Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: KFUM Oslo - FFK (søndag 13. august kl. 17)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 14 aug 23, 22:02

Opprinnelig postet av madcow

Tribunen

At Felix står opp mot Zoran og andre fra den eldre supporterskaren som (av alle ting; forlanger respekt på feltet for tidligere innsats) gjør meg kjempeglad. Det er greit man er frustrert over banespillet men det å forstyrre og klage til Felix over innsatsen til YngreBølgen for at de ikke forsøker (mer enn de allerede gjorde) på å få med seg hele feltet på synging (på tross av at de (YB/SLO) hadde annonsert i forkant av arrangementet hvor det var mulig å sitte for å SE kamp og hvor det var forventet synging). Biter meg merke i kommentaren fra Felix tilbake til maset fra Zoran som var; "Du styrte for 20 år siden, nå er det jeg som styrer dette." og jeg ER så enig. Felix (med resten av YB) står på i uttallige timer både før og etter kamp NÅ i dagens FFK, ikke for 15 år siden. Dersom det er noen som ønsker å "ta over" så får de legge ned minst samme antall timer som YB gjør, ikke bare komme på en kamp i ny og ne og forlange å kjøre skuta. Kom med idéer når det passer, ta nei for et nei og aksepter at Felix er Capo.

PS! også veldig bra at andre på feltet står opp og støtter Felix/YB.

Jeg satt på den "daffe" delen av bortetribunen og jeg fikk ikke med meg noe annet enn at det ble litt dauere utover i kampen, noe som vel er forståelig ut fra at det var lite respons fra den delen av tribunen nærmest benkene (noe som igjen nok skyldtes kampen). Hva var det klagingen gikk ut på?

Det som nok er verdt å huske på, både for gamle og nye krefter blant de syngende, er at FFKs bortefølge på de "korte" bortekampene (særlig Oslo-området og nærmere) inneholder mange familier og andre som vanligvis holder til på sittetribunen på stadion og kun hiver seg med på de enkle heiaropene. Man kan selvsagt håpe at noen som i utgangspunktet har satt seg blant disse, klarer å smitte de rundt seg ved å bli med på noen sanger (jeg har noen ganger prøvd, men ikke så ofte med suksess). Men i det store og hele: den enkleste måten å få lyd ut av "hele" bortefeltet er nok å kjøre noen runder med de vanlige "fram og tilbake"-ropene. 

Når det er sagt så skal YB ha kudos, det er flott at vi har en ny generasjon med syngende supportere på gang. På kamp skal de oppmuntres og ikke dukkes av veteraner som "vet bedre". Vil den eldre garde komme med råd så må de jo gjerne det, men kanskje ikke i form av kjeft på tribunen ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f