Husk meg
Brukernavn
Passord

Utvide Tippeligaen fra 14 til 16 lag?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 des 06, 15:25
Etter at svenskene nå har vedtatt at Allsvenskan fra og med 2008-sesongen skal bestå av 16 lag mot dagens 14 (link), regner jeg med at vi får en ordentlig diskusjon rundt dette i Norge snart også. Egil Østenstad deler egentlig mine synspunkter rundt problemstillingen i denne saken.

Rent praktisk bør det løses, slik Østenstad også er inne på og i tråd med svenskene, ved at 1 lag rykker ned og 3 opp sesongen før omleggingen. Og at det nødvendigvis må bli noen ekstra midtukekamper i sesongen (hvis ikke klimaendringene fortsetter slik at vi kan strekke sesongen litt inn i normal vintertid...)

Hva synes folket her inne om 16 lag i Tippeligaen? Når bør det innføres?

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1127

Lagt til: 09 des 06, 15:34

Jeg er helt enig!

Flere kamper, mindre mas om nedrykk og mer konunitet.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 des 06, 15:43
Opprinnelig postet av Costanza


Hva synes folket her inne om 16 lag i Tippeligaen? Når bør det innføres?


Jeg synes 16 lag i tippeligaen høres ut som en glimrende idé.  Når de gjør en slik endring bør de naturlig nok også se litt på seriesystemet nedover i divisjonene også, slik at vi kan få et system som fungerer litt bedre enn i dag. 

Innføringen av dette bør gjøres så fort som mulig.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 des 06, 15:52

Helt klart et positivt bidrag til å gjøre tippeligaen bedre. Sammen med de nye reglene http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1089 .

Lengre og tøffere sesong bidrar også til å gjøre ligaen bedre.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 09 des 06, 15:55
Ja til minst 16 lag i tippeligaen, men gjerne 18 også.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 des 06, 16:07
tror det hadde vært bra her, ettersom flere og flere får nye stadioner og bedre gressmatter..Også blir det flere kamper på oss på nye stadion synes det burde blitt innført nå neste sesong jeg, men det er kanskje for tidlig... i 2008 sesongen derimot kan det gå.. ;o)

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 des 06, 16:17

Opprinnelig postet av Costanza
Etter at svenskene nå har vedtatt at Allsvenskan fra og med 2008-sesongen skal bestå av 16 lag mot dagens 14 (link), regner jeg med at vi får en ordentlig diskusjon rundt dette i Norge snart også. Egil Østenstad deler egentlig mine synspunkter rundt problemstillingen i denne saken.

Rent praktisk bør det løses, slik Østenstad også er inne på og i tråd med svenskene, ved at 1 lag rykker ned og 3 opp sesongen før omleggingen. Og at det nødvendigvis må bli noen ekstra midtukekamper i sesongen (hvis ikke klimaendringene fortsetter slik at vi kan strekke sesongen litt inn i normal vintertid...)

Hva synes folket her inne om 16 lag i Tippeligaen? Når bør det innføres?

 

Jeg er enig, men mener at to lag bør rykke direkte opp fra Adeccoligaen og at lag nr 14. i tippeligaen bør spille kvalikk mot lag nr 3 i Adeccoligaen.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 11 des 06, 14:05
Tror tiden er moden for 16 lag i TL ganske snart. Enig med de som hevder at det da blir en mindre "nedrykksgruppe". Dog er det ganske stor forskjell på lagene i toppen og i midtsjiktet i Adecco ligaen så når ytterligere to lag flyttes opp fra Adecco kan et middelmådig lag kjempe i toppen og med litt flaks rykke opp. Da risikerer man å få opp lag til TL som slett ikke er gode nok og som ikke har de økonomiske forutsetningene for å spille der. Vi så i kval kampene i år hvor stor forskjell det var på Odd (som avsluttet TL- med serdeles dårlig form) og Bryne. Nå skal jeg ikke uttale meg om Brynes muligheter til å forsterke laget vesentlig før en tl start men de virket å være langt unna nivået. For å unngå for dårlige lag trenger vi en overgangsordning så de første sesongene med 16 lag mener jeg det er nok om 1 lag rykker rett opp så kan lag 2 spille kvalikk mot lag 15 i TL.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 12 des 06, 00:58

så på tv 2 sporten idag, og fikk intrykk av at NFF ikke er helt klare for å tenke nytt, de mener det er vanskelig å gjennomføre.  Så dessverre tror jeg dette ikke skjer her i landet med det første..

 

Men min mening er ihvertfall at 16 lag i TL, 3 på direkte nedrykk og ingen kvalik kamper hadde blitt perfekt, i tilleg gjort om 1 div til 18 lag, hvor de 4 siste rykker ned, mens 2 øverste rykker direkte opp som i dag, og kopiert litt fra det engeske systemet med en slags kvalikk, i norge kunne det fungert på den måten at  3-4-5-6 plassen kan spille semifinale og finale om hvem som skal rykke opp. da får vi utskiftning av 3 lag hvert år, og kvalikk mellom tl lag og 1 div lag ungås, (da slipper vi slike kjedelige kamper som tl laget knuser 1 div laget over 2 kamper, og isteden får de 4 lagene bak divisjons "vinnerne" muligheten..

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 des 06, 08:25

Nå er muligens Norsk Toppfotball og NFF på kollisjonskurs, siden Boye Skistad i Norsk Toppfotball ønsker innføringa.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340