Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Sandefjord (24. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 okt 07, 12:47
Endret: 22 okt 07, 15:24
En fryktelig trasig parodi av en tippeligakamp. Jeg vet ikke om guttæne tok lett på oppgaven mot allerede nedrykksklare Sandejord (det ville i så fall ikke være første gang), om de kollektivt er fullstendig ute av form, om det er Morgan-maset som har gått innpå dem (i så fall, gratulerer, FB!) eller hva det var. De eneste som så ut til å prøve å spille fotball, var våre venner fra vest. At de ikke klarte å vinne, er vel bare betegnende for sesongen deres som helhet. Jeg kunne ikke annet enn å synes synd på dem i går, for kampen sett under ett, ville ett poeng til FFK vært et ran, for ikke å snakke om tre. Formildende omstendighet får være at raneren var fullstendig ubevæpna og i tillegg så ut til å mangle både hue, armer og ben. En skulle tru det var andrelaget som var på banen. Det burde det kanskje ha vært.

For aller, aller første gang vurderte jeg seriøst å gå før kampen var slutt for å komme foran køen hjem. Hadde jeg sett kampen på TV, hadde jeg helt sikkert slått av. Det mest interessante var kanskje å endelig se en fotballkamp med Edvardsen som dommer hvor han ikke var den dårligste på banen.

Vi kan trøste oss med at vi "vinner på en dårlig dag", men det faktumet viser bare at "ballen er rund", og at fotball iblant kan være fryktelig urettferdig.

Vel, jeg skal legge lista lavt og trekke fram noen positive ting fra i går:

- Tre poeng, tross alt.
- Fine mål av Tarik.
- Det kunne ha regna verre (satt på rad 2).
- Shaaban (noen ganger med hjelp) var god på streken (utsparka viste iblant Steinar Sørlie-kvaliteter).
- PAC, Sjöberg og Tegström får sånn noenlunde godkjent.
- Fylte bensin til 9,98 (laveste her i Halden i går var 10,21).
- Piiroja jobba, i hvert fall (sjøl om det ofte var så som så med teknikk og presisjon) og redda et mål på streken.
- Kvisvik hadde noen fiffige greier på gang innimellom, men det klarer ikke helt å overskygge det faktum at han til andre tider sugde minst like ille som de fleste andre på laget.

Banens beste var sannsynligvis Christian Berg, som inkludert tilleggstida bare fikk 4-5 minutter og dermed ikke rakk å drite seg ut. (For å være ærlig, så var vel alle innbytterne ålreit, og Grönhagen burde gjort alle tre byttene i pausa bare som en demonstrasjon).

Anders Grönhagen summerte det glimrende opp etter kampen da han ble spurt om hva som var bra: "Ju, att vi fick tre poäng var bra."

Sånn, nå glømmer vi driten så fort som mulig, men satser på at spillerne ikke får lov til det og skjerper seg neste gang.

P.S. De første ti minuttene i første omgang var ikke så verst.

P.P.S. Jeg ser overhodet ikke moroa med å synge porselen" til en spiller på båre! Lurer på om Menigheden sang den for Dagfinn Enerly for to år sida... En kan eventuelt sette igang pipekonsert hvis vedkommende kommer tilsynelatende uberørt joggende inn igjen rett etterpå, men inntil da bør en holde seg for god til sånt!

---------------------------

Svensk magi!


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 22 okt 07, 15:53
Endret: 22 okt 07, 15:56
Opprinnelig postet av Magnum


P.P.S. Jeg ser overhodet ikke moroa med å synge porselen" til en spiller på båre! Lurer på om Menigheden sang den for Dagfinn Enerly for to år sida... En kan eventuelt sette igang pipekonsert hvis vedkommende kommer tilsynelatende uberørt joggende inn igjen rett etterpå, men inntil da bør en holde seg for god til sånt!


Helt enig! Direkte pinlig å pipe og synge "porselen" mot spillere som åpenbart er skadet. Toni Nhleko måtte jo rett ut, og jeg syntes det var ganske åpenbart at han var skadet. På det tidspunktet var det jo forøvrig ikke i Sandfjords åpenbare interesse å trekke ut tiden, heller. De var vel nærmest scoring.

Er ellers interessant at det med 5. plass jo kan bli UEFA neste år likevel, hvis LSK som forventet vinner cupfinalen. Det burde gi gutta den motivasjonen som åpenbart manglet helt i går. Makan til tafatt gjeng på en fotballbane kan jeg ikke huske å ha sett..

Synd Tarik er ute mot Strømsgodset, men tror tross alt på seier. Og med litt flaks vinner Sandefjord mot Odd i samme runde, og sørger for at de går rett ned. Dermed har ikke Odd noe å kjempe for når de tar i mot FFK i siste runde, og det går an å håpe på seier der også. Så får vi se om de andre resultatene går FFKs vei.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 22 okt 07, 16:25

Opprinnelig postet av Magnum


P.P.S. Jeg ser overhodet ikke moroa med å synge porselen" til en spiller på båre! Lurer på om Menigheden sang den for Dagfinn Enerly for to år sida... En kan eventuelt sette igang pipekonsert hvis vedkommende kommer tilsynelatende uberørt joggende inn igjen rett etterpå, men inntil da bør en holde seg for god til sånt!

Menigheden sang "LA HAN DØ" for to år siden.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 okt 07, 16:46
Opprinnelig postet av Espen
Er ellers interessant at det med 5. plass jo kan bli UEFA neste år likevel, hvis LSK som forventet vinner cupfinalen. Det burde gi gutta den motivasjonen som åpenbart manglet helt i går. Makan til tafatt gjeng på en fotballbane kan jeg ikke huske å ha sett..

Jeg ser det er mange som nevner dette. Både på forumet, i media og i klubben. Derfor er det helt sikkert riktig, men jeg stusser likevel litt på det.

Det er jo sånn at 1. plass gir Champions League. 2. og 3. plass + vinner av cupen går til UEFA-cupen. Hvis vinner av cupen er kvalifisert til CL gjennom å vinne serien, så får tapende cupfinalist den tredje plassen i UEFA-cupen. Hvis vinner av cupen er kvalifisert til UEFA-cupen gjennom å havne på 2. eller 3. plass i serien (som kan bli tilfelle med LSK), så går den siste UEFA-cupplassen til laget som havnet på 4. plass i serien.

Hvor kommer 5. plassen inn i bildet som folk snakker om?

I fjor kom RBK på 1. plass (CL). Brann og Vålerenga til UEFA-cup gjennom 2. og 3. plass i serien. FFK til UEFA-cup som cupfinalevinner. LSK kom på 4. plass. Men det var ikke derfor de kom til Europa. Dit kom de gjennom Fair Play-plassen (de kom på andre plass på Fair Play i fjor, etter oss, men vi var allerede kvalifisert gjennom cupen).

Kanskje litt forvirrende forklart, men er det slik at Norge får flere lag med i Europa neste år siden alle plutselig snakker om at 5. plass gir UEFA-cupplass?

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 okt 07, 17:13
Opprinnelig postet av A9$h

Menigheden sang "LA HAN DØ" for to år siden.



Der ser man.

Får nesten unnskylde dem ("for de visste ikke hva de gjorde"), men nå burde man ha lært. Ikke minst FFK-supportere!

---------------------------

Svensk magi!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1129

Lagt til: 22 okt 07, 17:14
4 plassen gav vel inter totto plass tror jeg.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 okt 07, 17:15
Opprinnelig postet av Costanza
Kanskje litt forvirrende forklart, men er det slik at Norge får flere lag med i Europa neste år siden alle plutselig snakker om at 5. plass gir UEFA-cupplass?


Jeg skjønner ikke det der jeg heller.

Tida vil vel vise hva som stemmer, men dersom det kan inspirere guttæne til bedre innsats i de to siste kampene, så må de veldig gjerne uansett TRU at det er muligheter for UEFA-cup. ;-)

---------------------------

Svensk magi!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 22 okt 07, 17:33
Opprinnelig postet av Costanza
(de kom på andre plass på Fair Play i fjor, etter oss, men vi var allerede kvalifisert gjennom cupen).


lsk ble faktisk nummer fire i fair-play. Bak ffk, rbk og enga

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 okt 07, 17:50
Endret: 22 okt 07, 18:08
Opprinnelig postet av JipJap

lsk ble faktisk nummer fire i fair-play. Bak ffk, rbk og enga

Ok. Det kan nok stemme. Men poenget var at LSK kom til Europa gjennom Fair Play-plassen, og ikke fordi de havnet på 4. plass (og heller ikke gjennom intertoto, som norske klubber har tradisjon for å takke nei til).

5. plass gir nok ikke noen mulighet til UEFA-cup, dessverre.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 22 okt 07, 18:54
jeg skjønte poenget, tenkte jeg bare skulle gi korrekt fakta

dette er vel iallefall 3. gangen dette blir tatt opp her

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 22 okt 07, 21:05
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av JipJap

lsk ble faktisk nummer fire i fair-play. Bak ffk, rbk og enga

Ok. Det kan nok stemme. Men poenget var at LSK kom til Europa gjennom Fair Play-plassen, og ikke fordi de havnet på 4. plass (og heller ikke gjennom intertoto, som norske klubber har tradisjon for å takke nei til).

5. plass gir nok ikke noen mulighet til UEFA-cup, dessverre.



Ser altså ikke ut til at det er aktuelt med UEFA-cup for 5. plassen, da altså.

Min kilde for påstanden var forøvrig FB: www.f-b.no/article/20071022/FFK/710220019/1009

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 22 okt 07, 21:21
journalister er det siste du må stole på.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 okt 07, 00:22

Opprinnelig postet av JipJap
journalister er det siste du må stole på.

Hhhmm...Tarik sier at han håper på Uefa-cup? Video

Vet ikke spillerene dette?

Har Norge fått flere plasser i Uefa-cup?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 okt 07, 00:27
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av JipJap
journalister er det siste du må stole på.

Hhhmm...Tarik sier at han håper på Uefa-cup? Video

Vet ikke spillerene dette?

Har Norge fått flere plasser i Uefa-cup?


Spillerne leser vel også aviser og regner med at FB vet hva de driver med.... Men de burde kanskje vite sånt selv. Til og med Anders Grönhagen har jo uttalt seg på en måte som tyder på at han tror 5. plass gir UEFA-cup.

Men nei: såvidt jeg får ikke Norge flere plasser i UEFA-cupen neste år.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 23 okt 07, 07:01
jeg trur faktisk også at jeg har hørt det har blitt nevnt på tv2.

men jeg har enda ikke sett noen sikre kilder for å si det slik.

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 23 okt 07, 07:04

Opprinnelig postet av JipJap
jeg trur faktisk også at jeg har hørt det har blitt nevnt på tv2.

men jeg har enda ikke sett noen sikre kilder for å si det slik.

FXT.no er jo en av tv2 sine nettsider, og de nevner det der også

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 23 okt 07, 09:51
Opprinnelig postet av wergis

FXT.no er jo en av tv2 sine nettsider, og de nevner det der også


Blir fort sånn når noen journalister skriver noe, så henger alle andre seg på den samme "sannheten". Hadde vært veldig kjekt med noen sikre kilder på dette egentlig

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 okt 07, 10:22
1 plass gir CL, 2-3 gir Euro Cup plass, Cupen gir 1 Euro cup plass. Fair play gir Euro cup plass.

Brann CL, Viking, Stabækk E-Cup, LSK Cup om de vinner, RBK Fair play om Norge får en plass, altså ingen mulighet for FFK på E-cup plass.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 23 okt 07, 10:36

Hysj!

La spillere og trenere fortsatt tro at 5. plass gir europacup spill, så hever de kanskje nivået og innsatsen de to siste kampene.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 23 okt 07, 10:39
Opprinnelig postet av aavdst

Hysj!

La spillere og trenere fortsatt tro at 5. plass gir europacup spill, så hever de kanskje nivået og innsatsen de to siste kampene.

he..he..ja for hvis dette kommer ut, da blir det krize.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340