Husk meg
Brukernavn
Passord

Innkjøpsstopp: Spillere glipper for klubben

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 24 jun 08, 16:43
Endret: 24 jun 08, 16:55
Endret av: Rey

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1488

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 jun 08, 17:05

hmm... leste akkurat den saken og ble ikke særlig glad for den..

hvem kan vi tenke oss ut? vi må jo ha nye forsterkninger inn også da..Undecided

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 jun 08, 17:29

Vel, Kvisvik forsvinner vel mest sannsynlig. Stadheim er det på tide på løse fra kontrakten. West er tydligvis over the top ettersom han ikke har spilt et minutt i år. Tegan kan vi prøve å selge tilbake til Sandefjord. PAC kunne jeg tenke meg med videre, men det ser ikke ut som at han heller får no ny kontrakt..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 jun 08, 17:33

PAC forhandler de visst med etter hva jeg har hørt.. Men ellers tror jeg det samme som deg.. Kvisvik, West, Stadheim og muligens Tegstrøm, da er vi vel nedi 20 spillere.. tror jeg...Tongue out

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 jun 08, 17:46

Tror dere virkelig noen vil ha disse spillerne? De klarer ikke prestere for 2.laget i 2.divisjon engang.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 jun 08, 18:26

Vi bør vel prøve å få lånt bort Halvorsen og Elvestad så de kan utvikle seg i f.eks. Adeccoligaen. Det er rimelig langt til førsteelveren for disse. Ellers bør vel West og Stadheim løses fra kontraktene sine og Tegstrøm selges. Martinsen begynner vel også å ligne mer og mer på stallfyll, og bør kanskje testes skikkelig og få klargjort om han er frisk nok til å spille i TL. Raymond blir nok til kontrakten går ut i høst siden han da er gratis...
Løser det seg med disse så skulle det være god plass til å forsterke laget med 2-3 nye fjes.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jun 08, 18:26

Opprinnelig postet av Patrioten

Tror dere virkelig noen vil ha disse spillerne? De klarer ikke prestere for 2.laget i 2.divisjon engang.

Vi kan jo håpe at Eggen jr tar over Moss. Han pleier jo å gå tilbake til gamleklubben for å hente både forsterkninger og "forsterkninger".

Ellers er det utrolig synd at når vi endelig klarer å spore opp gode spillere, så er det pengene det står på. Før har vi svidd av millioner på spillere som overhodet ikke holdt mål. Flere av spillerne de har sett etter kan være gode investeringsobjekter. Sportslig for FFK, økonomisk for investorene. Jeg kan skjønne at investorene ville holdt igjen penger hvis klubben hadde hentet inn i samme gaten som tidligere, men kjøpet av Wallace bør vise at det er en ny tid hva spillerkjøp angår i FFK.

 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 jun 08, 19:42

Opprinnelig postet av FFK1903

 

Vi kan jo håpe at Eggen jr tar over Moss. Han pleier jo å gå tilbake til gamleklubben for å hente både forsterkninger og "forsterkninger".

Ellers er det utrolig synd at når vi endelig klarer å spore opp gode spillere, så er det pengene det står på. Før har vi svidd av millioner på spillere som overhodet ikke holdt mål. Flere av spillerne de har sett etter kan være gode investeringsobjekter. Sportslig for FFK, økonomisk for investorene. Jeg kan skjønne at investorene ville holdt igjen penger hvis klubben hadde hentet inn i samme gaten som tidligere, men kjøpet av Wallace bør vise at det er en ny tid hva spillerkjøp angår i FFK.

 

Slik jeg tolker Holters` artikkel, så er vel ikke problemet at Spillerinvest holder igjen penger på kjøp av meget gode spillere, Spillerinvests holdning er vel den at de krever spillere i avgang før nye spillere kjøpes, og det er jo en sunn og fornuftig holdning spør du meg.

Skulle FFK nå kjøpe 2-3 nye spillere, finansiert av Spillerinvest, så påløper det store personalkostnader til disse spillerne, det vil si en sterk økning av FFK`s kostnader. Dette har vel ikke klubben råd til, det ville jo i så fall medført et underskudd. Disse kostnadene blir jo ikke betalt av Spillerinvest, klubben står for driftskostnadene.

Hvem skal da betale dette underskuddet ?

Det er trist at klubben trolig ikke før nye ønskede spillere nå, men fornuften må råde.  Man kan ikke bruke penger man ikke har.

Så får vi håpe at man får løst noen spillere fra kontrakten og se hva som da skjer.

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 24 jun 08, 19:50

syns de bør rydde opp i rekkene nå. er flere spillere som ikke er med i fremtidsplanen. bli kvitt de middelmådige spillerne, lån ut de unge spillerne som er langt unna start 11eren, da har vi plass til å få inn noen nye spillere.

syns det er ille at spillere skal gå tapt for oss. noe må skje hvis de skal klare målsetningen til grønis om medaljeplass.

forresten hørt lite om tarik i det siste. trudde vi kom til å få inn noen bud på han.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 jun 08, 20:01

Stadheim og West er så langt unna en plass på laget du kan komme, dem er det bare å selge. I tillegg syns jeg at når vi kommer i en sånn situasjon som vi er i nå, er det på tide å låne ut unge talenter som Agim Shabani og Martin Elvestad til en 1.divisjonsklubb. For det første åpner det for nye spillere, for det andre er det synd om de ikke får noe spilletid på et høyt nok nivå, for de er begge to meeeget talentfulle spillere etter min mening. Elvestad er vel et 4. eller 5.valg på midten, mens Agim er 4. valg på stopperplassen..

Eller syns jeg han fra gamleklubben til Wallace hørtes meget spennende ut, en rask og fintesterk kantspiller er det jeg ønsker meg! Men, kan vi se noe positivt i dette? Ja, mener jeg. Det høres ut som om disse spillerne er spillere som holder bra nok nivå for oss, og at vi da har luktet på dem og at vi kanskje hadde fått tak i dem med en mindre stall ser jeg på som veldig positivt.

Ut med Stadheim, West og muligens Kvisvik- og lån ut talentene Agim Shabani og Martin Elvestad(og muligens Christian Halvorsen). Så har vi plass til et par klassespillere!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 24 jun 08, 21:35

Opprinnelig postet av SirLion

 

hvem kan vi tenke oss ut? vi må jo ha nye forsterkninger inn også da..Undecided

MÅ vi? Hvem er det som MÅ erstattes i sommer?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 24 jun 08, 21:41

Opprinnelig postet av HotDream

Vi bør vel prøve å få lånt bort Halvorsen og Elvestad så de kan utvikle seg i f.eks. Adeccoligaen. Det er rimelig langt til førsteelveren for disse. Ellers bør vel West og Stadheim løses fra kontraktene sine og Tegstrøm selges. Martinsen begynner vel også å ligne mer og mer på stallfyll, og bør kanskje testes skikkelig og få klargjort om han er frisk nok til å spille i TL. Raymond blir nok til kontrakten går ut i høst siden han da er gratis...
Løser det seg med disse så skulle det være god plass til å forsterke laget med 2-3 nye fjes.

jeg mener det er helt feil å ikke beholde de unge spillerene i stallen. Det er ikke Stadheim og Martinsen sin skyld at de er ikke har fungert. Selvfølgelig går de ut kontraktene sine om de ønsker det, hvis ingen vil kjøpe(og de selv vil dette). Folk i Fredrikstad skrek på at klubben måtte forlenge med West. Nå skal han "løses fra kontrakten"? Hva har han gjort som fortjener det? Hvorfor skulle han ønske det?

Tegstrøm er en av de beste spissene som sitter på benken i tippeligaen etter min mening.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 jun 08, 22:14

Opprinnelig postet av kanogvetalt

jeg mener det er helt feil å ikke beholde de unge spillerene i stallen. Det er ikke Stadheim og Martinsen sin skyld at de er ikke har fungert. Selvfølgelig går de ut kontraktene sine om de ønsker det, hvis ingen vil kjøpe(og de selv vil dette). Folk i Fredrikstad skrek på at klubben måtte forlenge med West. Nå skal han "løses fra kontrakten"? Hva har han gjort som fortjener det? Hvorfor skulle han ønske det?

Tegstrøm er en av de beste spissene som sitter på benken i tippeligaen etter min mening.

Oj.. Her var det mye rart!

Hvorfor er det helt feil å ikke beholde unge spillere? Halvorsen, Elvestad og Shabani har godt av å trene med FFK, men på et tidspunkt må de få kamptrening som gjør at de utvikler seg videre. Nå har de trent lenge med en tippeligaklubb og erfart gode spillere på treningsfeltet, da er det etterhvert på tide at de får utvikle seg via kamptid i feks. Addecoligaen.

Hvem sin skyld er det at Stadheim og Martinsen ikke har fungert? Martinsen har vært skadet og kunne helt sikkert gjort en god jobb. Men likevel, vi har rett og slett ikke bruk for skadede spillere. Så enkelt er det. Stadheim er etter min mening ikke god nok for Tippeligaspill. Han har en bra teknikk og en bra pasningsfot/skuddbein, men jeg syns han er aaaaltfor temposvak.

West er rett og slett ikke god nok, han er langt unna en plass på laget. Og å spørre seg om " hva han har gjort" blir bare merkelig.. Er man ikke god nok til å spille på laget eller heve kvaliteten på treningsfeltet og man i tillegg har vært mye skadet/drar på årene, er det ikke vitsen i å ha ham i troppen. Så enkelt er det bare. Det kan høres brutalt ut, men sånn er fotballen..

Ang. Tegström kan jeg forsåvidt skjønne deg, han er grei nok. Men skal vi være et lag som kjemper om medalje, er han ikke god nok..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 jun 08, 23:20

Opprinnelig postet av kanogvetalt

jeg mener det er helt feil å ikke beholde de unge spillerene i stallen. Det er ikke Stadheim og Martinsen sin skyld at de er ikke har fungert. Selvfølgelig går de ut kontraktene sine om de ønsker det, hvis ingen vil kjøpe(og de selv vil dette). Folk i Fredrikstad skrek på at klubben måtte forlenge med West. Nå skal han "løses fra kontrakten"? Hva har han gjort som fortjener det? Hvorfor skulle han ønske det?

Tegstrøm er en av de beste spissene som sitter på benken i tippeligaen etter min mening.

At Stadheim og Martinsen "ikke har fungert" er et faktum og grunn god nok til å ta dem ut av troppen (Stadheim er vel forøvrig på utlån og varmer benken i Sogndal). Martinsen er jo bare skadet og burde vel strengt tatt aldri vært kjøpt inn selv om en frisk Martinsen nok kunne forsvare en plass som backup i forsvar. La ham gjerne spille i 2dre divisjon, så ser vi jo om kneet holder. Viss ikke så er det jo over og ut uansett.
Tegstrøm er muligens TLs beste reservespiss, men vi trenger ham jo ikke om vi får inn en spiss som går inn i første-elveren. Da har vi en enda sterkere benk... Han bør selges så vi kan forsterke førsteelveren ikke benken. Tegstrøm fremstår dessverre, men ikke overaskende for meg, som et bomkjøp. Er han som du sier en av TLs beste reservespisser så får vi sikkert solgt ham enkelt og greit til en god pris.
Når det gjelder unggutta så trenger de bedre matcing enn det de får på et bunnlag i 2dre divisjon. Utlån til en Adecco-klubb vil være en fordel både for FFK og for de unge spillerne.
Brian West er ikke god nok og bør selges (om noen vil ha ham). Hva "folk i Fredrikstad" har skreket tidligere anngående hans kontrakt vet jeg ikke, men han holder ihvertfall ikke nivået og dermed så er det vel ikke noe å lure på.Kan vi spare noen kroner på å løse ham fra kontrakten eller eventuellt gi ham bort, så la ham gå.
Vi kan da ikke sitte med en masse spillere som er under nivået de skal prestere på bare for å være "greie". En smule kynisme er det lov å ha, ja det er faktisk en nødvendighet for å kunne konkurere på et til enhver tid høyt nivå.
Laget og spillerne må kontinuerlig evalueres, og noen må nødvendigvis byttes ut for å styrke LAGET. Spill i Tippeligaen er ikke bredde-idrett...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jun 08, 23:29
Endret: 24 jun 08, 23:29
Endret av: FFK1903

Willy René

Hvor mye kan det koste ekstra å lønne Kvisvik og West ut sesongen? Det er jo litt rart hvis de sender Jokke rundt på signingsferd til Brasil hvis det på forhånd aldri er snakk om å hente spillere fordi stallen må krympes først. Det høres mer ut som de ikke liker spillerne som er aktuelle, og at Jokke dermed prøver å finne andre alternativer.

FFK og investorene har nå en gylden sjanse til å hente en medalje til FFK, hvis det ikke satses penger nå, når skal de da satse? Det kan umulig bare stå på antall spillere i stallen? Fasiten får vi vel om vi får gitt bort West og om Kvisvik drar hjem til Særp.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 jun 08, 23:44

Opprinnelig postet av FFK1903

Willy René

Hvor mye kan det koste ekstra å lønne Kvisvik og West ut sesongen? Det er jo litt rart hvis de sender Jokke rundt på signingsferd til Brasil hvis det på forhånd aldri er snakk om å hente spillere fordi stallen må krympes først. Det høres mer ut som de ikke liker spillerne som er aktuelle, og at Jokke dermed prøver å finne andre alternativer.

FFK og investorene har nå en gylden sjanse til å hente en medalje til FFK, hvis det ikke satses penger nå, når skal de da satse? Det kan umulig bare stå på antall spillere i stallen? Fasiten får vi vel om vi får gitt bort West og om Kvisvik drar hjem til Særp.

Dette kan nok ikke jeg svare på, det har de nok styring på i klubben.

Jeg snakker prinsipper, og de bør være klare, skal man bruke mer penger enn man har, så må man enten få tilførsel av egenkapital, eller fremmedkapital, gjeld, og det skal jo betales en gang. Underskuddet må jo også finansieres.

Hvordan kan man få gitt bort West ? De som "får" ham må jo da overta kontraktsforpliktelsene, hvem vil det ? Og Kvisvik til Særp, har Særp penga til det ?  Ikke så vidt jeg har lest i avisene i hvertfall.

Jeg også synes det ville være flott om FFK fikk avviklet ett par-tre kontrakter, og da fått mulighet til å lønne 2-3 nye spillere over egen drift.

Selv om jeg ønsker all verdens bra spillere til FFK, så skjønner jeg inderlig godt Spillerinvests holdning. Driftskostnadene må dekkes inn over driften, enkelt og greit.  Hvis spillerinvest skulle begynne å betale for driften også så ville det i det lange løp gjøre klubben avhengig av utenforstående, og det kan umulig være bra.

FFK må stå på egne ben.

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 jun 08, 00:00

Opprinnelig postet av Willy Renè

Dette kan nok ikke jeg svare på, det har de nok styring på i klubben.

Jeg snakker prinsipper, og de bør være klare, skal man bruke mer penger enn man har, så må man enten få tilførsel av egenkapital, eller fremmedkapital, gjeld, og det skal jo betales en gang. Underskuddet må jo også finansieres.

Hvordan kan man få gitt bort West ? De som "får" ham må jo da overta kontraktsforpliktelsene, hvem vil det ? Og Kvisvik til Særp, har Særp penga til det ?  Ikke så vidt jeg har lest i avisene i hvertfall.

Jeg også synes det ville være flott om FFK fikk avviklet ett par-tre kontrakter, og da fått mulighet til å lønne 2-3 nye spillere over egen drift.

Selv om jeg ønsker all verdens bra spillere til FFK, så skjønner jeg inderlig godt Spillerinvests holdning. Driftskostnadene må dekkes inn over driften, enkelt og greit.  Hvis spillerinvest skulle begynne å betale for driften også så ville det i det lange løp gjøre klubben avhengig av utenforstående, og det kan umulig være bra.

FFK må stå på egne ben.

Jeg er enig i prinsippet ang økonomi, men etterlyser noe mer kynisme i klubben. Greier en spiller ikke over tid å levere det han får betalt for(som f.eks. Vourinen,Stadheim,West,Tegstrøm) så bør han ut av troppen...Se forøvrig mine øvrige innlegg i denne tråden


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 jun 08, 00:14
Endret: 25 jun 08, 01:25
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av HotDream

Jeg er enig i prinsippet ang økonomi, men etterlyser noe mer kynisme i klubben. Greier en spiller ikke over tid å levere det han får betalt for(som f.eks. Vourinen,Stadheim,West,Tegstrøm) så bør han ut av troppen...Se forøvrig mine øvrige innlegg i denne tråden

Greit nok det HotDream, men det er jo bare det at "ut av troppen" og kynisme, hvordan kan man kombinere det med kontrakter som løper ?

De spillerne du nevner er under kontrakt, med sannsynligvis meget høye lønninger, de vil selvsagt ikke bryte kontrakten og gå til noe dårligere betingelser annetsteds ! "Greit det, jeg slutter jeg, tar ikke i mot lønna jeg, melder meg ledig på arbeidskontoret jeg" Slikt skjer bare ikke!

Disse spillerne velger jo selvfølgelig å  gå ut kontraktstiden og heve lønna si, godt betalt for å sitte på benken det !

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 25 jun 08, 00:29

Opprinnelig postet av SirLion

PAC forhandler de visst med etter hva jeg har hørt.. Men ellers tror jeg det samme som deg.. Kvisvik, West, Stadheim og muligens Tegstrøm, da er vi vel nedi 20 spillere.. tror jeg...Tongue out


Jei!! Håper PAC blir med en sesong til! Laughing

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
La Pål Andrè få sin testimonial!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 jun 08, 09:01

Opprinnelig postet av Willy Renè

Greit nok det HotDream, men det er jo bare det at "ut av troppen" og kynisme, hvordan kan man kombinere det med kontrakter som løper ?

De spillerne du nevner er under kontrakt, med sannsynligvis meget høye lønninger, de vil selvsagt ikke bryte kontrakten og gå til noe dårligere betingelser annetsteds ! "Greit det, jeg slutter jeg, tar ikke i mot lønna jeg, melder meg ledig på arbeidskontoret jeg" Slikt skjer bare ikke!

Disse spillerne velger jo selvfølgelig å  gå ut kontraktstiden og heve lønna si, godt betalt for å sitte på benken det !

Det er et valg spillerne må ta. Om de har tenkt å fortsette som fotballspillere også etter FFK, så er det nok ikke ideelt å bli satt ut av troppen.Når jeg skriver "ut av troppen" så vil det si også bort fra benken og 2ndrelaget. Tror nok at det vil være mulig å få løst noen fra kontrakten om alternativet er "glemmeboka"..... Det vil selvfølgelig ikke være gratis å "rense" stallen, men sannsynligvis billigere enn å sitte med spillere vi uansett ikke bruker.
Når det gjelder ungdommen, (Elvestad,Halvorsen) så skal vi selvfølgelig ta vare på dem. Det gjør vi antagelig best ved å la dem få matching i f.eks. Adeccoligaen. Å spille på bunnlaget i 2ndre divisjon gir ikke mye utvikling. Tvert imot

Tabellsituasjonen for 2drelaget viser vel delvis at de som liksom skal være alternativ til førstelaget og som burde heve 2drelaget ikke holder mål...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340