendte tilbake til Sverige i 35-årsalderen. Men jeg er nok redd for at dette er to ganske sjeldne unntak. 

Uansett: Hvis Tarik og klubben blir enige om å prøve, skal jeg da sannelig heie på det og håpe det beste.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 13 des 23, 13:42

Det er vanskelig for noen av oss å vite hvilken form og nivå Tarik har om dagen. Det vi vet er at vi har fjernet mange av de mindre spillerne vi hadde i troppen og erstattet de med spillere som har høyde og muskler.

Slik jeg ser det så har ikke nivået til Tarik noe å si. Han passer rett og slett ikke inn i fotballfilosofien til Trenern vår, og da er det totalt unødvendig å hente han tilbake. 

Selv skulle jeg gjerne likt å sett Tarik i FFK trøya igjen, men trur desverre det ikke kommer til å skje på grunn av det jeg nevner over.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 14 des 23, 13:26

Da er Oscar Aga klar for en sesong til på lån fra Rosenborg.

Synes dette er en fornuftig avtale. Vi får teste han ut i Eliteserien og funker han ikke på det nivået så er det RBK som har sitter med utgiftene på han. Funker han har vi allerede avtalt kjøp. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 27 des 23, 22:15

FFK har lagt inn bud på over tre millioner norske kroner for den danske keeperen Jonathan Fischer fra det danske nivå to laget Hobro. Hva tenker folk om det?

Jeg kjenner ikke til spilleren, men synes jo dette virker rart. Vi skal altså bruke flere millioner kroner og en utenlandsplass på en keeper som skal kjempe mot Jensen. Rar prioritering når vi allerede har for mange utenlandske spillere under kontrakt og vi skal hente enda flere. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 27 des 23, 22:47

Jeg er helt enig i at dette er rart og vil si at Jensen har vært god i flere år og hvorfor ikke satse videre på han? Skulle også likt å vite hvor mye penger det er i klubben når man kan prioritere slik


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 28 des 23, 02:00

Er en grunn til at dette bare er rykter. Spennende spiller, men at FFK skal bruke så mye penger på en keeper nekter jeg å tro er riktig.

---------------------------

Tribunekultur


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 29 des 23, 13:11

Vi hadde visstnok et bud på €200,000 + €100,000 inne som er avvist. I august sa Hobro at de forventet minst det dobbelte av det og vi kan rett og slett ikke bruke over 5,000,000 NOK + tillegg på en keeper. Så mye penger har vi ikke

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 des 23, 13:19

Vi burde bruke penger og utenlandskvote på å forsterke laget der det trengs mest og siden vi har en veldig god keeper, må jo dette bli helt feil?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 29 des 23, 15:50

Vi trenger en keeper som kan utfordre Jensen, og vært et sterkere andrevalg enn vi har nå. Men enig i at det virker tullete å bruke mye penger og utenlandskvote på dette.

At Trondsen røyk var synd, men tyder på at man satser høyt.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 03 jan 24, 16:56

Opprinnelig postet av scheien

Det er vanskelig for noen av oss å vite hvilken form og nivå Tarik har om dagen. Det vi vet er at vi har fjernet mange av de mindre spillerne vi hadde i troppen og erstattet de med spillere som har høyde og muskler.

Slik jeg ser det så har ikke nivået til Tarik noe å si. Han passer rett og slett ikke inn i fotballfilosofien til Trenern vår, og da er det totalt unødvendig å hente han tilbake. 

Ser hva du sier, men kjøper ikke helt argumentet. Hvis Tarik selv er klar og i form, så kan han bidra med så my hurtighet, teknikk, overblikk og erfaring at han helt klart kan styrke laget. Tarik er vel ikke høyere enn han var sist han spilte for FFK, men han er helt klart sterkere, ikke lenger en spiller motstanderne bare kan skubbe til side. Dessuten er Tarik veldig fleksibel, han kan spille på nærmest enhver posisjon fra midbanen og fremover. Så jeg deler ikke oppfatningen at han ikke kan brukes i dagens FFK. Det tror jeg faktisk godt han kan. 

Men det gjenstår å se hva det blir til.  

 

Hva gjelder keeper diskusjonen er jeg enig i de kommentarer som har kommet. Men er det noen som kan forklare nærmere hvilke svakheter Jensen har som gjør at man overhodet vurderer å bruke milioner på et alternativ? Jeg har fortstått at Jensen i blant har gjort en og annen tabbe, men er det noe bestemt her, et mønster i tabbene som gjør ham upålitelig? Mitt inntrykk er at han har vært både stabil og god i lang tid, så jeg forstår ikke helt hvor problemet ligger. 

 

Ellers har jeg et spørsmål mer, til forumet og de som kjenner spillertroppens nyere historie bedre enn meg: Hvor mange spillere i dagens FFK ligger an til å ta en Czwartek? Altså følge med FFK fra 2.divisjon og opp til Eliteserien? 

Så vidt jeg husker var det bare Pål Andre C som gjorde det i 2002-2004, men hvor mange (og hvem) gjør det samme nå? 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 jan 24, 21:59
Endret: 03 jan 24, 22:03
Endret av: Tøfflus

Det er jo en del spilllere som har vært i klubben siden 2020 eller lenger, så noen blir det jo. Jenssen, med mindre han av en eller annen grunn erstattes av en annen keeper, er den første å nevne. Mads Nielsen, selvsagt - og også Aukland og Molde. Og Kjelsrud. Dette bare på direkten.

Men det var da vitterlig flere som var med fra 2. divisjon til eliteserien. Markus Ringberg, for eksempel. Han gikk jo ikke til Hamkam før sommeren 2005. Og Stian Johnsen da.

Der Czwartek skiller seg fra de andre er at han var i FFK i flere sesonger i 2. divisjon, før Eggen, og var med på hele den første perioden i Tippeligaen fra 2004 til 2009. Han gikk altså fra en "etablert" 2. divisjonsspiller til en etablert tippeligaspiller.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 jan 24, 15:35
Endret: 08 jan 24, 15:45
Endret av: kanogvetalt

C 6 mill for en keeper, riktignok ref den høyst usikre kilden F-B, men allikevel? 

Er ikke det en merkelig prioritering? 

Morro for Hobro, men det bryr jeg meg egentlig mindre om kjenner jeg.

Takk for innsatsen til Håvard Jensen. Så ikke helt når han spilte seg ut, men skal like å se at vi kjøper en keeper til den prisen uten at han skal spille hver kamp.

Tydelig at det ikke er penger det står på.

 

Fikk vel ikke mye for Williams fra Kongsvinger heller. Trist at han blir borte for oss, men ikke overasket.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 08 jan 24, 16:35

Opprinnelig postet av kanogvetalt

C 6 mill for en keeper, riktignok ref den høyst usikre kilden F-B, men allikevel? 

Er ikke det en merkelig prioritering? 

Ja, bare et par nye midtstoppere nå, så begynner det å se bra ut!

Neida. Joda. Jeg vet godt at Mikkjal og Heier har ca en million ganger bedre greie på fotball enn det jeg har. Dessuten hadde de omtrent full klaff med spillerlogistikken i fjor (ref. opprykk!). Men jeg skjønner altså ikke dette, hvis det stemmer. Forhåpentligvis vil kommende sesong gi en forklaring.

For den eneste "gode" forklaringen jeg kan komme på i øyeblikket, er at de betrakter denne mannen som et så stort talent at de regner med å tjene penger på ham.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 08 jan 24, 16:47
Endret: 08 jan 24, 16:49
Endret av: Rey

Seks millioner for en keeper høres ut som rare prioriteringer for meg. Når det i tillegg bare er snakk om, etter ryktene, to års kontrakt noe som er akkurat det samme som han har i Danmark høres det helt villt ut. Han er garantert hentet for videresalg og da må vi kvitte oss med han ganske så kjapt for å få igjen penger for han.

At Williams forsvinner er trist, men helt riktig. Skulle vi få noe som helst igjen for han måtte han gå nå. Han hadde ingen framtid hos oss.

Så blir det bare mer og mer klart at Tarik ikke virker motivert nok til å spille for oss denne sesongen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 jan 24, 17:13

Vi må ha ekstremt mye penger for å kunne prioritere på denne måten. Jeg må også si jeg stiller meg helt uforstående til å degradrere Jensen som har vært god for oss i mange år og som i tillegg er lokal. Å blåse så mye på en ung spiller og kun ha en 2-årskontrakt får meg til å se på klalenderen om det er 1. april allerede. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 08 jan 24, 18:13

Nå ser det heldigvis ut som det blir fireårskontrakt og da stiller jo ting seg litt anderledes. Men mye penger uansett

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 jan 24, 21:50

Selvfølgelig skal vi satse på å holde plassen, men mest sannsynlig gjør vi det ikke. Da kan han bli en dyr mann, og han skal ha levert bra det første året for å kunne selges med gevinst.

Hvis vi bruker 6 mill på en keeper, hva skal vi da bruke på angrepsspillere, som normalt sett er dyrere. Og hvor kommer pengene fra?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 jan 24, 22:20

Opprinnelig postet av Anders Strand

Jeg vet godt at Mikkjal og Heier har ca en million ganger bedre greie på fotball enn det jeg har. 

Ja meg også. Så jeg kommenterer også dette med en viss ydmykhet. Jeg synes vel å kunne se det fornuftige i å ha to keepere i stallen som er gode nok for eliteserien. Det er alltid en risiko for skader, sykdom, karantener osv. 

Det er kanskje heller ikke helt feil å ha en keeper til i stallen som kan gi Jensen reell konkurranse. 

Men jeg håper at i den store kompetanse dagens sportslige ledelse i FFK utvilsomt har, at det også finnes en viss forståelse for betydningen av å ha lokale profiler på laget. Det betyr mye for lokalbefokningens følelse av å identifisere seg med laget, lyst til å komme på stadion, og entusiasme når vi er der. Jeg forstår at de tkan være vanskelig å legge vekt på sånne hensyn når man er under press for å oppnå resultater. Men publikums fremmøte, samt følelsen av at FFK er byens lag (og ikke bare et lag bestående av fremmedarbeidere som tilfeldigvis holder til i Fredrikstad for tiden) utgjør mye av fundamentet for klubbens økonomi. Så det er viktig, også på den måten. Jensen er en av få lokale spillere på dagens FFK. Jeg håper noe av tanken med denne investering er at konkurranse vil gjøre ham bedre. 

 

Hva gjelder Tarik, er det nettopp det at han er en sterk lokal profil som gjør ham verdifull for FFK nå, selvsagt kombinert med den erfaring han har med seg hjem etter mange år i utlandet. Det er intet langsiktig i Tariks fremtid som spiller, men bare en enkelt sesong i FFK trøya kunne gjort en stor forskjell. 

Det ser ut til at FFK synes det er fornuftig å bruke 6 mill på å hente en talentfull (men uferdig) dansk keeper. Jeg skal ikke kritisere det, men jeg tror det vill gitt minst like stor mening å tilby Tarik en sign on fee på et par mill, for en kontrakt på ett år. Hvis Tarik selger ca tusen ekstra billetter til hver hjemmekamp (som andre har gjettet på her inne), betyr det en ekstrainntekt på omkring 5 mill på et år. Man kan godt redusere dette anslaget en hel del og forsatt se at den attraksjon Tarik vil være, kaster inntekter av seg - og derfor forsvarer en investering, selv om det ikke er fremtidig salg inne i bildet. (Det kan også tenkes at enkelte sponsorer vil mene at en sterk lokal profil gjør FFK enda mer attraktiv). 

Ut over det, tenker jeg at det kunne ha en betydning for Tariks fremtidige verdi for klubben, altså etter at karrieren endelig er over, hvis dagens unge talenter får en mulighet til å selv se hva Tarik kan på en fotballbane. De spillere som i dag er14-15 år gamle var knapt nok født sist Tarik spilte for FFK. Hvis Tarik skulle gå inn i rolle hvor han trener/utvikler/inspirerer dagens unge FFK'ere, så vil det bety noe at de selv har hatt mulighet til å se ham spille. Det vil gjøre ham mer levende i rollen som forbilde, og ikke bare være en historisk skikkelse fra en svunnen tid. Når jeg selv husker Tarik i dag, er det ikke for hans 60 landskamper eller flotte karriere i utlandet. Jeg husker ham fordi jeg har hatt gleden av å se hans prestasjoner på banen for FFK. Det er det som setter et varig innttrykk. Bare en enkelt sesong kan bety mye for Tariks fremtidige status som klubblegende og inspirasjonsskilde for en ny genersjon unge spillere. Jeg synes å se konuturene av en vinn-vinn situasjon i det, både for klubben og for Tarik selv. Men det er klart, hvis jeg er den eneste som ser dette, så tar jeg sansynligvis feil.  


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 jan 24, 10:49

Jeg husker hvordan han snakket opp klubben og var kaptein, men husker best når han forlot klubben til fordel for Rosenborg midt i sesongen og vi rykket ned. Det var mange flere enn meg som var rasende på dette forum når det skjedde men det har blitt mange år siden. Jeg har selv flyttet fra Fredrikstad og det er skjeldent jeg er på kamp, men for å si det svært forsiktig kommer jeg ikke til å bli mer fristet til å ta turen hvis Tarik spiller. Hvor mange som mener det samme som meg vet jeg ikke, men jeg tviler på at jeg er alene om disse synspunktene. Når det gjelder ny keeper tviler jeg sterkt på at de betaler 6 mill for å gi Håvar reell konkuranse, dette er keeperen de satser på. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 jan 24, 22:13

Jeg tror ikke at altfor mange vil felle en hard dom over noen som valgte å forlate FFK i 2012, når vi i etterpåklokskapens skarpe lys ser hvor skakkjørt klubben egentlig var på den tiden. Om vi hadde berget plassen i 2012 hadde vi mest sannsynlig gått ned året etter - eller gått konk, eller hanglet videre litt til. FFK var uansett ikke et blivende sted for en spiller med internasjonale ambisjoner på det tidspunktet. Det er grenser for hvor stor klubblojalitet vi supportere kan kreve av spillerne.

Hadde han gått til en direkte konkurrent om overlevelse i tippeligaen hadde det selvsagt vært noe annet. Jeg bærer ikke noe nag og om han faktisk ender opp med å spille for oss i 2024 så skal han få minst like høylytt bifall fra meg som alle andre på laget.

Noe annet er selvsagt hva han har å bidra med i Eliteserien per nå. Den siste sesongen i Japan spilte han ikke fast, scoret kun ett mål, så han er jo ikke i nærheten av nivået fra sine beste år. Men erfaring fra høyt nivå kan selvsagt være verdifullt dersom han fortsatt har tempoet i kroppen og fysikk til å tåle belastningen av kamp og trening.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 jan 24, 08:50
Endret: 10 jan 24, 08:51
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg tror ikke at altfor mange vil felle en hard dom over noen som valgte å forlate FFK i 2012, når vi i etterpåklokskapens skarpe lys ser hvor skakkjørt klubben egentlig var på den tiden. Om vi hadde berget plassen i 2012 hadde vi mest sannsynlig gått ned året etter - eller gått konk, eller hanglet videre litt til. FFK var uansett ikke et blivende sted for en spiller med internasjonale ambisjoner på det tidspunktet. Det er grenser for hvor stor klubblojalitet vi supportere kan kreve av spillerne.

Hadde han gått til en direkte konkurrent om overlevelse i tippeligaen hadde det selvsagt vært noe annet. Jeg bærer ikke noe nag og om han faktisk ender opp med å spille for oss i 2024 så skal han få minst like høylytt bifall fra meg som alle andre på laget.

 

Enig, og jeg tror han har mye å bidra med-

Spørsmålet er om dagens sportslige ledelse vil han han, nok. Om ikke kan han faktisk ende i en annen TL klubb.

Ny danske på vei, på lån. Offensiv midtbane. Ser ut som en spennende spiller, men kanskje ikke et soleklart førstevalg i TL? Hvor stor er denne utlendingskvoten igjen?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 jan 24, 09:00
Endret: 10 jan 24, 09:07
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Enig, og jeg tror han har mye å bidra med-

Spørsmålet er om dagens sportslige ledelse vil han han, nok. Om ikke kan han faktisk ende i en annen TL klubb.

Jeg synes egentlig spørsmålet virker å være om HAN vil nok. Det virker ikke slik på intervjuene han har gitt tidligere og det er enda mer som tyder på at han ikke er det etter det siste intervjuet han ga.

 

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ny danske på vei, på lån. Offensiv midtbane. Ser ut som en spennende spiller, men kanskje ikke et soleklart førstevalg i TL? Hvor stor er denne utlendingskvoten igjen?

Synes igjen dette er en rar signering. Han er i utgangspunktet kantspiller, noe vi ikke spiller med. Han er bare nitten år og kommer på lån og er utlending. Synes det er en merkelig prioritering å bruken en utenlandsplass på en nitten år gammel lånespiller for å utvikle han for Glimt. Det kan selvfølgelig være med opsjon på kjøp slik det var med Kvile, men rart likevel.

Vi har, hvis vi tar med Fischer, 10 utenlandske spillere i troppen. Grensen er ni. Da må vi ha ut to stk.De som jeg ser er mest nærliggende å kvitte seg med er Konte, Lima og Björkström. Men vi sitter ikke akkurat med gode kort på hånden når det gjelder å forhandle med andre klubber om overgangssummer. Som med Lima, så vet de at vi ikke bruker han og at vi må kvitte oss med utlendinger. Lukter billigsalg, som med Williams (Selv om kontrakten hans var kortere)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 jan 24, 09:27

Utenlandskvoten er et tema og å låne en unggutt fra et bedre lag for å utvikle han for det laget høres ikke ut som hvor vi bør være, eller bruke utenlandskvote på. Kanskje vi har en kjøpsopsjon? Det sto det ikke noe om i avisa som jeg kunne se. Hvor godt han passer inn i systemet skal jeg ikke si noe annet enn at han BØR passe veldig godt inn i vårt system for at dette skal kunne gi noen form for mening.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 jan 24, 09:35

Opprinnelig postet av Rey

 

Jeg synes egentlig spørsmålet virker å være om HAN vil nok. Det virker ikke slik på intervjuene han har gitt tidligere og det er enda mer som tyder på at han ikke er det etter det siste intervjuet han ga.

 

Det handler vel også om hva som blir vektlagt, ikke minst i overskrifter, fra avisen. Det er jo det vi leser, og jeg har ikke snakket med Tarik selv, og dermed så tenker jeg at jeg ikke aner noe om hans motivasjon.

Sportsjournalistene i lokalavisen fremstår som mikrofonstativer for Ingebrigtsen og treneren, først og fremst. Ikke mye egne meninger eller kritisk tenking der i gården.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 jan 24, 09:46

Jeg går jo ut i fra at sitatene i artiklene blir gjengitt korrekt. Jeg har heller ikke snakket direkte med Tarik, men det er ingenting av det han er sitert på som tyder på sterk motivasjon. Det virker heller som det er snakk om å legge skoene på hyllen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 jan 24, 09:48

Opprinnelig postet av Erikk

Utenlandskvoten er et tema og å låne en unggutt fra et bedre lag for å utvikle han for det laget høres ikke ut som hvor vi bør være, eller bruke utenlandskvote på. Kanskje vi har en kjøpsopsjon? Det sto det ikke noe om i avisa som jeg kunne se. Hvor godt han passer inn i systemet skal jeg ikke si noe annet enn at han BØR passe veldig godt inn i vårt system for at dette skal kunne gi noen form for mening.

Jeg kjenner ikke spilleren godt nok jeg heller, så mine betraktninger gjelder egentlig mer generelt enn denne spilleren spesifikt. Så vet vi jo heller ikke så veldig mye om avtalen enda. Leste noen Glimtsupportere som synes det var litt rart å la han gå, og det er jo positivt for vår del

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 jan 24, 11:18

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Erikk

Utenlandskvoten er et tema og å låne en unggutt fra et bedre lag for å utvikle han for det laget høres ikke ut som hvor vi bør være, eller bruke utenlandskvote på. Kanskje vi har en kjøpsopsjon? Det sto det ikke noe om i avisa som jeg kunne se. Hvor godt han passer inn i systemet skal jeg ikke si noe annet enn at han BØR passe veldig godt inn i vårt system for at dette skal kunne gi noen form for mening.

Jeg kjenner ikke spilleren godt nok jeg heller, så mine betraktninger gjelder egentlig mer generelt enn denne spilleren spesifikt. Så vet vi jo heller ikke så veldig mye om avtalen enda. Leste noen Glimtsupportere som synes det var litt rart å la han gå, og det er jo positivt for vår del

Traore derimot høres ut som en fornuftig signering, selv om utenlandskvoten strekkes ytterligere. Kvitte oss med en fra Færøyene kanskje?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 jan 24, 11:26

Traore høres mer spennende ut men ikke flere lån håper jeg.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 10 jan 24, 11:42

Ja ikke sant. Du synes Lima og konté har prestert bedre enn Bjartalid og Brandur? 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 10 jan 24, 11:43

Opprinnelig postet av Sandaker

Ja ikke sant. Du synes Lima og konté har prestert bedre enn Bjartalid og Brandur? 

Den var til Einstein.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 jan 24, 11:48
Endret: 10 jan 24, 12:08
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Sandaker

Ja ikke sant. Du synes Lima og konté har prestert bedre enn Bjartalid og Brandur? 

Brandur har jeg troen på. Han har nok også et større potensil enn det vi har sett, utfra hva han har prestert tidligere. Slår også gode dødballer, men får sjelden sjansen til det hos oss. Jeg hadde mye heller beholdt Williams enn Bjartalid.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 11 jan 24, 09:54

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Sandaker

Ja ikke sant. Du synes Lima og konté har prestert bedre enn Bjartalid og Brandur? 

Brandur har jeg troen på. Han har nok også et større potensil enn det vi har sett, utfra hva han har prestert tidligere. Slår også gode dødballer, men får sjelden sjansen til det hos oss. Jeg hadde mye heller beholdt Williams enn Bjartalid.

Det skal kanogvetalt ha: Han lar ikke små tilfeldigheter (sånt som at Jóannes ble kåret til årets spiller i OBOS) påvirke sin faste overbevisning.

Når det er slått fast, så er det langt fra noen selvfølge at en framstående OBOS-spiller slår til på nivået over (i farten tenker jeg på Robert Stene og Mads Hansen). Og de fleste av oss er vel enige i at Noa har et stort potensiale - håper bare at han får vist det fram der oppe i skauen.

Ellers skjer det jo spennende ting, heldigvis. Men hva med utenlandskvoten? (Løsningsforslag: Mads Nielsen har vel bodd her lenge nok til å få norsk pass ...)

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 11 jan 24, 15:00
Endret: 11 jan 24, 15:01
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Anders Strand

(Løsningsforslag: Mads Nielsen har vel bodd her lenge nok til å få norsk pass ...)

Pass er dessverre ikke relevant. Det er hvilket land han er utviklet i som teller. Tre år i Norge fram til de er 21 så går de som norske. Hadde vi hentet Noa et halvt år tidligere, så hadde han gått som norsk nå.

 Ref: https://www.fotball.no/globalassets/regler-og-retningslinjer/ligaverktoykasse/lus-bestemmelser.pdf

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 jan 24, 16:57

Betyr dette at Jeppe Kjær er en del av utenalngskvoten i dag men vil være norsk om en stund fordi han da vil ha vært tre år i Norge før han ble 21 år?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 11 jan 24, 17:27

Det betyr det. Mens Thomas Holm som spilte hos oss i 2012 gikk på utlendingskvoten ettersom han i de gjeldende årene var i Nederland. (På det tidspunktet var det fra de var 15 - 21. Nå er det fra 12 - 21.

EU er ikke så glad i at man gir forskjellige muligheter til arbeid basert på nasjonalitet. Fri flyt av arbeidskraft og det greine der. For å unngå de reglene så har man i UEFA valgt å se på hvilket forbund en spiller er utviklet under.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 11 jan 24, 20:22

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Anders Strand

(Løsningsforslag: Mads Nielsen har vel bodd her lenge nok til å få norsk pass ...)

Pass er dessverre ikke relevant. Det er hvilket land han er utviklet i som teller. Tre år i Norge fram til de er 21 så går de som norske. Hadde vi hentet Noa et halvt år tidligere, så hadde han gått som norsk nå.

 Ref: https://www.fotball.no/globalassets/regler-og-retningslinjer/ligaverktoykasse/lus-bestemmelser.pdf

 

Og jeg som trodde jeg var lur ... Takk for realitetsorientering!

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 jan 24, 14:46

Opprinnelig postet av Anders Strand

Det skal kanogvetalt ha: Han lar ikke små tilfeldigheter (sånt som at Jóannes ble kåret til årets spiller i OBOS) påvirke sin faste overbevisning.

Kynismen rår. Jensen var årets keeper, men allikevel ut i kulden etter en uke av 2024. Han er ikke på utenlandskvoten, så han får nok bli, hvis han vil.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 22 jan 24, 16:20

Jeg tror at de aller fleste syns at å gjøre comeback i tippeligaen med kun Jensen og Langbråten som keepere blir for risikabelt.  Så når man da skal hente en keeper till så kan man liksågodt hente en man har skikkelig tro på. Så får jo treningene vise hvem som står hvilke kamper.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 22 jan 24, 16:29

Så er jo også "kynismen rår " en veldig merkelig ting å si om en proff idrettsklubb. Er det noen klubber i det hele tatt som ikke forsterker når det er mulighet ? Tillogmed koffa som har blitt hele norges kjeledegger forsterker jo laget med bedre spillere. Kynisk ?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 jan 24, 17:24

Tja eller snu det til å stille spørsmålstegn ved om det er fornuftig å bruke så mye ressurser pluss utenlandskvote på en ny keeper når vi fra før har en så god keeper som vi har. Ny annenkeeper hadde ikke behøvd å bli så ressurskrevende.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 22 jan 24, 19:52

Så spørs det også hvor lett og billig det er å finne en norsk keeper med tippeliga nivået inne. Jeg syns ikke at FFK skal gamble med keeperplassen så to bra keepere er et must for oss.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 jan 24, 13:28
Endret: 23 jan 24, 15:06
Endret av: kanogvetalt

Jeg tipper Jensen trodde han skulle satses på videre. Skal like å se at man henter en så dyr keeper som dansken, for så å velge Jensen. Hvis han blir så er det nok for å oppleve "året i eliteserien". 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 05 feb 24, 11:06

https://sportsbibelen.no/er-enige-om-overgang-for-rosenborg-spiller/

Morten Bjørlo er visst så og si klar for FFK.  Jeg syns det virker som en solid norsk tippeliga spiller som vil gi oss bedre bredde i stallen. Styrker og svakheter har jeg ikke oversikt over men det er det sikkert andre som kan si noe om.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 feb 24, 11:12

Vi har jo fra før mange jevne spillere og jeg vet ikke om han er bedre enn de vi har. I media har det stått at han ble lånt bort fra Rosenborg til Ham Kam forrige sesong og det er rart han ikke fikk være med videre der. Når han kom tilbake til Rosenborg var han sur fordi han ikke fikk være med på treningsleier. Forklaringen var at han var en overflødig spiller som de ønsket å kvitte seg med. 


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 06 feb 24, 09:14

Opprinnelig postet av Erikk

Vi har jo fra før mange jevne spillere og jeg vet ikke om han er bedre enn de vi har. I media har det stått at han ble lånt bort fra Rosenborg til Ham Kam forrige sesong og det er rart han ikke fikk være med videre der. Når han kom tilbake til Rosenborg var han sur fordi han ikke fikk være med på treningsleier. Forklaringen var at han var en overflødig spiller som de ønsket å kvitte seg med. 

Nei, Bjørlo virker jo ikke akkurat som noe kupp. Utviklingspotensialet hos en 28-åring er vel også relativt begrenset. (Da er det mer spennende med Pawel, skjønt vi kommer vel neppe til å signere ham.) - Men det viser nok akkurat hvor vi står for øyeblikket. Skal vi ha norske spillere (og det må vi jo), blir det folk som de beste eliteserieklubbene vil/kan kvitte seg med. Så må Mikkjal & co. gjøre det beste ut av det råmaterialet de får.

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 feb 24, 12:30

Bjørlo er ikke noe kjempenavn nei, men vi trenger noen helt greie spillere som backup også. Antar han er bedre enn Åsheim f.eks. En rutinert spiller med ok Eliteserieerfaring fra tidligere. Helt ok

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 06 feb 24, 17:26
Endret: 06 feb 24, 18:05
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

Bjørlo er ikke noe kjempenavn nei, men vi trenger noen helt greie spillere som backup også. Antar han er bedre enn Åsheim f.eks. En rutinert spiller med ok Eliteserieerfaring fra tidligere. Helt ok

Hvis han ikke er betydelig bedre enn Åsheim, så vil jo dette være veldig rart.Tviler på at Åsheim vill vært mye dyrere enn Bjørlo. Transfermarket vurderer Bjørlo til å være verdt ca 3 ganger så mye.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 11 feb 24, 20:12

S08 henter Stefan Johansen, etter at Jo Inge Berget kom i sommer. To tidligere storspillere, som sikkert kan bidra flere år i eliteserien.

Fatter fortsatt ikke at vi ikke kan bli enige med Tarik.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 feb 24, 12:14
Endret: 12 feb 24, 12:15
Endret av: Rey

De nevnte spillerne er helt andre spillertyper samt tre år yngre enn Tarik. Ikke sammenlignbart. Når kontraktene dems går ut er de fortsatt yngre enn det Tarik er i dag. Hadde Tarik kommet for tre år siden, eller i fjor for den saks skyld så hadde det vært noe helt annet

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 feb 24, 13:04
Endret: 12 feb 24, 13:22
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

De nevnte spillerne er helt andre spillertyper samt tre år yngre enn Tarik. Ikke sammenlignbart. Når kontraktene dems går ut er de fortsatt yngre enn det Tarik er i dag. Hadde Tarik kommet for tre år siden, eller i fjor for den saks skyld så hadde det vært noe helt annet

Minner igjen om hvor gammel Frode Johnen var, da han kom tilbake til Odd, fra nettopp Japan.

Johansen og Berget er begge 33, og Tarik 35.

Berget er vel ikke så annerledes spillertype?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 13 feb 24, 00:33

Er du så veldig sikker på at Tarik vil spille da ? Hadde vært morro hvis han ville men i de intervjuene jeg har lest ,har han ikke en eneste gang sagt at han har lyst. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 feb 24, 10:42

Tarik blir 36 om ca en uke. Derfor jeg skrev det i stedet for 35. 

Jo Inge Berget er vel ikke den lille raske driblefanten som Tarik er/var

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 mar 24, 10:39

I et intervju i Dagbladet sier Tarik at han hadde et ønske om å avslutte karrieren i FFK, nå når han kom hjem, men at det ikke ble slik.

Når jeg så kampen i går, så er det ikke tvil om at vi trenger å forsterke offensivt. Og han hadde uansett boostet sesongkortsalget.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 04 mar 24, 18:01

Klipp og lim fra dagbladet :

Jeg har vært i møte med Fredrikstad, men det ble ikke noe der. Jeg har akkurat blitt 36, har spilt i mange år, og Fredrikstads ambisjoner er litt annerledes enn mine. I tillegg spiller de på kunstgress. Det var den type faktorer som gjorde at det ikke ble noe, forteller Elyounoussi til Dagbladet.

Så hvis han tenkte å trappe ned i FFK så er det nok greit at det ikke ble noe av. Men det er forhåpentligvis andre jobber han kan gjøre i FFK.

Kampen i går var ikke noe bra i det hele tatt,og et steg tilbake i forhold til tidligere kamper. Men nå var jo også både Kjell og Bjartalid skadet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 mar 24, 11:04

Opprinnelig postet av tynter

Klipp og lim fra dagbladet :

Jeg har vært i møte med Fredrikstad, men det ble ikke noe der. Jeg har akkurat blitt 36, har spilt i mange år, og Fredrikstads ambisjoner er litt annerledes enn mine. I tillegg spiller de på kunstgress. Det var den type faktorer som gjorde at det ikke ble noe, forteller Elyounoussi til Dagbladet.

Så hvis han tenkte å trappe ned i FFK så er det nok greit at det ikke ble noe av. Men det er forhåpentligvis andre jobber han kan gjøre i FFK.

Kampen i går var ikke noe bra i det hele tatt,og et steg tilbake i forhold til tidligere kamper. Men nå var jo også både Kjell og Bjartalid skadet.

 

Du tok ikke med den delen der han sier han kunne tenke seg å avslutte her?


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 12 mar 24, 13:02

Ny midtbanespiller: Erlend Segberg, kommer fra AAFK.

Har aldri hørt om kællen, uten at det sier så mye. Men det er vel sånne spillere vi kan få tak på: Norske, jevnt gode arbeidshester med (i dette tilfelle) en god del eliteserieerfaring.

Dessverre har han jo da også erfaring med nedrykk.

Nå blir det spennende å se hvem som skal ut. For vi kan da ikke ha en tropp på denne størrelsen?

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 mar 24, 13:15

Stemer det at han kun har fått en ettårskontrakt?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 mar 24, 13:35
Endret: 12 mar 24, 13:39
Endret av: kanogvetalt

Han hadde vel flere sesonger i Start, før Aafk. Var god i Obos, men slo aldri igjennom i eliteserien. En ok signering dette, men fyller ikke stadion.

Ifølge lokalavisen har vi lagt inn bud, dvs betaler overgangssum? Kan det være nødvendig da?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 mar 24, 14:09

Når det står i artikkelen at "Han ble enig med klubben om å gå hver til sitt etter fjorårets nedtur i Eliteserien." så kan jeg ikke skjønne at Aafk skal ha en overgangssum. I hvert fall ikke for en spiller med bare ett-års kontrakt som sikkert er hentet som backup

Jeg kjenner ikke noe til spilleren, men regner med at Rafn har gitt han gode referanser fra hans tid i Aafk.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 16 mar 24, 18:09

Grei kamp selv om det blir uavgjort. Dette er en kamp vi burde vunnet. Vi sliter med uttellingen på sjansene. Det er utrolig at vi ikke klarer å score på slutten når KFUM redder på strek to ganger. Godt innhopp av Rafn igjen. Satser på at han er på plass fra start når sesongen starter. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 22 mar 24, 08:48

Noen som har kontroll på når vinduet stenger? Klubben har vel uttalt at de skal hente 2 til, og det begynner vel å haste litt?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 22 mar 24, 10:26

Tror det er 1.april det stenger. Så det,og seriestarten nærmer seg med stormskritt Laughing


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 apr 24, 10:50

Deadline day i dag. Det ble sagt før påske at vi skulle hente 3 til. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 03 apr 24, 17:13

Imre Hermansen til Bryne må sies å være en fin overgang. Greit nivå å utvikle seg på. Positivt. 

Regner ikke med at vi får noen spillere inn i dag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 apr 24, 21:48

Ingen inn nei.

Og Bjørkstrøm på tribunen fram til sommeren. Det er vel ikke spillerlogistikk i verdensklasse?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 04 apr 24, 22:06

Forklar ?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 04 apr 24, 22:09
Endret: 04 apr 24, 22:17
Endret av: Rey

Troppen er ikke så ille egentlig, men hadde håpet på en spiss inn. Jeg synes vi er tynnest der. 

Så er det fint at man ikke er så desperate at man går for tredje og fjerdevalget når førstevalget ryker, Vanskelig å gardere seg mot en situasjon som den med Karlsbakk også.

Overgangsvinduet kunne vært bedre. Føler det er helt greit. Bjørlo Fischer og Traore blir bra. Kjær skjønner jeg ikke. Segberg aner jeg ikke.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 apr 24, 12:20

Opprinnelig postet av tynter

Forklar ?

Å hente en høyt lønnet spiller, som ikke skal spille, er kanskje ikke den beste anvendelsen av penger. Ref utsagn fra klubben, er det overganger som har strandet på økonomi, som kunne gjort at stallen så bedre ut. 6 mill for en keeper ser heller ikke ut som et sjakktrekk, i denne sammenheng.

Foreløpig ser vel heller ikke "Åsheim ut/Bjørlo inn" løsningen, genial ut den heller.

Slik jeg ser det.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 apr 24, 12:22

Opprinnelig postet av Rey

Segberg aner jeg ikke.

Segberg er nok den som er best egnet til å fylle rollen til Magnusson, ved skade og/eller karantene.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 apr 24, 16:22

Å hente en høyt lønnet spiller, som ikke skal spille, er kanskje ikke den beste anvendelsen av penger. Ref utsagn fra klubben, er det overganger som har strandet på økonomi, som kunne gjort at stallen så bedre ut. 6 mill for en keeper ser heller ikke ut som et sjakktrekk, i denne sammenheng.

Foreløpig ser vel heller ikke "Åsheim ut/Bjørlo inn" løsningen, genial ut den heller.

Dette er jeg enig i. Jeg vil også legge til at det var rart vi ønsket å ha med Aga videre da han langt fra scorte så mye forrige sesong i Obos som mange trodde og fordi han tidligere har  vist både i Sverige og Norge at han ikke hører hjemme på dette nivået.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 05 apr 24, 19:59

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Å hente en høyt lønnet spiller, som ikke skal spille, er kanskje ikke den beste anvendelsen av penger. 

Hvilken spiller tenker du på da?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 apr 24, 22:58

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Å hente en høyt lønnet spiller, som ikke skal spille, er kanskje ikke den beste anvendelsen av penger. 

Hvilken spiller tenker du på da?

Bjørkstrøm


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 06 apr 24, 14:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Å hente en høyt lønnet spiller, som ikke skal spille, er kanskje ikke den beste anvendelsen av penger. 

Hvilken spiller tenker du på da?

Bjørkstrøm

 

Nei, dette er jo en kjedelig sak, både for Tim og klubben. Nå blir han muligens norgeshistoriens best betalte 3. div-spiller.

Når det er sagt, så må han vel ha fått tilbud om å terminere kontrakten, men heller valgt å bli?

Bomkjøp vil selvsagt alltid forekomme. Men det kan kanskje sies at FFK har hatt godt og vel sin andel.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 apr 24, 05:58

Å bruke Bjørkstrøm til å rakke ned på dette overgangsvinduet blir totalt feil. Han har en kontrakt som FFK må forholde seg til. Vil han ikke finne seg en ny klubb så er han i sin fulle rett til å bli og kjempe seg inn i troppen i neste overgangsvindu. Ang Åsheim/ Bjørlo så er jeg ikke i tvil om hvem av de jeg helst vil ha selv om Åsheim har gjort mye bra i FFK drakta,men noe tippeligaspiller er han ikke. Hvor er han nå forresten ?



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f