Husk meg
Brukernavn
Passord

HUSK! Årets konkurranser

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 mar 08, 13:54
En liten påminnelse; husk årets konkurranser!

Siffertipskonkurransen, hvor man legger inn hva man tror blir resultatet hver runde:
www.ffksupporter.net/siffertips/tipp.php

Tabellkonkurransen, hvor man tipper årets tabell etter endt sesong:
www.ffksupporter.net/tabell/tabell_konkurranse.php

Man må være medlemmer for å delta i konkurransene.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 mar 08, 15:36

hhmmm...medlem høres kanskje litt skummelt ut.

Hva med registrert bruker? Det er også gratis å registrere seg.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 mar 08, 20:59
Den regjerende siffertipsmesteren klinker til med en trepoenger etter sesongens første kamp!

Er det ingen som kan vippe meg ned fra tronen?

www.ffksupporter.net/siffertips/resultat.php

Hovmod står for fall, men jeg skal nyte det frem til morgendagen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 mar 08, 21:12

Så så, det er ikke mye å skryte av å vinne når du i syv av rundene utelukkende hadde 2-1-hjemmeseier i samtlige kamper. Hadde jeg tippet 2-1 i samtlige kamper i fjor så hadde jeg endt på 141 poeng, kun syv bak deg ;) Men jeg er mer sportslig enn som så :p

Å tippe 2-1 på så mange kamper er mer en helgardering enn å tippe på kampene syns nå jeg :p

Som en dobbelmoraliserende avslutning, jeg hadde 2-1-seier i dag :o)


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 29 mar 08, 21:22

Opprinnelig postet av FFK1903
Så så, det er ikke mye å skryte av å vinne når du i syv av rundene utelukkende hadde 2-1-hjemmeseier i samtlige kamper. Hadde jeg tippet 2-1 i samtlige kamper i fjor så hadde jeg endt på 141 poeng, kun syv bak deg ;) Men jeg er mer sportslig enn som så :p

1-0, 2-1 tippinga er dessverre for effektiv til at konkurransen blir særlig spennende. For neste sesong foreslår jeg følgende metode for poenggiving.

1 poeng for riktig tegn

1 poeng for riktig antall hjemmemål

1 poeng for riktig antall bortemål.

Det betyr at man faktisk kan få poeng på tross av en merkelig avgjørelse på overtid, man kan få to poeng dersom man regner regner med at et lag ikke vil klare å score etc.. Slik det er nå gir rett resultat for mye uttelling og dermed vil man gjøre det svært godt  ved å holde seg til statisikk framfo enkeltkamper.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 29 mar 08, 21:29
Det er notert, og var egentlig planer om en del endringer før denne sesongen, men jeg rakk det bare ikke. Er ikke for sent å gjøre endringer på poenggiving enda, så dersom det er flere som synes dette høres bra ut kan det være fikset til i morgen!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 mar 08, 21:32
Det må uansett være poeng for helt riktig resultat...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 29 mar 08, 21:36

Helt riktig resultat vil fortsatt gi tre poeng. Diskusjonen er om man skal kunne få noe poeng i det heletatt dersom man tipper feil tegn, det vil nemlig være mulig med et poengsystem som det jeg foreslo.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 mar 08, 00:04

Opprinnelig postet av Holters
Det må uansett være poeng for helt riktig resultat...

Ja, men så på resultatlista at du (og 8 til) hadde 2 poeng... Skulle dere ikke hatt 3?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 mar 08, 00:45

Opprinnelig postet av HotDream
Ja, men så på resultatlista at du (og 8 til) hadde 2 poeng... Skulle dere ikke hatt 3?

La også merke til at de som hadde tippet rett resultat brått hadde fått 2 poeng.

Jeg syns egentlig poengsystemet ved å gi tre poeng til rett resultat og ett poeng for riktig markering er enklest og best, blir fort bare surr hvis riktig antall scorede mål skal gi poeng også. 2-1-seire er vel det resultatet som forekommer oftest i fotball, så det er jo ikke overraskende at en del får inn poeng på dette, selv om det jo finnes grenser ;)


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 30 mar 08, 01:04
Holters ba meg om å endre poengskalaen til 1 poeng for rett markering (som før) og 2 poeng for riktig resultat, og jeg gjør som jeg får beskjed om... (i alle fall når det bare er å endre et tegn)

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 mar 08, 01:35
Opprinnelig postet av HotDream

Ja, men så på resultatlista at du (og 8 til) hadde 2 poeng... Skulle dere ikke hatt 3?

Det er sikkert bare Morten som tester litt saker.

Jeg er enig i at det ikke bør være for kompliserte regler, men nå er det så mye å tjene på rett resultat at man egentlig er dum dersom man ikke tipper 1-0 eller 2-1 til hjemmelaget (Evnt. 1-0 eller 2-1 til favoritten). Det jo helt idiotisk å sette opp et uavgjort resulttat slik reglene er idag.  Da er det vel noe som bør rettes på?

Ved å innføre ett poeng for rett resultat, ett for rett antall hjemmemål og ett for rett antall bortemål, vil man gjøre det mye mer intressant å satse på et uavgjort resultat, men samtidig vil de sleipe 2-1 tipperene få 2 poeng på N>1 - 1,  og ett poeng på 1 -1, 0 - 1. Det blir kanskje like merkelig?

Da må man tråkke til med mer kompliserte regler: Man får ett poeng for riktig markering, ett for rett antall hjemmemål og ett for rett antall bortemål. Men, man får kun poeng for rett antall hjemme- og/eller bortemål dersom man har tippet rett markering, untatt hvis man har tippet uavgjort resultat. Ved å tippe uavgjort resultat vil man uansett få poeng for rett hjemme- og/eller bortemål (selv om det blir hjemme eller borteseier). Kanskje litt for komplisert for at folk skal synes det er morsomt?

Det beste hadde vært om man la til grunn noen resultat- og markeringsodds fra en kjent bookmaker. Så fikk alle én krone pr.kamp, og fikk beløpet fra resultat eller marking som ga flest kroner som resultat. Personen med mest kroner vunnet på slutten av sesongen er vinneren av konkurransen.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 mar 08, 03:33

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Man får ett poeng for riktig markering, ett for rett antall hjemmemål og ett for rett antall bortemål. Men, man får kun poeng for rett antall hjemme- og/eller bortemål dersom man har tippet rett markering, untatt hvis man har tippet uavgjort resultat. Ved å tippe uavgjort resultat vil man uansett få poeng for rett hjemme- og/eller bortemål (selv om det blir hjemme eller borteseier). Kanskje litt for komplisert for at folk skal synes det er morsomt?

VS

Opprinnelig postet av dagens regler
Tre poeng for riktig resultat, et poeng for riktig markering.

Jeg vet i hvert fall hva jeg finner enklest. Det er en grunn til at mange spiller ludo, få spiller cricket. Det er enklere å sette seg inn i! ;)

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f