Husk meg
Brukernavn
Passord

Disiplin

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 02 apr 07, 20:59

Dette er en tråd jeg fikk ideen til å starte her etter å ha sett den på KFL sitt forum, siden det er minst like viktig, om ikke mer viktig her, og den omhandler skikkelig supporterdisiplin.

Først og fremst angår dette TIFO-arrangementer og koreografier. Til den første hjemmekampen mot Lyn er det forberedt et heftig TIFO-show på Stadion, der alle tribuneseksjonene skal være innblandet. Men, for at dette skal bli like heftig som både vi, Sjefskongen, spillerne, og generelt alle andre skal kunne drømme om, så er det viktig at alle gjør som de får beskjed om angående Mosaikk-ark, bannere, konfetti, kasteruller og liknende. ALLE må gjøre en innsats for at det skal bli bra. Dvs, at får du beskjed om å holde et mosaikkark opp når spillerne entrer banen, så gjør du det. Ikke før, ikke etter.

Angående kasteruller, har det ikke blitt delt ut så mange av dem iblant oss, unntatt mot Lillestrøm ifjor engang ihvertfall, og sikkert noen ganger til jeg ikke kommer på i farten. Jeg veit ikke om alle har fått det med seg, men poenget med kasteruller er at det skal se ut som tribunen eksploderer. Og for at det skal se ut som tribunen eksploderer, og ikke som en billig rakett du får kjøpt i Sverige for 50 spenn, så må samtlige kaste rullene på likt. Jeg vet at det vil bli brukt kasteruller iløpet av sesongen iår, og da er det kjempeviktig at vi får et system på når vi skal kaste dem.

Se på denne filmen av Delije, der du hører i førsten at de har en slags nedtelling før de kaster. 

http://www.youtube.com/watch?v=J4jnEYkeV_Q

Det andre dette omhandler er rutiner på den visuelle effekten som klapping, hopping og vifting som legges til når vi synger.

Hvorfor hopper ikke alle automatisk på "Vi er Fredrikstad.. ", istedet må Z nærmest true folk til å hoppe før han starter sangen?  Hvorfor klapper ikke alle på shalalalal-delen på "vi synger for Fredrikstad laget.." ? Hvorfor vifter ikke alle med skjerfene samtidig? Dette går på disiplin, rutiner og mentalitet. Den eneste gangen vi får dette ordentlig til, er på razziaen. For å heve oss blant de store supportergruppene iår, noe PH burde satse på med tanke på medlemstallet, så må vi få dette iorden. Jeg håper de som kjøper billett til Plankehaugenfeltet iår, inni seg underskriver et stykke pølsepapir på at de skal gjøre dette, uten å bli mast på av forsangeren. Dette er kjempeviktig for å oppnå en god visuell effekt!!

Da sees vi 9. april.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 02 apr 07, 23:04
Amen!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 apr 07, 20:56
¨Det Zoran skriver i dette innlegget summer vel det du skriver i enkle punkter.... 9 april it is

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340