Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Skeid - FFK (fredag 4. august kl. 19)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 aug 23, 08:29

Da begynner Obos-ballen å rulle igjen, og vi sparker i gang høstsesongen på Nordre Åsen i hovedstaden mot Skeid. Det er et lag som tidvis har klart å spille oss ut og som vi har slitt mot, men forhåpentligvis er dagens utgave såpass solid og godt forberedt at det ikke skjer nå. På papiret og ut fra tabellen er det topp mot bunn, men at det av den grunn blir en enkel kamp er veldig naivt å tro. Det er ingen kamper i Obos-ligaen.

Vi må dessverre klare oss uten Simen Rafn for resten av sesongen. Det er veldig synd av flere årsaker; dels for Rafns selv, dels fordi vi han har vært vår fungerende kaptein og en lederfigur i laget, dels fordi vingbackposisjon er der vi har dårligst dekning i stallen, og dels fordi Simen kanskje har vært vår aller beste spiller i første halvdel av sesongen. Det er rett og slett en betydelig svekkelse (så får vi se hva Heier klarer å finne på markedet av erstatter, men det får tas i en annen diskusjonstråd).

Som vanlig er det vrient å spå laguttak, og enda vanskeligere etter at vi har hatt et pauseopphold på noen uker. I treningskampen mot Moss stå Håvar Jenssen, Mads Nielsen, Ludvig Begby og Stian Stray Molde over med småskader/sykdom. Man fikk ikke inntrykk av at det er noe alvorlig. Jeg ser at FB TV skal ha en sending i formiddag med siste nytt før kampen, og antar at vi får høre status der.

Ellers blir det veldig interessant å se hvilken utenlandsk spiller klubben velger å av-registrere før Skeid-kampen, da jeg antar at de ønsker å ha med Maxwell i kamptroppen. Mye tyder (dessverre) på at det blir Noa Williams som nå avregistreres for spill, og dermed ikke engang kan sitte på benken mot Skeid. (For øvrig en motstander som sannsynligvis sikler veldig på å hente nettopp Williams og som ville passet ham perfekt - et lag som spiller offensiv fotball med hurtig pasningsspill og brede kanter som får utfolde seg mye). Jeg tipper i hvert fall at Williams nå blir avregistrert, og at det senest førstkommende uke kommer en nyhet om hans neste klubbdestinasjon, enten det blir utlån eller (billig)salg.

Når det gjelder laget, tipper jeg Jenssen blir friskmeldt i mål samt Nielsen i midtforsvaret og at han får selskap av Aukland og nykommer Maxwell. På venstreback antar jeg at Molde friskmeldes og spiller, mens på høyre antar jeg at Metcalfe brukes. Dersom Molde ikke blir klar, vil jeg tro Metcalfe tar venstreback og Aukland høyre (med enten Björkström eller Skaret inn som stopper).

Dypt på midten blir Magnusson liggende, og jeg tror/håper Konté og Hendriksson tar indreløperrollene. Men her er det ikke utenkelig at Thomassen vil ha Sørløkk rett inn i laget som i treningskampen mot Moss). 

På topp blir det nesten 100 % sikkert Bjartalid rett bak Oscar Aga.

Så, da er det bare å gjøre seg klar for kamp (forhåpentligvis tar mange turen inn til Nordre Åsen fredag kveld) - og ikke minst gjøre seg klar for det som blir en ekstremt spennende og viktig fotballhøst i Fredrikstad...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 03 aug 23, 12:41

Tenker nok Williams blir avregistrert og lånt ut til Skeid etter denne kampen. De er veldig interessert i følge Lilleborg men har så langt fått nei til lån fordi FFK heller vil selge... men tipper det ordner seg.

Skeid har vi som du skriver, slitt med de siste sesongene og de hadde nok fortjent å vinne flere av kampene som vi har vunnet mot dem.

Høyre vingback regner jeg med bilr Metcalfe ettersom det var han som tok den plassen mot Moss. Mest nærliggende å tro at han fortsetter der da. Molde tar venstreback, mens Aukland, Nielsen og Maxwell tar stopperplassene. Molde var vel bare småsyk, det samme som Nielsen, så regner med begge er klare. Begby er så vidt jeg har skjønt småskadet.

På midtbanen regner jeg med Magnusson og Hendriksson er klare, så håper jeg på Sørløkk. Jeg likte det jeg så av han mot Moss og har lyst til å se mer av han. 

På topp blir det som du sier Bjartalid og Aga. Noe annet vil overraske veldig.

Rapporteres om 200 solgte billetter så langt. Burde vel da klare 300 også, så det ser ut som det blir bra med folk der inne. Dessverre blir det TV-kamp på meg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 03 aug 23, 20:01

Pausen har føltes lengre enn det den har vært. Blir gøy å ta turen til hovedstaden med over 200 andre likesinnede. Ryktes om meget god stemning!

Så ikke kampen mot Moss, så blir spennende å se nysigneringene utfolde seg. Håper på mål fra Aga allerede i morgen.

---------------------------

Tribunekultur


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 aug 23, 20:23

Mener Aukland er vår beste venstreback, og at dansken svenske og Skaret kan spille i midten.

Hvis vi spiller med fem bak håper jeg ikke Magnusson spiller som anker, men heller han gode fra Færøyene. Skeid dominerte (ikke stort, men litt) i hjemmekampen, og jeg håper vi kan gå mer offensivt til verks her. Åsheim og Begby som indreløpere hadde vært perfekt, nå som vi har mistet Drage. Så blir det vel Alba og Aga på topp.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 04 aug 23, 08:32

Tips til start11: 

                           Jenssen

Metcalfe - Nielsen - Maxwell - Aukland - Stray M

               Brandur - Julius - Sørløkk 

                         Bjartalid - Aga


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 04 aug 23, 10:48

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mener Aukland er vår beste venstreback

Har Aukland noen gang spilt venstreback?

Ellers enig med Sørsia at den pausen her har vært alt for lang. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 aug 23, 13:29

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mener Aukland er vår beste venstreback

Har Aukland noen gang spilt venstreback?

Ellers enig med Sørsia at den pausen her har vært alt for lang. 

bruker normalt å klare forskjell på høyre og venstre, men ikke denne gangTongue out


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 aug 23, 17:57
Endret: 04 aug 23, 18:03
Endret av: kanogvetalt

Ser han løk-fyren starter. Skal han spille offensivt. Mener han spilte spiss/kant i Ranheim, ser han har erfaring fra dette nivået. Men 3 mål på 72 kamper lukter det ikke svidd av?

 

Er det ikke litt tullete å starte med 3 nye spillere? Hvem er det som har spilt seg ut?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 04 aug 23, 18:31

Regner med du mener Sørlokk når du sier "han løk-fyren"... Han skal spille indreløper. Mot Moss var han veldig god til å komme inn i Moss sin 16 meter. Det har vi manglet tidligere. Han hadde også seks mål på 27 kamper for Ull/Kisa i Obosligaen. Det er ikke dårlig fra midtbanen. 17 kamper for Ranheim i Eliteserien... Samt 20 mål som spiss for Ull/Kisa i Postnord. Han var absolutt positiv mot Moss.

Ellers har vel ingen spilt seg direkte ut, men alle disse nye er hentet for å være bedre enn de vi har. Alle tre var gode mot Moss. Lagoppstillingen var akkurat som forventet. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 aug 23, 18:59

Er du sikker på at han spilte for Kisa i Obos?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 04 aug 23, 19:01

All statistikk sier det... I 2021

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 aug 23, 19:20

Opprinnelig postet av Rey

All statistikk sier det... I 2021

ok


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 04 aug 23, 19:24

Nydelig av Bjartalid.... Bra av Sørløkk også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 23, 19:28

Opprinnelig postet av Rey

Nydelig av Bjartalid.... Bra av Sørløkk også

Favorittspillerne til kanogvetalt fortsetter å levere. Cool

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 23, 20:39

Imre Bech Hermansen inn som fylte 17 år i juni... "Dagens regime" bruker ikke talenter ifølge visse her inne. Cool

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 aug 23, 20:55

Knallhard heading av Bjartalid, og fantastisk innlegg av Begby!

Bjartalid leverer!

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 04 aug 23, 20:59

Morro at vi klarer å avgjøre på slutten når vi kjører kampen såpass i 2. omg .  Bjartalid ser ut til å bli en publikumsfavoritt når han frir til supporterene sånn Laughing


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 04 aug 23, 21:01

Deilig deilig deilig... og de scenene med Bjartalid, Begby og supporterne etter scoringen... fantastisk

Det lukta ikke akkurat mål av oss på slutten der på tross av at vi presser veldig og har enormt mange cornere.

God andre omgang, men vi skaper litt for lite i forhold til presset synes jeg... uansett forferdelig deilig.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 aug 23, 22:10

Det var en nydelig seier!

Førsteomgang var egentlig ganske tamt, fra begge lag, men fint mål av Bjartalid da. Skeids utligning var jo forsåvidt et velplassert skudd, men ikke så hardt - tror Jenssen var misfornøyd med å slippe inn den.

Andreomgangen var litt merkelig. Greit nok at vi gira opp et hakk, men Skeid virket jo fullstendig på hæla fra første minutt av andre omgang, drøyde tid, tøyde på kramper. Det så nesten komisk ut. Hvis det var reelt at flere spillere slet med krampe før timen var spilt, så lurer jeg på hva de har drevet med i ferien, de har i hvert fall ikke trent.

Men til tross for mange cornere og innleggssituasjoner, skapte vi vel ikke særlig mange sjanser. Vil nå likevel si at det var fortjent når målet endelig satt, vi prøvde nå i hvert fall å spille fotball i andre omgang, i motsetning til Skeid.

Så er vi på topp i hvert fall fram til Kongsvinger møter kruttgutta på søndag. La oss håpe Raufoss har med seg masse god ammunisjon til innlandsderbyet!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 aug 23, 22:23

Opprinnelig postet av Holters

Imre Bech Hermansen inn som fylte 17 år i juni... "Dagens regime" bruker ikke talenter ifølge visse her inne. Cool

Har truffet bedre



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f