Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Bryne (onsdag 9. august 2023)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 aug 23, 11:13

Nå er vi serieledere, noe jeg gjerne kan bli vant til, men for laget er det forsåvidt en ny posisjon å være i (uten at jeg tror det, heldigvis, får noen negativ innvirkning på inngangen til kamp). Dette er jo også en kamp alle forventer at vi skal vinne, og den type kamper er jo ofte litt ekle. Vi er rett og slett storfavoritter, og det må guttene håndtere.

Noe annet som må håndteres er et tett kampprogram kort tid etter et lengre pauseopphold. Det betyr mest sannsynlig litt mer rulleringer i laget. Det samme var tilfelle sist vi møtte Bryne som var en del av det tetteste mai-programmet. Den gang overrasket Thomassen med å sette inn både Maden og Konté på midtbanen fra start som da knapt hadde vært på banen tidligere, samt at Skaret helt ut av det blå spilte fra start i midtforsvaret. Bortekampen mot Bryne står seg ellers som en av årets desidert svakeste (sammen med hjemme mot Skeid), og det bør da også kunne ligge litt motivasjon i å slå tilbake også her. 

I og med at det altså er ny kamp igjen til helga borte mot Kåffa, blir det mest sannsylinlig noen skifter i laget til denne kampen, men hvilke er jo tilnærmet umulig å spå. Hvis jeg likevel skal driste meg til det, så er det minst overraskende om Hendriksson får hvilke en kamp (selv om han paradoksalt nok kunne trengt kamptreningen) mens jeg tipper Konté starter. Det er mulig vi også får se Åsheim fra start, og kanskje er dette en type kamp der vi kan kjøre inn Begby fremfor Molde som venstreback. Jeg håper det. I tillegg tenker jeg det kan være smart å hvile Julius Magnusson ettersom han må sone karantene ved neste gule kort, og han vil vi nok ha større behov for borte mot Kåffa enn hjemme mot Bryne. I hans rolle sentralt kan gjerne Metcalfe spille (da med Aukland ut på høyreback og Skaret/Björkström inn i midtforsvaret), men også Åsheim/Hendriksson kan bekle den dype, sentrale rollen. Minst to-tre endringer på laget tror jeg uansett det blir, men kvaliteten i troppen skal helt klart være god nok til at vi skal vinne hjemme mot Bryne. Men Obos-ligaen er tett og jevn. Raufoss' oppsiktsvekkende seier på Kongsvinger kan fungere som en vekker også for oss. Alt kan skje. Jobben må gjøres, og lett blir det ikke. 

Så gjenstår det også å se hvordan kamp- og baneforholdene blir på Stadion etter at "Hans" har gjort sitt. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 07 aug 23, 21:55

Har en litt vemmelig følelse før denne kampen. Har kanskje litt med at vi ikke skapte så veldig mye mot Skeid som fortsatt er laget som har sluppet inn soleklart mest. Forrige kamp mot Bryne var heller ikke så mye å skrive hjem om, men vi har jo utviklet oss litt siden da.

Hendriksson burde strengt tatt fått et par kamper for FFK2 også for å komme i kampform, men det virker ikke som det er så ønskelig fra Thomassen. Så det samme med Bjartalid. Ble ingen kamper på FFK2 men fikk spille seg i form på A-laget selv om det ikke var allverden han viste til å begynne med.

Regner ikke med stort med bytter til denne kampen egentlig. 

Noe stort publikumsoppmøte blir det nok ikke. Midtukekamp trekker i utgangspunktet færre folk og med regn i lufta også på onsdag holder nok mange folk seg hjemme.

Baneforholdene tror jeg ikke vi skal bekymre oss for. Hans blir ikke så ille som man fryktet og det skal nok litt til før Glomma stiger opp til matta på stadion :-) . Regner med det er god nok drenering til å ta unna eventuelle vannmengder som kommer før kamp.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 aug 23, 11:14

Ser treneren til Bryne klager på at de får kortere tid til restitusjon, og der har han faktisk ett poeng. Dessuten reiser de hit først onsdag morgen, og det er heller ikke ideell oppladning.

Det er helt klart en fordel med stadionmatte i 3. etasje, med tanke på drenering.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 aug 23, 18:59
Endret: 09 aug 23, 19:01
Endret av: Tøfflus

Det har visst ikke regnet nok på banen, så vi tok likeså godt fem minutters ekstra vanning.

En del bra tilløp i denne førsteomgangen, men det er vel ikke noe å si på at det står 0-0. Selv om Bryne fort kunne fått straffe ...

 

Høydepunktet i første omgang må være returløpet til Maxwell hvor han løp opp Bryne-spillerens forsprang, ga ham en liten skulder og tok ballen fra ham som ingenting Laughing

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 aug 23, 20:48

Hadde jeg ikke sett FFK tidligere i år, så hadde jeg blitt overrasket over at Sørløk og Bjartalid kom innpå i 2.omg. Sistnevnte spilte til og med hele kampen. 
2. målet til Sørløk er riktignok meget bra, og hadde flere gode ballvinningef på returløp. Offensivt var han heller vissen. Men ellers må jeg si jeg følte med Aga. 
Tenk hvor gode vi kunne vært med en annen lagoppstilling?

Han nye midtstopperen var virkelig så bra som man bare kunne drømme om.

Lurrer på om Bjartalid har en fin søster som treneren er keen på, og når jeg leser F-B børsen, så lurer jeg på om han har en søster til som har blitt presentert for journalisten.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 aug 23, 20:49

Det returløpet fra Maxwell var nydelig. 

Imre Bech Hermansen virket veldig nervøs og hadde flere store defensive feil til å begynne med. Da ble jeg rimelig nervøs for hvordan dette skulle gå, men heldigvis fikk vi satt inn presset slik at Bryne sjeldent kom over midtbanen og Hermansen slapp å bli utfordret så mye. Framover hadde han en nydelig innleggsfot. Et par av de innleggene var veldig nære på å bli dyttet i mål.

Ellers skaper vi for lite sjanser på tross av det enorme presset. Akkurat som mot Skeid.

Skjønte ikke helt hva som skjedde på baklengsmålet, men da hadde jo Bryne allerede hatt to store sjanser den omgangen, så det lå egentlig litt i lufta. Da fryktet jeg vel at Bryne kom til å mure bra igjen og det så egentlig ikke så bra ut for vår del.

Men Sørløkk viser hvorfor han er blitt hentet. For en spiller han var i dag igjen. Og trippelbyttet rett etter målet var perfekt. Åsheim og Begby funka gull på kanten der i dag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 11 aug 23, 00:28

Innlegget til Begby blir ikke hyllet nok! Fantastisk å se den lille detaljen der han tar de siste stegene litt lengre og saktere før han klinker ballen i en perfekt bue til hode på Sørløkk!

---------------------------

Tribunekultur


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 12 aug 23, 17:10

Enig med deg,veldig bra detalj og et veldig bra angrep og mål. Ellers så kan en ikke annet en å være fornøyd med seier på hjemmebane, stort sett total overkjøring, tabelltopp,bra liv på tribunen og morsomt angrepsspill. Laughing



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f