Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen senior refser ledelsen i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 18 des 06, 09:52

http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/18/486381.html

 

Ledelsen sitter fortsatt igjen i 2 divisjon... Vel, jeg tror han er inne på noe her. Nå har vi tapt en av landets beste trenere, og vi sitter igjen med Morgan og Terje Høili. Fint det.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 18 des 06, 10:11
Endret: 18 des 06, 10:12
Er desverre enig i mye her ja. Som sagt velger vi en "intern løsning" eller en annen svak trener rykker vi ned. Sann mine ord.

Mod: Fjernet en del unødvendig tegnsetting

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 18 des 06, 10:12

Det er alltid noe med Eggen senior. Han skal mene og synse om alt. Greia er jo at ved å kritisere FFKs modell kritiserer han også RBK, LSK, VIKING etc.  Men jeg sjønner at blod er tykkere enn vann så han er vel litt unnskyldt.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 18 des 06, 10:14
Når Eggen Senior mener noe om fotball og fotballklubber lener jeg meg tilbake og lytter.  Unnskyldt?  Det er ingen i dette landet som kan uttale seg med samme pondus og troverdighet!

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 18 des 06, 10:16
Med disse uttalelsene sier jo Eggen at alle lag i Tippeligaen er i 2.div. FFK har jo valgt samme modell som de øvrige tippeliga-lag. Det er Morgan A som er Eggens problem.

---------------------------

"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 18 des 06, 10:18
De øvrige tippeliglagene har ikke vunnet noe som helst. Eggen og RBK har vært suverene i 15 år. Kanskje han er inne på noe?

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 10:18
Opprinnelig postet av Topscorer

Det er alltid noe med Eggen senior. Han skal mene og synse om alt. Greia er jo at ved å kritisere FFKs modell kritiserer han også RBK, LSK, VIKING etc.  Men jeg sjønner at blod er tykkere enn vann så han er vel litt unnskyldt.

 

Det er nok en forskjell ute å går, og det dreier seg ikke om det tegnede organisasjonskartet. Derimot er sakens kjerne hvem som innehar det sortslige ansvaret og dermed besluttninger vedr. det sportslige. I RBK, Viking m.fl. er det treneren som har det sportslige resultat ansvaret. Slik det er lagt fram i FFK skal ansvaret ligge på en sportslig leder og ikke på treneren. Skal like å se om dette ligger ved ansettelsen av en ny trener eller om dette var en strek for å få fjernet Eggen uten å gi han sparken.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 18 des 06, 10:21
Hvis ikke Morgan Andersen er problemet hvorfor har da disse probemene oppstått etter han kom?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 18 des 06, 11:22
Morgan ble ansatt fordi klubben ønsket å organisere seg annerledes. Det var ikke Morgan som ansatte Morgan.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 des 06, 11:35

Opprinnelig postet av tubbs
De øvrige tippeliglagene har ikke vunnet noe som helst. Eggen og RBK har vært suverene i 15 år. Kanskje han er inne på noe?


Kanskje og kanskje ikke.

Det har skjedd en rivende utvikling i fotballsporten i Norge de siste 15 åra. RBK har vært profesjonalisert lenge, mens det er først nå, de siste åra, at de øvrige klubbene har fått et økonomisk fundament og økonomisk ramme som gjør at de er nødt til å organisere seg annerledes enn tidligere.

Mer penger, flere ansatte, mer trykk fra media og mer trykk fra publikum (supportere) gjør det tvingende nødvendig å ha definerte og kontrollerte ansvarsroller.

Det er ikke noe nytt fra arbeidslivet... Bedrifter etableres med 5-7 ansatte og vokser seg store. Noen overlever - andre ikke. De som overlever er de som er flinkest til å jobbe strukturert og planlagt over tid - og som tåler belastningen med å vokse.

FFK er i ferd med å ta steget opp i eliten også på det administrative planet. Vi har hyllet enkelte utskiftninger i administrasjon og styre - og nå forsvant en markant trener fra klubben fordi han ikke så sin rolle i en større sammenheng.

Ingen er større enn klubben.

Personlig synes jeg det var synd at Eggen gikk, men enkeltpersoner kan ikke bruke vetorett for å trumfe igjennom en avgjørelse resten av organisasjonen ikke kan leve med. Da er det bedre at disse personene forsvinner...

Vi ønsker fotballspillere som skal slite og blø for drakta, for klubben og som skal være lagspillere - ikke bare dyktige individualister. Det er kanskje på tide for oss å akseptere at dette også må skje i ledelsen, herunder inkludert treneren...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 des 06, 11:55
Sutre sutre, hjælp mæ Pappa.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


janik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 des 06
Innlegg: 1

Lagt til: 18 des 06, 12:18
Endret: 18 des 06, 12:20
Som bergenser er jeg vant med at styre og ledelse tar de merkeligste avgjørelser i en forballklubb. Brann har jo i alle år vært et godt eksempel på det. Men for en som er født i byen mellom de syv fjell - OG MED HJERTET I FFK - er det med undring jeg ser på hva som skjer ved Glommas bredd: INN MED MORGAN ANDERSEN?! og dermed ut med EGGEN?
Jeg gremmes og frykter hva som kan skje videre!

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 18 des 06, 12:36
Hele denne Morgan vs. Eggen jr. debatten er jo bare latterlig. Det er da ikke Morgan som har bestemt at Eggen må gå. Folk må få mene hva de vil om Morgan som person, men han har da vitterlig fått dreis på en del ting. At Eggen sr. går ut og syter sier jo egentlig bare at den mannen lever i en annen fotballtid. Dessuten finner jeg det merkelig at man skal lytte til en mann som i det ene øyeblikket strør om seg med velvalgte ord, mens han i det neste er usakligheten sjøl. Det at treneren skal rapportere direkte til styret finner jeg meget rart og uprofesjonelt. Eggen jr. er redd for sin innflytelse på det sportslige, men det er da ikke sånn at han hadde blitt stilt på sidelinja. Han hadde fått plass i sportslig utvalg etc.

---------------------------

math


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 18 des 06, 15:19
Endret: 18 des 06, 15:20
Opprinnelig postet av math
Det at treneren skal rapportere direkte til styret finner jeg meget rart og uprofesjonelt. Eggen jr. er redd for sin innflytelse på det sportslige, men det er da ikke sånn at han hadde blitt stilt på sidelinja. Han hadde fått plass i sportslig utvalg etc.


Hei, hei hei!  Hvem tror du har flertall i det sportsutvalget da?? Der vil Høili, Jensen og Andersen sitte på alle sider av bordet, med rent flertall og kunne bestemme hva de vil. Dette handler ikke om en organisasjonsmodell. Det handler om makt. Eggen ville blitt bundet på hender og føtter. Slik behandler man bare ikke en person som har gitt alt for FFK de siste fem årene, og leder klubben fra fotballens tåredal til Norgestoppen!

Dette er barnslig sjalusi fra enkelte i klubben som føler de har blitt stående i skyggen av Eggen. Nå vil de overta sjappa og styre som det passer dem. I tillegg er Morgan så frekk at han forteller F-B at "ingen er større en klubben"?? Hva faan forsøker han å insinuere?? At Eggen er en kjepphøy fyr som føler seg større enn FFK? Det er bare toppen av frekkhet. Sier han som har vært i klubben et halvt år!!

Jeg er bar så inn i hampen skuffa, og jeg mener klubben har driti seg ut foran et samlet norsk pressekorps.

tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 18 des 06, 15:22
kunne ikke vært mer enig

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 des 06, 15:27

Det vi ser er bare at investorpoolen med Terje Høyli i spissen ikke puttet 20mill inn i FFK systemet i sommer uten at de skulle ha noe tilbake!

 

Det de skulle ha er makt og det har de fått!

 

Og det første de gjør er å presse ut Eggen!


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 18 des 06, 15:42
Enig med Eggen Sr. her. Tror egentlig ikke han er så voldsomt begeistret for at RBK har samme modell heller. Og om man ser på årets tippeliga, og hvilke lag som faktisk har denne modellen, så er det Rosenborg, Lillestrøm, Vålerenga, Viking og Brann. De 4 første byttet alle trener i 2006, og i Brann trakk Ludvigsen seg pga uenigheter om Mjelde. Nå er det ikke dermed sagt at alt dette nødvendigvis skyldes en sportslig ledelse som overkjører treneren, men det er ikke akkurat noe kvalitetsstempel at samtlige lag med denne modellen har uro i forhold til trener rollen.

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 des 06, 16:05
hohoho dette er morsomt.hvem har presset ut eggen???

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 18 des 06, 16:05
Opprinnelig postet av Funk1
Opprinnelig postet av math
Det at treneren skal rapportere direkte til styret finner jeg meget rart og uprofesjonelt. Eggen jr. er redd for sin innflytelse på det sportslige, men det er da ikke sånn at han hadde blitt stilt på sidelinja. Han hadde fått plass i sportslig utvalg etc.


Hei, hei hei!  Hvem tror du har flertall i det sportsutvalget da?? Der vil Høili, Jensen og Andersen sitte på alle sider av bordet, med rent flertall og kunne bestemme hva de vil. Dette handler ikke om en organisasjonsmodell. Det handler om makt. Eggen ville blitt bundet på hender og føtter. Slik behandler man bare ikke en person som har gitt alt for FFK de siste fem årene, og leder klubben fra fotballens tåredal til Norgestoppen!

Dette er barnslig sjalusi fra enkelte i klubben som føler de har blitt stående i skyggen av Eggen. Nå vil de overta sjappa og styre som det passer dem. I tillegg er Morgan så frekk at han forteller F-B at "ingen er større en klubben"?? Hva faan forsøker han å insinuere?? At Eggen er en kjepphøy fyr som føler seg større enn FFK? Det er bare toppen av frekkhet. Sier han som har vært i klubben et halvt år!!

Jeg er bar så inn i hampen skuffa, og jeg mener klubben har driti seg ut foran et samlet norsk pressekorps.


"ingen er større enn klubben"... Morgan Andersen har faen ikke nok ryggrad til å si at det har vært stridigheter mellom seg selv og Eggen engang...

Penger er tydligvis større enn klubben! Terje Høili fikk til slutt som han ville. For å spøtte inn mer penger måtte han ha full kontroll. Det fikk han med  den glatte lakeien Morgan  Andersen.  For en jævla farse dette er...

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 des 06, 16:07
Opprinnelig postet av Tango
"ingen er større enn klubben"... Morgan Andersen har faen ikke nok ryggrad til å si at det har vært stridigheter mellom seg selv og Eggen engang...

Eggen avkrefter også stridigheter på det personlige plan. Det samme gjør Morgan. Begge sier at de har vært saklig uenig om ting - prinsipielle ting. Mangler Eggen også ryggerad da?


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340