Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 31 3

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 okt 07, 11:58
som midstoppere har vi: Agim, raio, patrick, vidar.  vidar er skadet og vil han komme tilbake 100 %. så hvorfor trenger vi ikke midtopper da ? (om vi ikke skriver kontrakt med sjøberg da)

---------------------------

http://keiko99.net


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 19 okt 07, 12:33
Koppinen er en god spiller, men vi har allerede 3 gode stoppere (Piiroja, Gerrbrand, Sjöberg), et ungt stoppertalent (Shabani), og en i bakhånd (Martinsen). Synes ikke det er Koppinen vi bør bruke penger på først og fremst, og han vil bli meget dyr i drift! Jeg ser heller at vi beholder Sjöberg, som er mer anvendelig og tre år yngre.

Nei, få på plass noen sidebacker og kanter først, takk!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 okt 07, 16:39
da må vi kjøpe sjøberg holters ellers har vi ikke godt nok valg av stoppere. så enten sjøberg eller Koppinen

---------------------------

http://keiko99.net


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 okt 07, 16:42
Hadde ikke skadet med denne mannen på venstreback neste sesong! Men det er neppe veldig sannsynlig... Havner nok i en utenlandsk klubb når han først vil vekk fra RBK.

Ellers er jeg enig med Holters. Det er lite poeng i å gå etter midtstoppere nå. Nå er det viktig at FFK vet hva de vil ha av spillere og prioriterer de posisjonene først: det vil si backer og kantspillere.
 

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 okt 07, 17:35

Hadde vært enig med deg for et og to år siden, Costanza.. Men nå syns jeg Dorsins formkurve har sunket betraktelig, og denne sesongen har han ikke vært så god som han tidligere har vært.

I tillegg tror jeg FFK er lite aktuelt for ham. Han er i slutten av sin karriere, og jeg tror nok han kommer til å vende hjem til Sverige.

Men typen er riktig. Har vel greit med fart, et bra venstreben, god posisjoneringsevne og virker etter hva jeg har fått med meg meget seriøs.

Ellers så er det helt klart en venstreback vi trenger. For målet vårt for neste sesong bør være 5. plass eller bedre, og da holder det ikke med en høyrebent midtstopper på venstreback. Sjöberg har gjort sakene sine bra, men jeg mener det er viktig med en rendyrket venstreback. Er selv høyrebent og har spilt venstreback et par ganger, og det begrenser de offensive løpene, siden man som oftest må gå inn i banen. Noe som ikke er like gunstig for en sideback som det er for en kant.

Holder fortsatt en knapp på Roy Miller fra Bodø/Glimt, jeg da. Men skal jeg være ærlig, tror jeg ikke vi har kompetanse nok i klubben til å gjøre så bra forhandlinger. Huth er sikkert flink, men har ikke nok erfaring. Kan ikke heller se at det er andre i klubben som har nok kompetanse, overtalelsesevne eller erfaring til å kunne forhandle med toppklubber..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 19 okt 07, 17:43
Endret: 19 okt 07, 17:44
Opprinnelig postet av Lemmy
Han er i slutten av sin karriere, og jeg tror nok han kommer til å vende hjem til Sverige.

I slutten av sin karriere etter å nylig ha fylt 26 år...? Han er vel strengt talt i "begynnelsen av sine beste fotballår".

Roy Miller er bare tre år yngre, og for øvrig en non-EU-spiller (Costa Rica).

Jeg hadde i alle fall valgt Dorsin dersom det stod og vippet mellom disse to.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 okt 07, 17:46

Er han såpass ung? Jøss, mente at han over 30 år, jeg.

Da beklager jeg det. I en slik alder, er det meget gunstig å hente ham! Forsvarsspillere med rutine og sprut i bena, er noe av det beste man kan få. Positiv til Dorsin, nå!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 okt 07, 18:13

Dorsin hadde vært en drøm på backen for FFK, men trolig blir det bare med drømmen. Mannen vil til en større liga bl.a for å spille seg til plass på "Tre Kronor".

Jeg vil også ha Sjøberg framfor Kopinnen. Ps, er det noen som vet eksagt hva Sjøberg vil koste FFK.

Så akkurat på spillestallen til FFK, der sto verken Vuorinnen eller Stadheim. Er det fordi de er på utlån, eller er de allerede solgt. Uansett dette er spillere FFK bør kvitte seg med.

Andre spillere som FFK bør bytte ut

Prydz, Berg, Multa, Hoås og West.

Går Jonna , mener jeg forsatt at Demidov kan være noe for framtiden som supliment til Ramberg som innbytter.

Trenger først og fremst folk på kantene.

Dersom FFK forsterker laget på andre plasser må også andre ut.

Keeper plassen, er av de som mener at dersom FFK får beholde Staw og Bråthen har FFK i utgangspunktet keepere.

Disse to trenger matchtrening og tillit til å bli topp keepere. Bare se hvordan Brann har "båret" fran Opdal.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 19 okt 07, 20:08
Endret: 19 okt 07, 20:10

Jeg syns personlıg at Sjöberg ikke er god nok. Syns han har vart skuffende. Hvis vi skal kjempe ı övre del av tabellen neste ar trenger vi noen forsterkninger og a diskutere Dorsin blir bare ren önsketenkning.

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 19 okt 07, 20:14
Det sille være en synd å ha en spiller som Demidov på benken i Norge. Skulle vi kjøpe han så blir det på bekostning av Gashi eller Wherman, men med mindre han spiller høyre ving (jeg tror ikke det?). Jeg er nok redd vi må unne noen andre klubber Demidov.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 19 okt 07, 20:17
Opprinnelig postet av schpa84

Jeg syns personlıg at Sjöberg ikke er god nok. Syns han har vart skuffende. Hvis vi skal kjempe ı övre del av tabellen neste ar trenger vi noen forsterkninger og a diskutere Dorsin blir bare ren önsketenkning.

Ja, som venstreback er han muligens ikke god nok. Men du som resten av oss her inne har vel ennå ikke sett han spille midtstopper? Det er jo midtstopper han er, men han fungerer også greit som back på begge sider. Hvis vi kan hente han for en ålreit pris så synes jeg vi skal det, men for all del; vi trenger fortsatt minst en sideback. Og da på venstre side i forsvaret som første prioritet.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 19 okt 07, 20:22
Ja, sant nok det, men som du selv sıer bör venstebacken vare en försteprioritet, men er sikker pa at Grönhagen ser dette, han er jo tross alt en trener. Haper vi gjör noen gode investeringer ı vinter

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 19 okt 07, 20:44
Opprinnelig postet av schpa84
Ja, sant nok det, men som du selv sıer bör venstebacken vare en försteprioritet, men er sikker pa at Grönhagen ser dette, han er jo tross alt en trener. Haper vi gjör noen gode investeringer ı vinter

Jeg tror nok som du sier at Grønhagen ser dette. Han har jo flere ganger sagt at han ønsker mer offensive backer, samt en kant som er god i en-mot-en situasjoner, så det er nok disse posisjonene som vil bli forsterket. Jeg håper i alle fall det, for det er i alle fall der jeg selv vil ha forsterkninger først.

Når det gjelder Sjöberg, så er jeg positiv til ham rett og slett på grunn av anvendeligheten, samt også tildels kvaliteten. Han holder godt nivå til å bare "vikariere" som sideback, så synes han er en god spiller å ha i stallen. Men selvsagt, jeg vil heller ha to rendyrkede sidebacker med Gerrbrand og Raio i midten fremfor å beholde Sjöberg, men kanskje begge del er mulig?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 okt 07, 08:23

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 okt 07, 16:35

Så Demidov i aksjon i 1.omgang for Hønefoss mot Ham-Kam i sta, og det er ingen tvil om at det er en klassespiller. Vil tørre å påstå at han er i samme klasse som Tarik, og at han kommer til å spille på a-landslaget om et par år.

Teknikk, overblikk, pasningsspill, kløkt, defensiv og offensiv tankegang osv. Han slo faktisk Markus Ringberg i hodeduell også, noe som må sies å være en bra prestasjon!

Men nei, vi har gode nok spillere selv. Martin Elvestad har et stykke igjen til klassen Demidov er i, men jeg vil heller at vi skal videreutvikle egne talenter, enn å kjøpe fra andre lag. Tror Demidov går til Rosenborg. Blant annet pga. god talentutvikling, stor sjanse for spilletid + at det er en toppklubb. I tillegg kjenner han jo Tettey og Skjelbreid fra u-21.

Ellers tror jeg ikke John Anders Bjørkøy forsvinner. Vi brakte ham opp i tippeligaen og på landslaget, har en bra atmosfære og han studerer vel fortsatt fattigdomsproblematikk i Oslo? Da tror jeg Trondheim blir lite aktuelt, uansett om Eggen er der.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 20 okt 07, 18:04
Er også imponert over Demidov, men husk at han er 21 år. Du sammenligner med Elvestad som er 18, og Tarik som er 19.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 okt 07, 18:07

Ja, det var noe av mitt poeng. Per dags dato er Demidov langt bedre enn Elvestad, men jeg vil heller at vi skal prøve å få Elvestad opp på det nivået Demidov er på, gjerne før han er 21 år.

Kan vi utvikle egne talenter, er det bedre enn å kjøpe andres.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 20 okt 07, 23:16

Opprinnelig postet av HotDream
Her er "spillerkabalen" slik F-B ser det 

Flåklypa Tidende overgår deg selv med grenseløst svada.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 20 okt 07, 23:36
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av HotDream
Her er "spillerkabalen" slik F-B ser det 

Flåklypa Tidende overgår deg selv med grenseløst svada.

Som hva da? Utdyp gjerne.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 21 okt 07, 01:20
vil påstå at det var en ok oversikt av F-B jeg


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 31 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340