Husk meg
Brukernavn
Passord

Mottar du nyhetsvarsel (-sms) fra FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jan 08, 14:50
Endret: 11 jan 08, 14:56
Jeg ser at det er flere og flere som funderer på denne tjenesten, og lurer på hvorfor de mottar meldinger, samt om det hele er gratis eller ei.

Har du deltatt i en av konkurransene til FFK ved å sende sms til 2229? Enten på fredrikstadfk.no eller ffktv.no? Det går rykter om at da kan du ha blitt automatisk påmeldt til å motta nyhetsbrev fra FFK. Jeg har ikke klart å finne noe informasjon om dette på noen av nettsidene.

Nyhetstjenesten er så vidt jeg kan forstå IKKE gratis. På fredrikstadfk.no kan man lese følgende:

"Ved å sende FFKNEWS START til 2229 kan du nå bestille nyheter fra FFK.
Tjenesten koster 29 kroner hver måned og fornyes fortløpende.

Ønsker du ikke å være medlem lengre, sender du FFKNEWS  STOPP til 2229.
Tjenesten vil gi deg rykende ferske nyheter fra FFK, slik som hvilket lag FFK stiller i forkant av kamper og andre aktuelle nyheter."

Her står det at man mottar nyhetsvarsling, lagoppstilling og informasjon om skadesituasjon per SMS.

Jeg gjentar: 29 kroner hver måned som fornyes fortløpende.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 11 jan 08, 15:08
Mulig at noen får SMS fordi de er medlemmer i klubben også

Fra følgende artikkel i FB

Opprinnelig postet av FB

Før fikk medlemmene i FFK informasjon om klubben gjennom Rød/hvit-scoreren. Nå skal info sendes ut på mail og sms.
 


Kan jo hende de har startet med det også i tillegg til å sende til de som har sendt SMS til 2229

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 11 jan 08, 15:59
jeg får også nyhetsvarsling pr sms, men kan ikke erindre å ha bedt om dette. Husker at på en av de siste hjemmekampene stod det på lystavla at hvis man ville få info om sesongkort for 2008 så sendte man melding til 2229. Stod ikke om at det koster 29 kr pr mnd eller at jeg også ble automatisk på¨meldt denne tjenesten. Nå er det min arbeidsgiver som får min mobilregning så jeg kan ikke selv se om jeg blir trukket for dette beløpet. Men hvis dette er fakta, må¨jeg få avmeldt meg snarest.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 11 jan 08, 16:02
Jeg har vært med i julekonkurransen også, men har ikke mottatt slike sms`er.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 11 jan 08, 16:38
Ja jeg har også vært med i julekonkurransen og plutselig begynt å få nyhetsvarsling. og jeg har ikke bedt om noen nyhetsvarsling. Det er veldig på kanten om de begynner å ta betalt for dette uten min samtykke......

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 jan 08, 18:35

Opprinnelig postet av aavdst
Nå er det min arbeidsgiver som får min mobilregning så jeg kan ikke selv se om jeg blir trukket for dette beløpet.

Du er foreløpig dekket av "arbeidsgiverdekket elektronisk kommunikasjon" der du belastes en minstesum avhengig av hvor mange slike objekter du har (laptop, mobil, internett, osv). Men fra og med i år (ifjor? vet ikke om det er tilbakevirkende) vil arbeidsgiveren også måtte trekke deg i skatt for bruk av slike tjenester som sms, når du ringer servicetelefoner (bank), osv. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 12 jan 08, 23:02
Jeg blir trukket for privat bruk. men det var ikke det som var poenget mitt; Jeg aner ikke om nyhetsvarslingen på sms fra FFK koster penger, da jeg aldri ser mobilregningen min fysisk, og dermed ikke kan se de spesifikke postene for mitt forbruk. Noen andre som får denne nyhetsvarslingen på sms og merket at de blir fakturert for denne? (som ikke har bedt om det)

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 12 jan 08, 23:09
Får også sms. Noen veltalende forumbrukere som kan skrive/ringe og høre hvorfor vi får de og om vi må betale for dem?

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 13 jan 08, 00:44

Jeg sendte tekstmelding i går for å få medlingene stoppet. Uansett pris synes jeg at jeg støtter klubben nok med sesongkort, kiosk på kampdager, CD, skjerf, DVD og annet småtteri. Da synes jeg at de i det minste burde informert om å ta betalt for et løpende abbonement da jeg besvarte spørsmålene under fjorårets julekalender.

 

En enda verre sak, er at jeg står på nyhetsvarslinga til Vålerenga på min mailadresse på online.no Stod at jeg sjøl hadde meldt meg på dette, noe som er hinsides all fornuft. Skrev en ganske sinna mail tilbake og skrev om min FFK-sympati.

Natta


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 14 jan 08, 08:31
Jeg har sendt stopp melding slik de beskrev, men hva skjer joda jeg får fortsatt sms fra klubben. Regner med at de ikke tar betalt for denne tjenesten da de klart å tydelig ikke har et varslingssystem som funker. Blir jo helt på tryne (heller ikke lov) å betale for noe man ikke har godtatt.

PS jeg fikk også e post fra møkket VIF om sesong og sann piss. Noen som har kødda litt med denne forumsiden kanskje?


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 jan 08, 09:20
Jeg fikk også nyhetsmail fra Enga. Trodde det var en kompis som hadde det litt moro, men det var det ikke. Så da er det kanskje organisert spam fra Klanen? Vet ikke hvordan de har fått min mailadresse.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340