Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Kongsvinger - FFK (onsdag 23. august kl. 18)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 aug 23, 07:36

Toppkamp deluxe på Gjemselund! 

Hva tror vi om dagens kamp borte mot Kongsvinger? Veldig mye ligger jo til rette for en tett og jevnspilt kamp mellom to robuste og defensivt solide lag som ikke ønsker å ta for mye risiko fordi begge egentlig vil leve greit med uavgjort. Men vi så sist mot Kristiansund at uventede ting kan inntreffe, og at kampbildet likevel blir annerledes enn man først tror. Jeg blir nok likevel overrasket om det ikke blir to litt forsiktige lag som ønsker å spille kontrollert fotball fra start i dag. Men om vi lever greit med uavgjort, så er det samtidig en veldig stor gevinst her om vi faktisk skulle vinne. Da ser ting virkelig bra ut rent tabellmessig, for de av oss som kikker på den innimellom.

Hva tror vi blir laget? Det er midtukekamp som nok vil medføre noen bytter i laget (men neppe veldig mange). Jeg ser FB har meldt at Hendriksson og Alba trolig starter, så da regner jeg med at det stemmer. Fordi Bjartalid virker immun mot å bli hvilt av Thomassen, er det Aga (etter at han først har åpnet målkontoen) som igjen må vike for Alba? Jeg tror det. I tilfellet Brandur Henriksson er det rimelig å tenke at han erstatter Åsheim. Så er spørsmålet om kampbelastningen for Sørløkk kan bli for stor også, men er det én kamp vi ønsker hans fysikk og kraft i spillet på banen så er det vel nettopp borte mot KIL? Jeg tror han starter, og eventuelt hviles fra start til helga isteden (da med Konté fra start). I forsvaret regner jeg med at samme gjeng spiller, med mindre Aukland er spilleklar og går inn for Skaret.

Jeg bommet grovt på resultattipset sist med 1-1, men så tenkte jeg heller ikke vi skulle få straffe etter 12 sekunder og spille 11 mot 10 i ca. 80 min. 

Men jeg velger å tippe 1-1 her også. Erfaringsmessig ender en kamp ofte uavgort om det er et utfall som begge lag i utgangspunktet er ganske fornøyd med. (Begge lag vil selvsagt si at de går for seier, noe de selvsagt også gjør, men tap er såpass ugunstig at det viktigste nok er å unngå det).


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 23 aug 23, 09:53

Både Aga, Sørløkk og Bjartalid ble tatt av tidlig mot KBK, så fremstår nokså åpent etter mitt syn, mtp midtbanen og spissparet. Skulle gjerne hatt innsyn i hvilke faktorer som påvirker dette valget for Mikkjal i dag, tror kanskje det er litt mer fagbetinget enn mine magefølelser av hvem som kan bli god. 

Tror Konte starter med Sørløkk og Julius på midten. Og at vi får se Riki og Aga fra start på topp, en duo jeg har veldig lyst til å oppleve.

Vi blir en god gjeng som reiser fra Oslo, i tillegg er det satt opp buss fra Fredrikstad. Tipper vi ender opp på 30-50 bortesupportere, men håper selvfølgelig det blir enda mer!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 aug 23, 11:37

Opprinnelig postet av ey1984

Både Aga, Sørløkk og Bjartalid ble tatt av tidlig mot KBK, så fremstår nokså åpent etter mitt syn, mtp midtbanen og spissparet. Skulle gjerne hatt innsyn i hvilke faktorer som påvirker dette valget for Mikkjal i dag, tror kanskje det er litt mer fagbetinget enn mine magefølelser av hvem som kan bli god. 

Tror Konte starter med Sørløkk og Julius på midten. Og at vi får se Riki og Aga fra start på topp, en duo jeg har veldig lyst til å oppleve.

Vi blir en god gjeng som reiser fra Oslo, i tillegg er det satt opp buss fra Fredrikstad. Tipper vi ender opp på 30-50 bortesupportere, men håper selvfølgelig det blir enda mer!

Bjartalid ble tatt ut etter 81 min mot KBK, men det er jo tidlig til han å være. Satser på Alba fra start sammen med Kjelsrud, da har vi fysikk og løpsstyrke (i Alba i alle fall), samt at de er det to mest effektive spissene.Ville gjerne hatt både Brandur og Åsheim som indreløpere, hvis Sørløk skal hvile. kanskje dansken og Begby på backene.

 

Hva skjer med Aukland? Kom hit som høyreback, og en veldig god såden. I år kun benyttet som stopper, og nå på benken? Og vi henter en ny back fordi vi må erstatte Rafn?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 aug 23, 12:34

Jeg synes Aukland har vært en av de beste spillerene våre etter han kom tilbake fra skade, kanksje han er småskadet eller lignende? Alba og Kjelstud som spisspar høres ut som en veldig god ide i dagens kamp.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 23 aug 23, 15:11

Metcalfe må fortsette på høyre vingback . Jevnt mellom Molde og Begby på andre siden, Molde medioker sist mot Kristiansund både fremover og defensivt. Men vi forsvarte målet vårt dårlig sist i første omgang. Savner Tim selv om han er treig.

Brandur sin omgang sist var det vakreste jeg har sett på stadion på evigheter. Tok tak i kula og strødde pasninger, i motsetning til Åsheim har han en fantastisk tilstedeværelse. Sørløkk , Magnusson og Brandur på midten. Konte blir jeg nervevrak av å se på. Mye passion og mye rare valg. Fra brilliant til håpløst.

Aga må starte hvis han er fit. Nå er han i gang.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 17:01

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva skjer med Aukland? Kom hit som høyreback, og en veldig god såden. I år kun benyttet som stopper, og nå på benken? Og vi henter en ny back fordi vi må erstatte Rafn?

Ikke så overraskende at Aukland blir brukt som stopper i det systemet vi spiller nå. Han spilte mye stopper i tidligere klubber også så dette var forventet. At han stod over de forrige kampene var, i følge rapportene, på grunn av småkjenninger og med den troppen vi har bak så er det helt greit at vi ikke tar sjanser med spillerne. Vi har gode nok erstattere på stopperplass.

Nå er han også tilbake i dag, sammen med Alba

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 aug 23, 17:05
Endret: 23 aug 23, 17:05
Endret av: kanogvetalt

Er det bare jeg som synes det er hinsides at Bjartalid starter på bekostning av Aga og Kjelsrud? Sørløk kunne også spilt spiss, og vi hadde fått inn Konte eller Åsheim på midten.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 17:10

Basert på det meste av det jeg leser rundt omkring... Ja, det er bare du :-)

Syns han blir bedre og bedre.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 23 aug 23, 17:23

Bjartalid har vel også flest målpoeng, så at han starter kjennes helt greit. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 18:16
Endret: 23 aug 23, 18:25
Endret av: Rey

Tung åpning. Blir presset alt for langt bakover. 

EDIT: Har hevet oss greit nå, men synd Sørløkk måtte ut

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 18:55

Etter å ha blitt presset godt tilbake det første kvarteret har vi klart å hevet oss opp i banen og har, selv om det har vært jevnt, vært det beste laget mot slutten av omgangen. Ikke noe å si på at det er uavgjort til pause i hvert fall.

Sørløkk ut er et stort tap. Konte er litt nærmere sitt andre gule enn det jeg liker.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 19:16

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det bare jeg som synes det er hinsides at Bjartalid starter på bekostning av Aga og Kjelsrud? Sørløk kunne også spilt spiss, og vi hadde fått inn Konte eller Åsheim på midten.

Enda mer sikker nå på at det ikke er så mange andre i hvert fall ;-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Carlsberg07

Knøttespiller
Ble medlem: 17 nov 06
Innlegg: 38

Lagt til: 23 aug 23, 19:56
Endret: 23 aug 23, 19:59
Endret av: Carlsberg07
En meget sterk borteseier i dag i sesongens vaskelige bortekamp når man ser på 
tabellen. Og dette takket være bidrag fra blant annet Bjartalid med en scoring 
samt innlegg på første scoringen, som blir headet ut der Metcalfe scoret på 
returen. Kanskje på tide at en bruker her inne snart skifter brukernavn til 
"Kan-ikkeogvet-ikke-alt". Makan til nedrakking av spillere og trener fra 
Færøyene skal man lete lenge etter. Og særlig gjelder dette Bjartalid, 
som igjen leverer varene for oss i dag.

Skulle nesten tro at "kanogvetalt" en gang i tiden har blitt nektet innreise til
Færæyene, siden han er så negativt til Færøyiske spillere og trenere. 
Jeg bare lurer.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 20:09

Nydelig seier. Veldig skjelven etter kampen nå, for dette var nervøst, men fy så deilig. Vi får luke på topp og alle andre konkurrenter taper.

God kamp av Bjartalid, men burde vært byttet ut. Ikke fordi han er dårlig, men fordi han løper seg helt tom. Makan til arbeidsinnsats.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 aug 23, 20:14

Dette var en sterk prestasjon og et veldig bra resultat. Synes ikke vi har noe høyre-back-problem i et hele tatt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 aug 23, 20:56

Opprinnelig postet av Carlsberg07

En meget sterk borteseier i dag i sesongens vaskelige bortekamp når man ser på 
tabellen. Og dette takket være bidrag fra blant annet Bjartalid med en scoring 
samt innlegg på første scoringen, som blir headet ut der Metcalfe scoret på 
returen. Kanskje på tide at en bruker her inne snart skifter brukernavn til 
"Kan-ikkeogvet-ikke-alt". Makan til nedrakking av spillere og trener fra 
Færøyene skal man lete lenge etter. Og særlig gjelder dette Bjartalid, 
som igjen leverer varene for oss i dag.

Skulle nesten tro at "kanogvetalt" en gang i tiden har blitt nektet innreise til
Færæyene, siden han er så negativt til Færøyiske spillere og trenere. 
Jeg bare lurer.

Aldri hatt planer om å dra til Færøyene:-)

Du drar det kanskje litt langt andre veien når du gir Bjartalid kred for å slå et elendig innlegg som blir klarert ut foran Kil sin 16 meter.Det andre målet er pent, men se om du finner en reprise, og gjør en vurdering av forsvarsspillet. Han løper seg ikke fri, men har fri i ett minutt før scoringen. Og så mener jeg ikke den er ferdig scoret av den grunn.

Tror Jesper Mathisen, og andre med han, er inne på noe når de hevder Obos ligaen aldri har vært svakere enn i år.

Ser man på de andre resultatene disse to siste rundene kan en lure på om det er mulig å unngå direkte opprykk


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 aug 23, 21:12

Opprinnelig postet av Erikk

Dette var en sterk prestasjon og et veldig bra resultat. Synes ikke vi har noe høyre-back-problem i et hele tatt.

Så ikke kampen i dag, men hadde Metcalfe som BB på søndag.

 

Hvodan så det ut med Sørløk? Forstod han måtte ut i første. Ref kommentarer på NRK, så kunne Konte fått sitt andre gule i 1. omg?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 aug 23, 21:13

Opprinnelig postet av tynter

Bjartalid har vel også flest målpoeng, så at han starter kjennes helt greit. 

Tenker du målpoeng med assists? Han tar alle dødballer, også straffer.

Målt mot spilletid, som han har klart mest av er han ikke dem ,mest effektive til å score.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 23 aug 23, 21:29

Topp 6 etter 20 runder (Sogndal og Start har kun 19 kamper i år), de 3 siste sesongene.,Hamkam og Jerv rykket opp i -21, og Brann og Stabæk i fjor.

Så mye kan fortsatt skje, selv om "formtabellen" tilsier at vi skal reise ifra.

 

2021   2022   2023  
Hamkam 45 Brann 54 FFK 41
Aafk 41 Ranheim 38 Kongsvinger 38
Jerv 40 Sulf 36 KFUM 34
FFK 38 KFUM 35 Start 33
Sogndal 32 Stabæk 34 Sogndal 31
KFUM 30 Sogndal 32 KBK 29

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 21:29

Nå teller jo assist ganske mye også.

Så langt i år, har han et målpoeng per 149 minutt

Alba har et målpoeng per 159 minutt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 23, 21:31
Endret: 23 aug 23, 21:31
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvodan så det ut med Sørløk? Forstod han måtte ut i første. Ref kommentarer på NRK, så kunne Konte fått sitt andre gule i 1. omg?

Så ut som lyskestrekk. I følge Erik Pedersen på Twitter var det bare en kjenning. De tok han ut for å være på den sikre siden. Håp om at det ikke er så alvorlig med andre ord.

Konte kunne nok fått gult nummer to i første omgang ja. Var en situasjon hvor han nok hadde fått gult kort hadde han ikke hatt det fra før.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 24 aug 23, 07:10
Endret: 24 aug 23, 07:11
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

Nå teller jo assist ganske mye også.

Så langt i år, har han et målpoeng per 149 minutt

Alba har et målpoeng per 159 minutt

synes den blir urettferdig da Bjartalid tar alle dødballer og straffer.

Hvordan ser det ut med bare mål, uten straffer? Da kan du jo ta med Sørløk Aga, og Kjeldsrud også?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 aug 23, 08:00

Vi bemerker oss at kanogvetalt fortsetter korstoget til tross for at han har innrømmet at han ikke har sett kampene i det siste. Vi andre som ser kampene får nyte tabelltoppen og verdsette spillerne som leverer. Innocent

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 aug 23, 10:37

Opprinnelig postet av kanogvetalt

synes den blir urettferdig da Bjartalid tar alle dødballer og straffer.

Og Bjartalid tar kanskje dødballene fordi han vurderes som best på det i laget? Det er jo også en kvalitet som ikke er helt uviktig. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 24 aug 23, 11:11

Opprinnelig postet av Costanza

Og Bjartalid tar kanskje dødballene fordi han vurderes som best på det i laget? Det er jo også en kvalitet som ikke er helt uviktig. 

Ja, det er tydelig at treneren synes han er god ettersom han er fus i alt, og får desidert mest spilletid. Dødballene er som regel bra. Men, det var ikke det jeg spurte om, men om måleffektiviteten.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 24 aug 23, 13:59

Som før skrevet setter jeg stor pris på kanogvetalts iblant kranglevorne spissformuleringer - det er slikt som gjør et forum morsomt å lese.

Men når det gjelder Bjartalíd, kan vel de fleste (alle Wink ?) være enige om at den poengspilleren og utrettelige løpsmaskinen vi ser i dag, er en helt annen spiller enn den rustne kællen som kom på banen i våres. Vi var mange som var mildt (og umildt) skeptiske til ham da, ikke minst fordi han så åpenbart var under trenerens beskyttende vinger. Man må vel tro at treningshverdagen i FFK tross alt er en helt annen enn den i Klaksvík (med all respekt for den klubben!), slik at mannen nå er bedre enn noen gang - og altså bedre enn vi trodde først.

For øvrig vil jeg anbefale kanogvetalt å ta en tur til Færøyene. Ikke for fotballens eller badeferiens skyld, men for å treffe veldig hyggelige mennesker, oppleve hvordan man lager et helt moderne samfunn på noen forblåste øyer langt til havs, se annerledes natur og selvsagt spise verdens beste lammekjøtt og drikke "Black sheep" og annet utmerket færøysk øl.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f