Husk meg
Brukernavn
Passord

Tidligere Lyn trener Espen Olafsen skal være tilbudt trener jobb i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 des 06, 22:52
Endret: 19 sep 07, 05:53

Hva sier vi om det? Jeg mener dette må være en klart dårligere trener enn Eggen.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061218/FFK/112190057/1009/AKTUELT

 

Da stenger vi denne og fortsetter diskusjonen her.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 des 06, 23:04
Endret: 18 des 06, 23:15
Sjansen er vel helt klart store for at vi får en mindre erfaren, meritert og profilert trener som KTE. Kan vel hende det finns en eller annen svenske,men det er få ledige og interessante her i Norge akkurat nå. Det virker jo også som folk utenfor Fredrikstad stiller seg ganske hoderystende til det som har skjedd i FFK. Noe som også kan påvirke andre trenere. Da har vel forsåvidt Berg, Semb og Olafsen sagt ganske klart at dem er uaktuelle.......... Litt merkelig, vi som er verdens navle....... Ellers, så har Bjørkøy og Shaaban gått ut ganske klart og sagt dem vil savne sin gamle trener som dem hadde stor respekt for. Håper dem får den samme respekt for den nye. Hvis dem får oppleve en ny trener i FFK da......

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 23:19
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Hva sier vi om det? Jeg mener dette må være en klart dårligere trener enn Eggen.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061218/FFK/112190057/1009/AKTUELT

 

Etter mitt syn ligner ikke dette grisen, unskyld utrykket gutter (og jenter) men dersom dette er riktig og dette er nivået vi skal ligge på blir jeg skremt. Trodde vi skulle opp og frem jeg.......HERREGUD :-(

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 des 06, 23:20

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sjansen er vel helt klart store for at vi får en mindre erfaren, meritert og profilert trener som KTE. Kan vel hende det finns en eller annen svenske,men det er få ledige og interessante her i Norge akkurat nå. Det virker jo også som folk utenfor Fredrikstad stiller seg ganske hoderystende til det som har skjedd i FFK. Noe som også kan påvirke andre trenere. Da har vel forsåvidt Berg, Semb og Olafsen sagt ganske klart at dem er uaktuelle.......... Litt merkelig, vi som er verdens navle....... Ellers, så har Bjørkøy og Shaaban gått ut ganske klart og sagt dem vil savne sin gamle trener som dem hadde stor respekt for. Håper dem får den samme respekt for den nye. Hvis dem får oppleve en ny trener i FFK da......

 

hvilke meritter har eggen å vise til???

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 23:24

Det er mere aktuelt å vise Olafsens "meritter" :

Espen Olafsen
Trenererfaring og utdanning:
Hovedtrener for FC Lyn Oslo 2004-2005.
Hovedtrener for NTG IL og senere Lyn/NTG i 7 år.
C-trener NFF (Norges Fotballforbund).
Hovedfag i idrett/fotball ved Norges Idrettshøyskole.
Erfaring som aktiv: Tippeliga med Tromsø IL, 1. div med Mjølner
og 2, div. med TUIL.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 des 06, 23:27

To opprykk og cupmesterskap i FFK. Har du ikke fått med deg det du? Holdt Moss i toppserien når han var der, så åssen det gikk med dem når han forsvant......... Hvilke meritter forventer du av vår nye trener? Premier League og Champion League belter i lomma?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 des 06, 23:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren

To opprykk og cupmesterskap i FFK. Har du ikke fått med deg det du? Holdt Moss i toppserien når han var der, så åssen det gikk med dem når han forsvant......... Hvilke meritter forventer du av vår nye trener? Premier League og Champion League belter i lomma?

absolutt ikke, men det virker som folk her inne tror at eggen er verdens beste fotball trener, på tide å våkne for de kanskje?? at han har 1 cupmesterskap på alle de årene han har trent fotball er imponerende gitt.......... og at han tok ffk fra 2- tl er greit nok, alle ser hvordan han har slitt med å holde laget i TL også...

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 des 06, 23:34
Ja når du går fra breddefotball til toppfotball på kortest mulig tid, så er det rart man sliter litt med å etablere seg gett. Men i din verden så vokser vel trærne rett inn i himmelen? Nei, Eggen er ikke verdens beste trener. Men det er nemlig slik at vi heller ikke får verdens beste trener. Det er visst noen som også tror det!!

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 23:39

Vil heller si at det virker som folk tror at trenere av Eggens kalibre vokser på trær. Hvis ffk skal komme styrka ut av denne prosessen så skal de grave dypt i lommeboka......

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 des 06, 01:18
Nå skal det vel også sies at Eggen fikk hjelp av noen vesentlig summer fra Høili for å klare å opprykket fra 2. divisjon. Hadde andre trenere (Glenn Rostad f.eks) hatt de samme midlene, så skal de ikke se bort ifra at de kunne klart den samme brasen. Men Høili er businessmann og satser kun penger når han har trua. Høili hadde trua når Eggen kom til klubben. Nå har han trua på Morgan ved roret. Businessmenn kaster ikke penger ut av vinduet.

Vi får bare takke Eggen for jobben han har gjort og huske ham for den fantastiske veien til FFK under hans ledelse tilbake til toppfotballen. Samtidig må vi huske at nå er Eggen historie. Snøen som falt i fjor. Vi må nå se fremover og støtte opp rundt den nye treneren som blir ansatt i klubben.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 19 des 06, 01:54

Opprinnelig postet av Holters
Nå skal det vel også sies at Eggen fikk hjelp av noen vesentlig summer fra Høili for å klare å opprykket fra 2. divisjon. Hadde andre trenere (Glenn Rostad f.eks) hatt de samme midlene, så skal de ikke se bort ifra at de kunne klart den samme brasen. Men Høili er businessmann og satser kun penger når han har trua. Høili hadde trua når Eggen kom til klubben. Nå har han trua på Morgan ved roret. Businessmenn kaster ikke penger ut av vinduet.

Vi får bare takke Eggen for jobben han har gjort og huske ham for den fantastiske veien til FFK under hans ledelse tilbake til toppfotballen. Samtidig må vi huske at nå er Eggen historie. Snøen som falt i fjor. Vi må nå se fremover og støtte opp rundt den nye treneren som blir ansatt i klubben.

Joda, vi hadde det beste 2. div mannskapet, men vi hadde langt fra det nest beste 1. div mannskapet. Opprykket til TL tror jeg ikke så veldig mange kunne gjennomført med den spillerstallen Eggen hadde til rådighet i 03. Klart vi må se fremover nå, men dersom det satses på en "nikkedukke" av en trener uten den nødvendige fotballfaglige tyngden applauderer jeg ikke en slik ansettelse. Som nevnt tidligere er det et dårlig signal hvis f-b har rett i at Olafsen ble tilbydd jobben. Hvis det ikke siktes høyere (les: satses på ett tryggere kort)  frykter jeg fremtiden.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 19 des 06, 02:06

Jeg er ledig på markedet. Har 13 års erfarming med ymse europeiske storlag i Championship Manager. Har kommet godt overens med alle styrer og direktører jeg har samarbeidet med. Bryr meg lite om organisasjonsstruktur, og synes det er helt greit jobbe uten å ha ansvar. Bor for tiden i Trondheim, men er villig til å flytte på meg. Er ikke storforlangende på lønna, og kan tiltre stillingen når som helst.

 

- Cosmic

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 des 06, 08:11
Opprinnelig postet av Fjedjik
Hvis det ikke siktes høyere (les: satses på ett tryggere kort)  frykter jeg fremtiden.


Hva er ett trygt kort?
Viking satset vel på et meget trygt ort når de gikk for Prahl, uten at det ble noen stor suksess.
(Tenker da på Prahls CV)

Når det gjelder Olafsen så lurer jeg på om f-b kanskje har rotet litt. Burde ikke FFK sonderer markedet ved å sjekke hvilke trenere som kan tenke se å gå i samtaler med FFK? Kanskje det er nettopp dette de har gjort, og f-b da antar at han er tilbudt kontrakt direkte?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 08:35

Opprinnelig postet av JJunior

Når det gjelder Olafsen så lurer jeg på om f-b kanskje har rotet litt. Burde ikke FFK sonderer markedet ved å sjekke hvilke trenere som kan tenke se å gå i samtaler med FFK? Kanskje det er nettopp dette de har gjort, og f-b da antar at han er tilbudt kontrakt direkte?


Selvsagt ringer FFK rundt til de personene som de mener kan være aktuelle kandidater. Det er ikke det samme som å gi et tilbud - selv om FB tydeligvis tror det.

"Hei, Espen! Det er Terje fra FFK! Du kan få jobb som trener. 1,4 mill i året. Vil du ha?"

FFK må nå ta jobben som en hvilken som helst annen bedrift gjør når de skal skaffe en spesialist eller leder. De må finne ut hvem som er ledige (om noen) og hvem som har jobb, men som de kan tenke seg å kjøpe fri...

Jeg håper Høili kan ha lyst til å åpne lommeboka for å få den riktige treneren til oss.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 09:10

Opprinnelig postet av denialsander


Jeg håper Høili kan ha lyst til å åpne lommeboka for å få den riktige treneren til oss.

 

Det må han!

 

Det kommer til å bli oppstandelse blandt supporterene i byen om FFK systemet har skviset ut Eggen for å hente Olafson eller assistent treneren til Sandefjord som også har vært nevnt. De kan ikke skvise ut Eggen for å komme drassende med en trener av slik kaliber!

 

Hadde Olafson takket ja til jobben måtte han i såfall hatt baller på størrelse med Morgan sine da han ikke hadde ikke hadde "blitt godkjent" som Eggen sin erstatter av FFK supporterene før han eventuelt hadde trent FFK til et topplag.

 

En betydelig mindre profilert trener enn Eggen vil bli spist levende i byen. Eneste som kan redde en slik trener er å levere betydelig bedre resultater enn Eggen

 


adecco

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 des 06
Innlegg: 7

Lagt til: 19 des 06, 09:11

Espen som trener for mitt lag?!?

I natt har det blitt lite søvn. Mitt hjertes lag har ingen trener. Mitt lag er på desperat trenerjakt!

Og så dukker en gammel studentkompis opp som kandidat. For mitt hjertes lag!!

Hva skal jeg si da!? Blir synet mitt farget av alle diskusjonene på skolen, i kantina, på champions league-kampene vi så på Gudmund Pub sammen med resten av trener-studentene?!? 

Jo selvfølgelig blir man farget av dette.

Jeg har ikke så veldig peiling på hva som skal til for å bli "den rette" for en tippeligaklubb, men tenker jeg tilbake så var Espen Olafsen faktisk den av de andre studentene på NIH jeg hadde mest respekt for. Den som du alltid hørte litt mere på enn de andre. Den som jeg tok en ekstra runde med når jeg spurte fotballtrener-studentene om "hvorfor gjør Rosenborg det-og-det i den forrige Champions Leauge-kampen og ikke i den vi ser nå?!"

Ikke det at de andre fotballtrenerne fra skolen har slått så veldig igjennom etterpå (Rune Skarsfjord er den mest kjente - og ikke han til Fredrikstad - for Guds skyld!!!), men av dem så var Espen den av de jeg da tenkte kom til å bli god trener og som de oste naturlig autoritet av.

Så jeg tror faktisk jeg kan tenke meg at Espen kan bli trener for mitt hjertes lag.... 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 09:28
Opprinnelig postet av Kent

En betydelig mindre profilert trener enn Eggen vil bli spist levende i byen. Eneste som kan redde en slik trener er å levere betydelig bedre resultater enn Eggen

 



En hvilken som helst trener uten betydelig bedre resultater enn Eggen vil bli spist levende i Fredrikstad. Være seg han heter Wenger eller Drillo. Vi har gått fra å en bakgårdsklubb i 20 år og tatt steget til å bli en, foreløpig, permanent dumpekandidat i eliteserien som har slitt tre år på rad mot å rykke ned.

Nå skal vi få ny trener - og hvem er det vi forventer å få?  Gud?  Jeg må si realismens briller sitter løst i Fredrikstad...

PS! Og hva er det med deg og navnet til Espen Olafsen?  Han heter ikke Olafson - og kommer ikke til å hete det - uansett hvor mange ganger du skriver det.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 19 des 06, 10:05

Tror Espen Olafsen(fotballtreneren og ikke Willy Røret) kunne blitt en glimrende trener for FFK. Han er en coming man i norsk fotball og har erfaring som trener for NTG,(det har Sokolowski også) som er en institusjon jeg har stor respekt for.

 

Det er nok med fotballtrenere som med spillere. Det er ikke alltid at det er de mest meriterte som er de beste. Årets trener i TL var vel kanskje den minst meriterte?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 des 06, 10:36

Nå er det mange besservissere inne på sidene. Hva med å la FFK få lov til å vurdere navn uten at vi dreper alle forslag som kommer ut i avisa.

Jeg har ikke hørt makan til hylekor noen gang.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 10:38

Opprinnelig postet av denialsander

En hvilken som helst trener uten betydelig bedre resultater enn Eggen vil bli spist levende i Fredrikstad. Være seg han heter Wenger eller Drillo.

 

Helt uenig!

 

En profilert trener ala Nils Arne Eggen, Ståle Solbakken eller Åge Hareide ville fått mye mer arbeidsro om resultatene uteblir utover vinteren og våren enn f.eks. Sokolowski eller Olafsen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f