Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjære onkel Terje!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Klokan-fan

Bedriftsspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 6

Lagt til: 07 aug 07, 10:15
Endret: 09 aug 07, 20:28

20.februar 1983 kom det en liten guttepjokk til verden på Sunnmørskysten. Hvor lang han var og hvor mye han veide vet jeg ikke, men nå er han blitt akkuratt så stor at han passer ypperlig langs innsiden av strekene på både høyre og venstre side av banen på Fredrikstad Stadion.

Han er nok ingen typisk goalgetter der han løper opp og ned på vingen, men tre mål har det blitt i år og 14 i Adecco`n i fjor. Hvis du vil så vikarierer han sikkert også som spiss, men det får du ta opp med ham selv.

Men passninger kan han slå - både med høyre og venstre bein. Dribler begge veier gjør han også. Og spør du Raymond, så nekter han sikkert for det, men en tunell ble nok slått på nettopp hr Kvisvik på søndag, slik at show blir det også me`n.

Han bytter ikke klubb så ofte, for så langt står han kun med Aafk og HaNo. Ta en telefon til ham i løpet av uka, før Rosenborg bruker ham som benkevarmer, slik som de ofte gjør med sine talenter, og ødelegger han også.

Pris? Sånn et sted mellom Gashi og Steenslid.

"- Han er veldig eksplosiv, har et utrolig rykk og stor fart. Joakim kan gjøre noen vanvittige ting. Han er kreativ, godt trent og har det meste for å lykkes" sa Aafk-trener Per Joar Hansen til Sunnmørsposten før sesongen.

Så vær så snill, Onkel Terje - kjøp Joakim Austnes til FFK!


 

Mod: Stenger denne da diskusjonen har beveget seg inn på parallelle diskusjoner i andre tråder.

---------------------------

"Det viser en total mangel på inkompetanse i NFF"
Språkbruker Stig Inge Bjørneby refser NFF


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 07 aug 07, 10:18
Hahaha, årets trådinnledning. Støttes 100%.

---------------------------

Ære være Plankebyen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 aug 07, 10:29
knall bra

---------------------------

http://keiko99.net


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 aug 07, 10:30
Den bør du jo printe ut å sende til Terje. Godt skrevet

---------------------------

RednWhite


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 07 aug 07, 10:32

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 aug 07, 10:33
Årets inlegg på ffksupporter.net ?!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 07 aug 07, 10:48
Kunne ikke sagt det bedre selv! Hadde vært moro på en eller annen måte å få sendt dette til Terje! Han hadde nok dratt på smilebåndet da tenker jeg, og kanskje tatt opp lommeboka??

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 07 aug 07, 11:01

Rosenborg er på banen.. http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/07/508145.html

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 aug 07, 11:07
Derfor bør dette brevet sendes.. Send det vær så snill

---------------------------

http://keiko99.net


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 07 aug 07, 12:27
Jeg er av den tro at de som driver med det sportslige i klubben ikke er inkompetente, og følgelig vet alt om Austnes, hans kvaliteter og hans situasjon.

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 07 aug 07, 12:31
Forresten morro at folk at fått opp øynene for Austnes, mener å huske vi hadde en livlig diskusjon om han før sesongen..

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 08 aug 07, 12:02

Austnes er vel en type spiller som hadde gjort seg i FFK, men på den annen side... hvem skal ut i så fall? Det er i alle fall min oppfatning at den midtbanen vi har nå, med Kvisvik, Gashi, Wehrman og Bjørkøy er (en av) TLs beste, og svært komplett i den forstand at spillerne er forskjellige og utfyller hverandre godt. Det er grenser for hvor mange klassespillere vi kan ha på benken også, er det ikke?

Hvis jeg var Onkel Terje ville jeg kanskje ha sett meg for litegrann etter de forsterkningene som tross alt har kommet i sommer.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 aug 07, 12:07

Har troen på Jonna i kantrollen. Som Bengt Eriksen sa det i Fotballxtra på søndag kveld, han minner litt om Simen Brenne i fjor. Han blir vel mer en slags indreløper på kanten, og det fungerer jo strålende! Selvom han kanskje ikke får brukt sine ypperste kvaliteter der, tror jeg han kan bli bra!

Men for all del, Austnes er en veldig spennende spiller.

Men jeg håper heller på en spiss, eller en spiller som feks. Corrales. Vi kunne trengt en sideback som faktisk er sideback, og ikke høyrekant eller midtstopper. Multaharju og Sjöberg har gjort sakene sine bra, men for et lag som har ambisjoner om å nå langt, holder ikke dette om 1-2 år..

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 aug 07, 12:20
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Austnes er vel en type spiller som hadde gjort seg i FFK, men på den annen side... hvem skal ut i så fall? Det er i alle fall min oppfatning at den midtbanen vi har nå, med Kvisvik, Gashi, Wehrman og Bjørkøy er (en av) TLs beste, og svært komplett i den forstand at spillerne er forskjellige og utfyller hverandre godt.

Det er nettopp det de ikke gjøre. Altså utfyller hverandre. I hvert fall ikke på den måten jeg ønsker. Den sentrale midtbanen er riktignok komplementær så det holder. Problemet er at vi med Bjørkøy og Kvisvik på banen har to ganske stasjonære spillere som veldig ofte søker inn i banen, og ingen av dem har hurtighet til å drible en back og løpe forbi. Konsekvensen er at vi får et veldig smalt og ofte forutsigbart angrepsmønster med en slik oppstilling. Det så vi også mot Aalesund. Med en type som Austnes på den ene siden ville vi fått kombinasjonen av dribleferdigheter og hurtighet på den ene siden. Da ville vi fått flere strenger å spille på offensivt. Det er noe vi mangler i dag. Og jeg tror dessverre dette kan komme til å bli enda mer synlig utover høsten.

Når det er sagt så tviler jeg på at vi er i stand til å hente Joakim Austnes til klubben. Han har etter hvert blitt et såpass hett navn at de store klubbene allerede står klar med sjekkheftet. Tipper han går til Rosenborg når han går fra AaFK.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 08 aug 07, 12:54
Endret: 08 aug 07, 12:55

Jo, er enig i at vi mangler den typiske kantspilleren. På den annen side har vi ikke så mange sterke boks-spillere med utpreget hodestyrke heller, så det er kanskje like greit?

I alle fall vil jeg mene at midtbanen vår har løpsstyrke så det holder, selv med Kvisvik på banen. Vi har solid defensiv styrke (i Wehrman), og fire gode skyttere, sterke ballvinnere og gode pasningsleggere. I forhold til de spiss-kvalitetene laget har på topp (hurtighet og teknikk fremfor hodestyrke) så synes jeg dette ser rimelig velkomponert og slagkraftig ut. Visst er det kvaliteter vi mangler i laget, kanskje særlig kant- og boksspillere, men strengt tatt skal vi vel ikke forvente at vi er suverene på alle områder heller? Ikke godt for et lag som FFK å ha både i pose og sekk.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 aug 07, 13:37
Er det noen som har fått med seg hva tråden skulle handle om ??

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 08 aug 07, 14:38

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Er det noen som har fått med seg hva tråden skulle handle om ??

Kantspilleren Austnes.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 08 aug 07, 15:33
Sann jeg ser det er Gashi en bedre spiller enn Bjørkøy i den offensive midtbanerollen og om Joakim Austnes skulle bli FFK spiller tror jeg vi får en situasjon hvor Bjørkøy ikke er fast på FFKs midbane. Men Bjørkøy er fortsatt FFKs beste høyreback!

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 aug 07, 15:41
Laget vårt neste sesong i 4-3-3

----------------------- Shaaban -----------------------

--- Høiland -- Gerrbrand -- Piiroja ----- Corrales

----------------------- Wehrman -------------------------

------------ Bjørkøy ------------- Gashi----------------

--- Austnes ------- Karadas ----------------- Tarik


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 08 aug 07, 15:46
Endret: 08 aug 07, 15:46

Opprinnelig postet av Costanza
Laget vårt neste sesong i 4-3-3

----------------------- Shaaban -----------------------

--- Høiland -- Gerrbrand -- Piiroja ----- Corrales

----------------------- Wehrman -------------------------

------------ Bjørkøy ------------- Gashi----------------

--- Austnes ------- Karadas ----------------- Tarik

Og hvem er den nye treneren?

Med tanke på hvor FFK har lagt lista for spillerkjøp denne sommeren skal vi ikke se bort i fra at noen av de navnene kan dukke opp i FFK i løpet av sommeren/vinteren. Personlig håper jeg på de to lengst frem på banen!

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340