Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Kristiansund (søndag 20. august kl. 15)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 aug 23, 20:25

Den antatte storfavoritten før sesongstart som vi beseiret 1-0 på bortebane i åpningsrunden, kommer trolig til Fredrikstad veldig motivert for revansj og på stigende form søndag. KBK har kanskje ikke imponert voldsomt på bortebane i år, men er fortsatt et veldig solid lag som er godt organisert, fysisk sterke ispedd tekniske/kreative Marius Broholm bak scoringskåte Benjamin Stokke på topp. En formidabel oppgave for et FFK-lag som må slå tilbake etter årets første serietap. Det kunne knapt blitt tøffere motstand på hjemmebane. Jeg er særlig bekymret for unge Broholm som virker å ha selvtilliten og formen i boks nå.

Men nå kommer de tøffe kampene på samlebånd, ikke bare for FFK, og det virker som mye kan avgjøres de neste fire-fem rundene. 

Så, hvem slipper Thomassen løs fra start mot KBK? Det famøse laguttaket mot Kåffa er historie, men forteller samtidig en historie om en trener som liker (kanskje i for stor grad) å basere laguttaket på å demme opp for motstanderen mer enn å kle opp laget for å spille utelukkende på egne premisser og styrker. Det gjør det også litt vrient å sette opp antatt lag (i hvert fall når man ikke har sett på treningene), og jeg er heller ikke kjent med om det er smårusk i maskineriet hos noen av spillerne (som det var sist med f.eks. Aukland).

Magefølelsen forteller meg at Aukland testes på høyreback denne kampen. Det betyr at Skaret eller Björkström går inn i midtforsvaret. Her tyder jo det meste på at det blir Skaret, men sistnevnte hadde ingen stor match mot Kåffa og jeg blir ikke sjokkert om dette er kampen der rutinerte Björkström er tilbake for å skape ro og ledelse i bakre rekker etter et tap - selv om jeg da vil være litt småbekymret over kampformen. Venstreback blir antagelig Stian Stray Molde, men håpet er at Begby tar den.

Sentralt på midten går Julius Magnusson definitivt inn igjen. Så satser vi på at Sørløkk tåler kampbelastningen og starter. Den andre indreløperrollen står det trolig mellom Konté og Metcalfe. Her er det umulig å tenke hva Thomassen velger, men jeg tror han foretrekker Metcalfe mot KBK. Jeg ville gått for Konté.

På topp tror jeg vi får se Bjartalid og Aga igjen, til tross for Albas scoring sist. 

Resultattips: En jevn og tett kamp som ender 1-1.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 aug 23, 00:33

Bør ikke Alba fortsette på topp? Han scorer jo i motsetning til Aga


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 aug 23, 17:03

Kåffa taper, men Ranheim tar poeng og er inne i kampen om topp seks igjen. At andre spiller uavgjort er bra så lenge vi vinner selv, men ikke om vi taper. Er ikke helt sikker på hvor bra dagens resultater er for oss. 

Ellers overrasker jeg vel ingen når jeg synes Alba og Aga bør spille på på topp. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 aug 23, 23:14
Endret: 19 aug 23, 23:16
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ellers overrasker jeg vel ingen når jeg synes Alba og Aga bør spille på på topp. 

Ikke akkurat overrasket over at du vil vrake Bjartalid nei :-)

Blir vel ikke så mange overraskelser i morgen. Som Costanza, tror jeg det bare er to plasser som er usikre og det er høyreback og ene indreløper. Håper Konte tar den plassen. Backen tror jeg Metcalfe tar. 

Ellers syns jeg Hendriksson har vært mer skuffende enn Bjartalid. Jeg hadde håpet han hadde kommet i bedre form etter skaden enn det han har klart. De gangene han har spilt har han dessverre ikke utmerket seg så mye. 

Forrige kamp satt jeg penger på at FFK skulle tape og var så godt som 100% sikker på at den kom til å gå inn.. Denne gangen havner nok pengene på et uavgjortresultat

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 20 aug 23, 13:35
Endret: 20 aug 23, 13:36
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av Erikk

Bør ikke Alba fortsette på topp? Han scorer jo i motsetning til Aga

Nei. På en fotballbane så er det vel så viktig hva spillere gjør uten ball som de gjør med ball. De løpene og "terroriseringen" Aga gjorde i det å skape rom for de andre spissene var avgjørende i forrige hjemmekamp selv om han ikke fikk scoring selv.

 

Det Fredrikstad virkelig har behov for er å få opp hastigheten på overgangene sine, dette er noe de har slitt med i hele fjor også, men glimtvis har klart å få frem.. De bruker for mye tid slik at motstanderlaget får etablert seg med 11 mann innenfor 16-meteren. Det blir utrolig vanskelig å spille på eget lag selvtillit når det blir slik, og det gjør at motstanderlaget fort får motivasjon og tør å skape mer.. med suksess.

Satser på både Aga og Bjartalid fra start, noe annet vil overraske stort.

 

Edit: Nå som Júlíus Magnússon er tilbake så vil vi nok komme tilbake til en langt større trygghet i midtbaneleddet og det blir ingen grunn til å frykte tap i dag.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 aug 23, 15:49

Skulle ikke tro at vi spiller med en mann mer. KBK absolutt nærmest ledelse og med de største sjansene.

Det så lovende ut fram til utvisningen, så har det vært skuffende.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 20 aug 23, 15:57

Viktig at vi tar initiativet direkte fra pause og holder tempoet oppe slik at fordelen av en mann mer kan gjøre seg gjeldende.  KBK skal ikke få spille seg så enkelt til cornere og frispark høyt i banen. 

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 aug 23, 16:01

Får litt Stabæk hjemme i 2007 følelse over dette...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 aug 23, 16:23

Ikke verst han "Løk-fyren". Tre mål på fire kamper nå. ;)

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 aug 23, 17:32
Endret: 20 aug 23, 17:43
Endret av: kanogvetalt

Løk fyren er flink til å bevege seg, og være spillbar, i motstanderens 16 meter. Der hadde vi ikke indreløpere i første halvdel av sesongen.

 

Kampen i dag ble i stor grad preget av straffen og det røde kortet. Jeg hadde god utsikt tilbegge disse, og må si jeg var veldig overasket over dømmingen. Nå har jeg ikke sett noen av de i reprise, jeg pleier å "tribunedømme" langt mer pro FFk en den som dømmer utpå der, men det var ikke noe instinktivt som sa straffe, og så rødt kort i disse situasjonene.

Synes KBK har kontroll ppå ballen, og at Sørløk kaster seg inn i straffesituasjonen. Tenkte at han sikkert ikke får kort så tidlig i kampen.

Etter som Metcalfe, som forøvrig er min kandidat til "man of the match", dukker nok til at det kanskje ikke er frispark en gang, var det overaskende at dommeren gikk i baklomma.

Sørløk er vel osgå den mest effektive, ref mål pr minutt spilt, foran Alba og Kjeldsrud, Med Bjartalid et godt stykke bak dette trekløveret til tross for at han har satt 2 straffer.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 20 aug 23, 17:43

Her er det røde kortet: 

https://vm.tiktok.com/ZGJskMhs6

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 aug 23, 17:49
Endret: 20 aug 23, 17:51
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kampen i dag ble i stor grad preget av straffen og det røde kortet. Jeg hadde god utsikt tilbegge disse, og må si jeg var veldig overasket over dømmingen. Nå har jeg ikke sett noen av de i reprise, jeg pleier å "tribunedømme" langt mer pro FFk en den som dømmer utpå der, men det var ikke noe instinktivt som sa straffe, og så rødt kort i disse situasjonene.

???

Straffa er klar nok, selv om det av og til ikke blir dømt for slik utrusning fra keeper. Han er jo aldri nærheten av ball.

Utvisningen er så soleklar som det går an til å få blitt. Helt totalt hodeløst av KBK-spilleren. Flying kick i hodehøyde. Er bare flaks at det ikke gikk verre enn det gjorde.

Om noen derimot klarer å forklare hvorfor det ikke ble dømt straffe for hands til United i går, mens det ble dømt hands i VM-finalen for kvinner i dag... Ja, da spanderer jeg en kopp kaffe. Handsregelen er helt uforståelig for tida.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 20 aug 23, 17:53

En perfekt gjennomført hjemmekamp Smile Bra stemning og 4 mål. Straffesituasjonen så jeg ikke men det røde kortet var soleklart,i mine øyne. Sparket var jo i hodehøyde. Så er det morro at de offensive spillerne leverer. Bjartalid har vel 7 mål og pasninger nå. Aga og Kjeldsrud fikk også  puttet. Løk fyren tar jeg det for gitt at scorer stort sett hele tiden,så rykker vi ikke ogg i år så er han nok tapt for oss neste år.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 aug 23, 18:03

Opprinnelig postet av madcow

Her er det røde kortet: 

https://vm.tiktok.com/ZGJskMhs6

Uvørent, men han treffer jo ikke Metcalfe med foten? Synes fortsatt rødt var strengt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 aug 23, 18:11
Endret: 20 aug 23, 18:11
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av tynter

En perfekt gjennomført hjemmekamp Smile Bra stemning og 4 mål.

Nja... Vi sliter virkelig i første omgang. Da er det bare flaks at vi ikke ligger under. KBK, med en mann mindre, er helt på høyde og bedre enn oss. Andre omgang derimot er det ikke noe å si på. Gode justeringer i pausen. Og som du sier bra stemning. Flott TIFO også

Trodde egentlig dette kom til å bli en kjempekamp av Åsheim. De første 20 minuttene synes jeg han var god, spesielt offensivt, men han forsvinner dessverre helt.

Sørløkk er en kjempesignering.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 aug 23, 18:15
Endret: 20 aug 23, 18:19
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av madcow

Her er det røde kortet: 

https://vm.tiktok.com/ZGJskMhs6

Uvørent, men han treffer jo ikke Metcalfe med foten? Synes fortsatt rødt var strengt.

Det er voldsom kraft med knotter i hodehøyde. Bare flaks at det ikke blir et rent treff. Han treffer for øvrig... Totalt hodeløst og klart rødt.

Men at du har en alternativ tolkning av reglene kommer jo ikke overraskende for oss som har blitt vant til dine alternative og avvikende tolkninger generelt. ;)

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 20 aug 23, 18:45

Endelig får Brandur vist hvilken flott spiller han er. Styrer jo nærmest alt i andre omgang. Rolig med ballen, tar riktige valg og strør baller i bredden og i bakrom. Perfekt å sette inn han når kampbildet ble slik.

Metcalfe var veldig bra men bekymringsfullt at vi hadde så store problemer med å forsvare målet vårt i første. 

Straffen og det røde kortet var da soleklart.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 aug 23, 18:57

Etter straffen satt jeg mes en følelse av at dommeren ville ha lav terskel for å gi KBK straffe, og da kom der røde som en overraskelse. Det hadde ikke blitt store protester om deg hadde blitt frispark og kanskje gult.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 aug 23, 19:33
Endret: 20 aug 23, 19:34
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Sørløk er vel osgå den mest effektive, ref mål pr minutt spilt, foran Alba og Kjeldsrud, Med Bjartalid et godt stykke bak dette trekløveret til tross for at han har satt 2 straffer.

Nå har jeg ikke noe statistikk for mål per minutt, men Sørløkk ligger akkurat nå på førsteplass for målpoeng (assist+mål i serie).

Kjelsrud har 0,62 poeng per kamp på andre plass mens Bjartalid ligger på tredjeplass med 0,47 poeng per kamp. Alba har 0,41. Da har også Alba og Kjelsrud tatt straffer

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 aug 23, 19:47

Bjartalid kom vel inn de første kampene, og har spilt nesten 90 i resten. Kjelsrud har ikke fått mange minuttene i de kampene han har spilt. Alba har også langt mindre spilletid enn Bjartalid. Særlig i tilfellet med "Kjell" blir det feil å sammenligne pr kamp



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f