Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Moss FK - FFK (søndag 05. November kl. 15)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 04 okt 23, 22:07

Lokaloppgjør i byen de fleste fra fredrikstad enten ikke bryr seg om eller misliker slik jeg har forstått det. Jada. dette er ikke NESTE kamp i rekken, men det er en av kampene som allerede skaper overskrifter.

 

Må innrømme at jeg har kjøpt 4 billetter på Felt G da det var eneste som var ledig og logisk ved siden av hva som tilsynelatende så ut til å være bortesupporter-feltet (H). Dette blir gøy og ikke minst kaos tenker jeg! Sealed

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 05 okt 23, 18:06

I utgangspunktet hadde jeg planer om å dra, men hvis alternativet er å stå i svingen på Melløs og betale full pris der, så er ikke det aktuelt. Ja, det er lokaloppgjør, men opprykket er forhåpentlig allerede sikret for lenge siden, så sånn sett går jeg ikke glipp av noen stor fest eller euforisk glede.

Men vurderer hovedtribunen. Har ikke vært noe problem å være rødkledd der tidligere.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 05 okt 23, 19:36

Har selv gode minner fra hovedtribunen på Melløs - da FFK smadret kråkene 3-0 i 2019 var vi et lite utdrikninslag på kamp, hvor den vordende brudgom - FFK-patriot, sesongkortholder på n'te året - var kledd i full Mossemundur inkludert gule strømper, mens vi andre selvsagt gikk i rødt og hvitt Laughing

Har selvsagt også noen sure minner fra den banen, som tapet på straffer i cupen litt lenger tilbake i tid.

Må si jeg ikke helt skjønner logikken bak at bortefeltet er plassert så nærme kråkevingen, men de har kanskje ikke så mange steder å velge i.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 06 okt 23, 14:04

Har vært der en gang, for 20 år siden. Stod i svingen og så ikke all verden, men nok til å se at vi var sjanseløse til tross for at vi bare røyk 1-0.

Mener vi kunne sikret opprykk om vi vant kampen, men gjorde altså ikke det.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 okt 23, 14:26

Stemmer det, vi måtte dermed vinne siste kamp (mot Oslo Øst). Sikkert en stor dag for mossingene, da de utsatte opprykksfesten vår en hel uke Tongue out

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 16 okt 23, 05:58
Endret: 16 okt 23, 05:58
Endret av: Sørsia

Hadde billetangst allerede i august til denne kampen, så vi var flere fra Sørsia som bestilte billetter etter Bryne-kampen hjemme. Resulterte i at Moss tok ned salget dagen etter. Så salget har vært nede to ganger på grunn av interessen fra Fredrikstad. Det synes jeg er ganske moro!

---------------------------

Tribunekultur


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 18 okt 23, 17:01
Endret: 18 okt 23, 17:08
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Rey

I utgangspunktet hadde jeg planer om å dra, men hvis alternativet er å stå i svingen på Melløs og betale full pris der, så er ikke det aktuelt.

Da har Moss åpnet for salg i Klokkesvingen. 200 kroner skal de ha for den utsikten, samme som de skal ha på hovedtribunen. Det er helt uaktuelt å betale 200 kroner der. Jeg får litt Lyn2 - FFK i 2002 vibber av dette, Lyn2 hadde hatt gratis inngang på alle kampene sine så langt i sesongen, men da FFK kom på besøk satt de prisen skyhøyt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 19 okt 23, 22:56

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Rey

I utgangspunktet hadde jeg planer om å dra, men hvis alternativet er å stå i svingen på Melløs og betale full pris der, så er ikke det aktuelt.

Da har Moss åpnet for salg i Klokkesvingen. 200 kroner skal de ha for den utsikten, samme som de skal ha på hovedtribunen. Det er helt uaktuelt å betale 200 kroner der. Jeg får litt Lyn2 - FFK i 2002 vibber av dette, Lyn2 hadde hatt gratis inngang på alle kampene sine så langt i sesongen, men da FFK kom på besøk satt de prisen skyhøyt

Rey: kan kjøpe en av de jeg kjøpte ekstra? gikk jo inn og kjøpte 4 før jeg i det hele tatt hadde avklart om alle jeg pleier å dra med kunne dra på kampen. haha. Den er på G-feltet.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 okt 23, 18:00

Opprinnelig postet av madcow

Rey: kan kjøpe en av de jeg kjøpte ekstra? gikk jo inn og kjøpte 4 før jeg i det hele tatt hadde avklart om alle jeg pleier å dra med kunne dra på kampen. haha. Den er på G-feltet.

Takk for tilbudet, men jeg har allerede kjøpt sitteplass. Begynner å bli gammel ;-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 okt 23, 22:20

Kråkevingen er mildt sagt ikke fornøyd med at Klokkesvingen er åpnet for FFK-supportere. Helt nydelig med slik reaksjon og det burde bare motivere enda flere fra Fredrikstad til å ta turen inn.

Så hadde vel også jeg blitt litt grinete hvis mossinger eller særpinger hadde fått to kortsider på stadion vår også og klemt hjemmesupportere inne. Men når det er vi som nyter godt av dette er det bare morro. Så får Kråkevingen trøste seg med at klubben tjener penger på dette.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 okt 23, 21:18

Vel, MFK tar jo bare konsekvensen av at folk i Fredrikstad har vært ivrigere enn hjemmefansen til å kjøpe billetter Laughing Hvis de ikke hadde reservert klokkesvingen til bortesupportere ville mest sannsynlig bare flere av oss kjøpt billetter på hovedtribunen. Antar de ikke har et billettsystem som sperrer kjøp etter bosted :D

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 02 nov 23, 20:02

Nå er det brått FFK supporterne som raser,etter at mfk lederne har gjort om på plasseringen.

Fire dager før Østfold-derbyet, er temperaturen blant FFK-supporterne på kokepunktet. Årsaken er at Moss plutselig har bestemt at alle bortesupportere skal plasseres i Klokkesvingen – langt vekk fra banen.

Supporterkoordinator Linda Amundsen har mottatt et ras av henvendelser fra frustrerte FFK-supportere få dager før Østfold-derbyet. 

Nå har nemlig Moss Fotballklubb valgt å flytte alle bortesupportere til klokkesvingen. Det til tross for at rundt 170 supportere har billetter på det ordinære bortefeltet på langsiden. 

– Dette er jo helt uakseptabelt. Her har folk vært tidlig ute og skaffet seg en billett på bortefeltet på langsiden. Så kommer klubben nå og bare flytter alle bak mål, der man omtrent ikke kan se kampen, raser hun.


Sir.Hoff

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 nov 22
Innlegg: 1

Lagt til: 03 nov 23, 14:53

Blir nok skikkelig tenning ja. Håper på god stemning og vennskapelig erting. Jeg skal gå i supportertoget fra Moss Stasjon og opp til Melløs.

 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 03 nov 23, 17:56

Ja får håpe på god stemning og god kamp. Jeg har stått i klokkesvingen og prøvd å se på kamp en gang og det det skjer ikke igjen,det er hvertfall helt sikkert Wink


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 nov 23, 14:15

Hvis lagoppstillingen fra TV2 stemmer, så ser det ikke ut til at Begby har all verdens tillit. Og det oser ikke mål av dette spissparet vel (med tanke på at duoen Alba/Kjelrud har like mange mål med under halvparten av spilletiden)?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 05 nov 23, 14:28

Nå vet ikke jeg hvordan du har sett at TV2 har satt opp laget, men Bjartalid har flere mål enn Kjelsrud Alba til sammen. Med Sørløkk på topp i tillegg, så har spissduoen nesten dobbelt så mange mål som duoen Alba/Kjelsrud.

At Begby ikke har tillit overhodet er dessverre ikke overraskende slik sesongen har utviklet seg. Hadde han ikke hatt kontrakt hadde han aldri vært i klubben neste sesong. Jeg er egentlig skeptisk til om han er her uansett.

Laget ser ut til å være

Jenssen

Aukland, Woledzi, Nielsen, Skaret, Lassen

Metcalfe, Hendriksson, Konté

Bjartalid, Sørløkk

Molde ikke på benken, så jeg regner med han er skadet fortsatt og det er derfor Lassen er satt opp på venstreback og ikke høyre. Ville heller satt Lassen på høyre. Også skeptisk til at Hendriksson blir satt som anker i stedet for MEtcalfe som er satt som indreløper og at Konté er satt opp som indreløper i stedet for Sørløkk.

Overraskende lagoppstilling.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 05 nov 23, 14:50

Det er også rapporter på at Woledzi spiller på midten. Da blir det vel Metcalfe som går ned på backen og Aukland inn sentralt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 nov 23, 15:04

Opprinnelig postet av Rey

Nå vet ikke jeg hvordan du har sett at TV2 har satt opp laget, men Bjartalid har flere mål enn Kjelsrud Alba til sammen. Med Sørløkk på topp i tillegg, så har spissduoen nesten dobbelt så mange mål som duoen Alba/Kjelsrud.

 

Ikke hvis du trekker fra straffer 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 05 nov 23, 15:29

En halv omgang inn i kampen har det vært litt som fryktet. FFK har noen fine enkeltinvolveringer, men slurver litt for ofte og er tydeligvis ikke 100%  fokusert hele tiden. Moss har sluppet til enkelt to ganger og det er flaks at de ikke leder. Trøsten får være at vi kan bedre enn dette mens Moss sannsynligvis ikke kan så mye bedre.

Og lyden på TV2 Play sin sending er som så ofte før, dass. 90% kommentator,

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 05 nov 23, 15:39

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

Nå vet ikke jeg hvordan du har sett at TV2 har satt opp laget, men Bjartalid har flere mål enn Kjelsrud Alba til sammen. Med Sørløkk på topp i tillegg, så har spissduoen nesten dobbelt så mange mål som duoen Alba/Kjelsrud.

 

Ikke hvis du trekker fra straffer 

Tror ikke det er så mange som trekker fra straffeskåringer når det gjelder Håland f.eks.
Forøvrig så er det direkte pinlig å se Konte rulle rundt på bakken etter hver minste kontakt. Han han godt finne seg en ny klubb neste år. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f